Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستاوردی برای درمان آلزایمر که توسط پژوهشگران دانشگاه بجنورد به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بجنورد، پژوهشگران آزمایشگاه محیط زیست و انرژی واقع در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بجنورد موفق شدند رنگدانه پروتئینی فیکوسیانین را با بازدهی بالایی از ریزجلبک اسپیرولینا پلاتنسیس استخراج کنند و محصول نهایی را به شکل پودر درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنتز پودر فیکوسیانین تحت نظارت دکتر حسین دلاوری امرئی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی انجام شد.

فیکوسیانین، نوعی فیکوبیلی پروتئین است که به تازگی گزارش­های متعددی بر داشتن خواص فارماکولوژیک گوناگون از آن گزارش شده است. در این رابطه، اثرات آنتی­اکسیدانی، ضد التهابی، خواص محافظتی کبد و اعصاب فیکوسیانین طی مطالعات تجربی ذکر شده­اند. همچنین این ماده می ­تواند در درمان آلزایمر و پارکیسنون موثر واقع شود.

فیکوسیانین نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سرطان­های پوستی، مخاطی و لوسمی مزمن میلوئیدی در انسان دارد. به علاوه این پروتئین به علت داشتن رنگ آبی می­ تواند در صنایع غذایی به عنوان رنگدانه طبیعی به جای رنگدانه ­های مصنوعی موجود استفاده شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آلزایمر درمان سرطان عضو هیئت علمی محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • تصمیماتمان را خودمان اتخاذ می‌کنیم
  • برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • تبیین حساب ۱۰۰ امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟