Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: مدتی است فرهنگی‌ترین بخش دانشگاه ارومیه از سوی معاونت فرهنگی درگیر دیکتاتوری فرهنگی شده است.

سینا عزیزی، فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به حقوق داشجویان گفت: طبق ماده ۷ منشور حقوق دانشجویی، شهروندان از حق آزادی اندیشه و بیان برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این حق شامل آزادی ابراز، ترویج و انتشار اندیشه‌ها و عقاید به صورت شفاهی، کتبی، الکترونیکی یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود شهروند با رعایت قانون است.

عزیزی مطرح کرد: همچنین تفتیش عقاید ممنوع است و هیچکس را نمی‌توان به پذیرش یا داشتن اندیشه‌ای خاص مجبور یا از آن منع کرد. همچنین طبق ماده ۴۵ منشور حقوق دانشجویی، آزادی بیان از حقوق اساسی و اولیه دانشجویان است.

فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه در ادامه گفت: مدتی است فرهنگی‌ترین بخش دانشگاه ارومیه از سوی معاونت فرهنگی درگیر دیکتاتوری فرهنگی می‌باشد. علی رغم اینکه شعار رئیس جمهور و نیز دولت تدبیر «قلم‌ها را نشکنیم و دهان‌ها را نبندیم» است، معاونت فرهنگی دانشگاه ارومیه هم دهان‌ها را می بندد و هم قلم‌ها را می‌شکند!

وی تصریح کرد: هر تشکل یا دانشجوی عادی به انتقاد از عملکرد معاونت فرهنگی لب می‌گشاید با برخورد پادگانی مواجه می‌شود و منتقد را وادار به عذرخواهی و پس گرفتن نقد‌ها و اعتراضات می‌کنند.

عزیزی گفت: نمونه این موارد تحت فشار قرار دادن و تحریم یکی از تشکل‌های منتقد و لغو برنامه‌ی این تشکل که به تصویب شورای فرهنگی رسیده بود. یا احضار یکی از دانشجویان به کمیته انضباطی که در فضای مجازی اقدام به برگزاری نظرسنجی با موضوع عملکرد معاونت فرهنگی کرده بود.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: مسئولینی که سعی کنند با ایجاد فضای ترس و خفگان، دانشجو را از مطالبه گری و انتقاد و آرمان خواهی به سمت خنثی بودن سوق دهند، شایستگی و لیاقت تصدی جایگاه مدیریتی دانشگاه جمهوری اسلامی را به هیچ وجه ندارند.

وی با اشاره انتقاد پذیری معاون فرهنگی به سوالات دانشجویان اظهار کرد: دعوت به حضور در جمع دانشجویان و پاسخ به انتقادات و عملکرد ضعیف معاونت فرهنگی، درخواست شفافیت مالی در این حوزه و ... مواردی هستند که نه تنها با سکوت بلکه با برخورد‌های قهری روبه رواست.

عزیزی در خاتمه با اشاره به خواسته دانشجویان یادآورشد: انتظار ما ازمسئولان فرهنگی یک دانشگاه در تراز نظام اسلامی این است که دغدغه و تخصص لازم دربرابر تهاجم فرهنگی دشمنان را داشته باشند. نسبت به اوضاع نابسامان فرهنگی دانشگاه که مورد انتقاد مقام معظم رهبری نیز بود حساسیت نشان دهند. از سعه صدر کافی در مقابل انتقادات ابراز شده برخوردار باشند و فضای گفتگو و مباحثه را بر فضای سنگین کنونی جایگزین کنند و شهامت شنیدن دیدگاه‌های مختلف را دارا باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه منشور حقوق دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

براساس گزارش اس دبلیو آی، با این وجود اساتید و دانشجویان  دانشگاه کلمبیا برای اعتراض به دستگیری دانشجویان  تجمع کرده اند. کاربران توییتر نیز با منتشر کردن تصاویری نوشتند: دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای ششمین روز متوالی درهای خود را به دلیل ادامه تحصن دانشجویان کلمبیا که کمپ اعتراضی در وسط محوطه دانشگاه برپا کرده اند، بسته است.

نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته نیز به دانشگاه ییل یورش برده و دانشجویان حامی فلسطین را که بطور مسالمت آمیز درحال اعتراض به قتل عام فلسطینیان بودند، بازداشت کردند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا دیروز (دوشنبه) در ایمیلی به کارکنان دانشگاه و دانشجویان نوشت: دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو کرده و آموزش بطور آنلاین برگزار خواهد شد تا کینه‌ها کاهش یابد و همه ما فرصتی داشته باشیم تا مراحل بعدی را در نظر بگیریم.

روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود گزارش داد که پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرده است اما مقامات دانشگاه ییل به درخواست ها برای اظهار نظر  دراین خصوص پاسخ ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی