Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:23:40 GMT

۸۷۸ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۳۶۵۰

۸۷۸ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه حمایت از بخش تولید و صادرات این استان در دستور کار است گفت: از شهریور ۹۲ تاکنون بیش از ۸۷۸ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادرشده و میزان واردات کالا به این استان نیز ۲۸۲ میلیون دلار بوده است. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از میزان صادرات و واردات انجام‌شده استان سمنان از شهریور سال 92 تا کنون پرداخت و اظهار داشت: در این مدت‌زمان از استان سمنان بیش از 878 میلیون دلار کالا صادرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات بلندمدت در استان خراسان رضوی نیازمند برندسازی کالاها استصادرات؛ کلید توسعه اقتصاد آذربایجان غربی/ رشد 44 درصدی تجارت فرامرزیصادرات استان مرکزی کاهش یافت

وی افزود: از شهریورماه سال 92 تا کنون نیز واردات کالا در استان سمنان به میزان 129 هزار تن به ارزش 282 میلیون دلار ثبت‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در مورد ثبت سفارش کالا در استان سمنان نیز در مدت‌زمان ذکرشده گفت: 33 هزار و 294 فقره ثبت سفارش کالا از شهریور 92 تا کنون انجام‌شده است.

اسودی ارزش ریالی ثبت سفارش کالاهای انجام‌شده در استان سمنان را در این مدت‌زمان 128 میلیون دلار اعلام کرد.

وی با اشاره به صدور 368 فقره کارت بازرگانی در فاصله زمانی شهریورماه سال 92 تا پایان سه‌ماهه نخست سال 98 گفت: در این مدت‌زمان 894 فقره کارت بازرگانی تمدیدشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در مورد پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان از شهریور سال 92 تا کنون گفت: 15 هزار میلیارد ریال به 452 واحد تولیدی صنعتی پرداخت‌شده است.

اسودی حمایت‌های انجام‌شده از صنایع و بخش تولید استان سمنان را به‌ویژه تسهیلات ارائه‌شده به واحد‌های تولیدی در حوزه صادرات کالا را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان به کارخواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که کشور مورد آماج حملات و فشارهای اقتصادی قرار گرفته است لازم و ضروری است حمایت بیشتر و بهتری از تولیدکنندگان که در صف نخست مبارزه اقتصادی قرارگرفته‌اند؛ صورت گیرد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید

علی طرزعلی معاون مرکز مبادله در رسانه ملی گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و یورو ۴۷ هزار و ۸۸ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله مرکز مبادله ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در رابطه با میزان تامین ارز از ابتدای فروردین تاکنون به این شرح بود که برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: در مجموع برای میزان ارزی که برای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین کشاورزی اختصاص یافته از ابتدای فروردین ماه تا به امروز ۶۶۲ میلیون دلار بوده است.

طرز علی گفت: مجموع میزان ارز صنایع در سامانه نیما ۲ میلیارد ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ بارش و برودت هوا