Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هاشمیان گفت: در مورد مناطق زیارت، جهان نما و یزدان محله، کارگروهی زیرنظر دادستان مرکز استان و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود تا با حضور میدانی در محل‌هایی که ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود در کوتاه‌ترین زمان، تعیین تکلیف و برخورد شود. تاریخ انتشار: 15:05 - 30 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۹۸۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در پاسخ به مدیرانی که کمبود بودجه را علت انجام نشدن برخی اقدامات پیشگیرانه عنوان می‌کنند گفت: مدیریت استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها برای پیش بینی و پیشگیری از سیلاب می‌توانست شدت سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری گلستان افزود: مشکلات ما مدیریتی است و می‌توان با مدیریت جهادی در راستای قانون بسیاری از مسائل را در استان حل و فصل و پیش بینی کرد.

وی افزود: در مورد مناطق زیارت، جهان نما و یزدان محله، کارگروهی زیرنظر دادستان مرکز استان و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود تا با حضور میدانی در محل‌هایی که غیرمجاز ساخت و ساز می‌شود در کوتاه‌ترین زمان، تعیین تکلیف و برخورد شود.

هاشمیان با بیان این که ضعف مدیریتی سبب شده در مناطقی مانند زیارت دچار مشکل شویم گفت: ما باید با کمک سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی و رسانه ها، با هجمه‌ای که متخلفان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی وارد می‌کنند برخورد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: در مواردی مانند ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی و باغی، حریم راه‌ها و رودخانه‌ها نیاز به طی تشریفات قانونی نیست و دستگاه‌های متولی باید بلافاصله با مشاهده تخلف، ساخت و ساز‌های غیرمجاز را تخریب کنند.

سیل گلستان، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و کمک به تولید دستور جلسه شصت و یکمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری گلستان قضایی جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه با اشاره به نظر صریح سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر این که هیچ گونه نگرانی درباره پرتوزایی در ارتباط با استحصال یُد در کارخانه یُد استان وجود ندارد گفت: ۲ واحد تولیدی جدید برای استحصال یُد در استان مجوز محیط زیست را دریافت کرده اند، اما با وجود طی همه مسیر‌های قانونی هنوز موفق به استحصال نشده اند.
حیدر آسیابی افزود: در این  جلسه به دستگاه‌های متولی  ۲ ماه مهلت داده شد تا موانع برای سر راه آغاز به کار این ۲ واحد را برطرف کنند و این واحد‌ها حداکثر تا پایان خرداد وارد مدار تولید شوند.
وی ادامه داد: مدیر کل بازرسی هم مکلف شد موانع ایجاد شده در مسیر بهره برداری این واحد‌ها را بررسی و اگر ترک فعلی از سوی دستگاه‌های متولی صورت گرفته باشد به دادستانی  گزارش دهد.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای حمایت از طرح گردشگری کبودوال هم که سال‌هاست بدون نتیجه مانده است، ایراد‌ها و موانع در این جلسه مطرح و قرار شد این موانع در جلسه کارشناسی در دادستانی مرکز استان با حضور اداره کل بازرسی و سایر ارگان‌های نظارتی، بررسی و برای رفع موانع اقدام شود.
حیدر آسیابی با اشاره به دغدغه مهم مسکن هم ادامه داد: کمبود زمین یکی از مهم‌ترین مشکلات طرح شده در این جلسه بود که قرار شد با حمایت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد، برای تامین آن همکاری شود.
وی ادامه داد: اعمال مشوق‌ها در زمینه تراکم در بافت‌های فرسوده به ویژه در گرگان، یکی دیگر از راهکار‌های طرح شده در این جلسه برای رفع مشکل کمبود مسکن بود که شهرداری برای این مشوق‌ها اعلام آمادگی کرد.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای حل مشکل تسهیلات ساخت و ساز هم، در این جلسه مصوب شد بانک‌ها به تکلیف قانونی خود برای پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن به بخش خصوصی عمل کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • به درخواست های 68 نفر در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری گلستان رسیدگی شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب