Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا در یادداشتی در یک هفته نامه نوشته نخست‌وزیر بعدی این کشور باید سریعاً خودش را به یک کارشناس امور ایران تبدیل کند. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آلیستر برت»، معاون سابق وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا در یادداشتی در نشریه هفته نامه آبزرور ضمن اشاره به تحولات اخیر نوشته نخست‌وزیر بعدی انگلیس باید سریعاً به فردی کارشناس در امور ایران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برت»، حل و فصل مسائل پیرامون برگزیت، مسائل داخلی انگلیس و «بحران تمام‌عیار بین‌المللی» را چالش‌های پیش روی نخست‌وزیری بعدی این کشور خواسته و حل و فصل آنها را آزمونی برای «مهارت دیپلماتیک» نخست‌وزیری بعدی انگلیس دانسته است.

او درباره ایران نوشته این کشور روابط پیچیده و دیرینه‌ای با کشورهای اطرافش دارد. کشوری شیعه است که در احاطه کشورهای سنی قرار گرفته و تحریم‌های اقتصادی مردمش را تهدید می‌کند.

آلیستر برت در بخش دیگری از این یادداشت به توافق هسته‌ای (برجام) پرداخته و خروج آمریکا از آن را عامل شدت گرفتن تنش‌های امروزی میان ایران و کشورهای غربی دانسته است.

او می‌نویسد: «سوءظن‌های دوجانبه زیادی به "برنامه جامع اقدام مشترک" تزریق شد. افراد نزدیک به این توافق می‌گوید که این توافق نه بر پایه‌ اعتماد بلکه بر بی‌اعتمادی بنا شده و به همین دلیل است که حاوی بندهای مفصلی در خصوص مفاد هسته‌ای است.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «اما برجام علاوه بر این توافقی بنا شده روی روابط ارزشمند بوده است. تجارت من در تهران مشخص می‌کنند که چرا این توافق را نباید در این برهه حساس زمانی دست‌کم گرفت. رها کردن برجام توسط آمریکا موجب ایجاد رشته‌ای از پاسخ‌ها شده است.»

مقام سابق وزارت خارجه انگلیس نوشته سیاست فشار حداکثری آمریکا در کوتاه‌مدت مثمر ثمر نخواهد بود. او نوشته ایران به این سیاست منفعلانه پاسخ نمی‌دهد. او می‌نویسد: «اگر یکی از طرف‌ها یعنی آمریکا توافق را نقض کند، ایران دادن پاسخ متقابل را منفصانه می‌داند.»

او در بخش پایانی یادداشت خود نوشته نخست‌وزیر جدید انگلیس اگر در امور منطقه متخصص نیست باید به طور کامل خودش را در این زمینه متبحر کند.

انگلیس دوشنبه واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش را اعلام می‌کندواکنش آلمان به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران

 

انتهای پیام/

 

 

 

R36444/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "انگلیس"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود