Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@02:04:26 GMT

توصیه‌های رئیس پلیس فرودگاه‌های فارس به حجاج

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۳۷۱۶

توصیه‌های رئیس پلیس فرودگاه‌های فارس به حجاج

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به قرار داشتن در آستانه ایام حج تمتع و اعزام زائران به عربستان، مواردی را در خصوص داشتن سفری توام با آرامش را به حجاج و همراهان آنان توصیه کرد. 

به گزارش ایسنا منطقه فارس سرهنگ اسد زراعتگر یکشنبه سی‌ام تیر در یک کنفرانس خبری گفت: پروازهای حجاج از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب به سمت فرودگاه جده، از اول مرداد ماه آغاز خواهد شد و تا ششم مرداد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این بازه زمانی ۳ هزار و ۷۴۴ نفر زائر استان‌های فارس، یزد و کهگیلویه و بویراحمد شامل ۲۳ کاروان از فارس، یک کاروان از یزد و یک کاروان از کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵ پرواز از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز عازم فرودگاه جده می‌شوند .

زراعتگر گفت: زائران باید بدانند که هر ایرانی سنبل اخلاق نیکوست و در خارج از کشور سفیر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند، پس باید بهترین و بااخلاق‌ترین مردم باشند .

وی افزود: از طرفی کشور ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در جهان بوده و حفظ این ارزش به عهده تمام مردم این مرز و بوم به ویژه مسافران سرزمین وحی است .

فرمانده پلیس فرودگاه‌های فارس به بیان نکات امنیتی که زائران بیت‌الله‌الحرام باید بدان توجه داشته باشند پرداخت و گفت: برابر قوانین حمل و نگه‌داری مواد مخدر در ایران اسلامی جرم بوده و در صورت کشف هرگونه مواد مخدر اعم از سنی و صنعتی و قرص‌های روانگردان ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه برابر ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول از یک تا ۵ سال و مرحله دوم از ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج از کشور خواهند شد .

زراعتگر ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های موجود چنانچه پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر یا روانگردان کشف کند علاوه بر رفتار بسیار سختگیرانه اعمال مجازات‌های سنگینی نظیر حبس‌های طولانی‌مدت و اعدام نیز دور از ذهن نبوده و تحت هر شرایطی دفاع از فرد امکان‌پذیر نخواهد بود .

وی گفت: علاوه بر موارد یاد شده حمل داروهایی نظیر آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و آمپول بوپرنورفین، قرص و آمپول دیازپام، قرص و شربت متادون، قرص هیدرو مرفین، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص و آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدئین نیز در عربستان ممنوع بوده و در صورت کشف در آن کشور برای آن مجازات در نظر گرفته خواهد شد لذا توصیه می‌شود از حمل آن خودداری کنند .

فرمانده پلیس فرودگاه‌های فارس همچنین در خصوص داروهای گیاهی نیز گفت: برخی گیاهان دارویی از نظر ظاهری شباهت زیادی با مواد مخدر دارند مانند شیرین بیان و این نوع داروهای گیاهی برای پلیس عربستان ناشناخته است و توصیه می‌شود از حمل آن خودداری کنند ضمن اینکه داروهای گیاهی آسیاب شده نیز همراه نداشته باشند .

زراعتگر این نکته را به زائران بیت‌الله‌الحرام متذکر شد که حمل داروهای تخصصی و درمانی هیچ‌گونه منعی ندارد و در صورت داشتن بیماری‌های خاص و نیاز به مصرف داروهای ویژه ضمن مشورت با پزشک سازمان حج و زیارت صرفاً باید در زمان ورود به گیت بازرسی نسخه پزشک را همراه داشته باشند .

وی بیان کرد: علاوه بر این‌ها حمل اقلامی نظیر مایعات اسیدی مثل آبلیمو و آبغوره، انواع ترشیجات، وسایل تیز و برنده مثل کارد و چاقو و انواع قوطی‌های حاوی مواد اشتعال‌زا مثل گاز و فندک برابر قوانین بین‌المللی ممنوع است لذا از قرار دادن آن داخل وسایل خود و حمل آن به داخل گیت‌های بازرسی خودداری کنند .

زراعتگر با بیان اینکه زائران کارت شناسایی خود را قبل از حضور در فرودگاه آویز کنند و در محل‌های پرازدحام خصوصاً درب‌های ورود و خروج که احتمال سرقت از وسایل همراه متصور است دقت لازم را داشته باشند، گفت: همچنین زائران اشیاء قیمتی و با ارزش خود را داخل چمدان و بار غیرهمراه قرار ندهند و همراه خود داشته باشند .

وی به میزان وجهی که زائران می‌توانند همراه خود داشته باشند نیز اشاره کرد و گفت:‌ میزان ارز مجاز در سفرهای خارجی ۵ هزار یورو و یا ارز معادل ۵ میلیون تومان وجه رایج کشور است و بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد .

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس همچنین گفت: در خصوص حمل زعفران و طلا هم میزان مجاز ۱۵۰ گرم بوده و همراه داشتن بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد .

زراعتگر به زائران توصیه کرد که برای تسهیل در امر بازرسی سعی کنند از حمل تنقلات، شکلات‌های مغزدار و خشکبار مغز نشده خودداری کنند .

وی با بیان اینکه زائران در طول سفر مراقب مدارک و وسایل همراه خود باشند و از پذیرش اشیا و وسایل دیگران که مسئولیت‌آور است، امتناع کنند، گفت: تحویل وسایل، بار، مدارک و اوراق شناسایی به افراد ناشناس تبعاتی در پی دارد لذا در این رابطه زائران هوشیار باشند .

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس اضافه کرد: علاوه بر این‌ها زائران به‌منظور جلوگیری از مفقودیت یا سرقت ساک و چمدان خود از قرار دادن بیش از حد وسایل در صندوق عقب خودرو که باعث بازماندن آن می‌شود، خودداری کنند .

زراعتگر این نکته را یادآور شد که اقدامات بازرسی پلیس به‌منظور صیانت از زائران و پیشگیری از هر گونه موارد سوء در کشور خارجی است لذا درخواست می‌شود که زائران نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند .

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس یادآور شد: به دلیل محدودیت ترافیکی و مکانی از زائران درخواست می‌شود که مراسم بدرقه و استقبال را در منزل یا اماکن عمومی انجام دهند و حداقل ۴ ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات پروازی در فرودگاه حاضر باشند .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ذهن رئیس پلیس قانون مبارزه با مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + تاریخ اعزام و تعداد زائران

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از ۸۷۰۰۰ زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدحسین آجیلیان با بیان اینکه زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ بیست‌وچهارم اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا هجدهم خرداد ادامه دارد، اظهار کرد: در عملیات حج تمتع ۸۷۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات در حالی انجام می‌شود که ۵۸۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، افزود: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی (ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

آجیلیان با اعلام خبر اعزام زائران عمره‌گزار در اردیبهشت امسال گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات، خاطرنشان‌کرد: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

کد خبر 745034

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳
  • زمان اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بيش از 87 هزار زائر در عمليات حج تمتع/ 18 فرودگاه معين حج هستند
  • جزئیات حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + تاریخ اعزام و تعداد زائران