Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامی امین از دستگیری دو نفر از اخلالگران بازار در میدان بهمن خبر داد و گفت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار طرحی مبنی بر حذف واسطه ها از بازار ارایه شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد امامی امین» امروز (یکشنبه سی ام تیر ۱۳۹۸)در حاشیه بیست و یکمین جلسه تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز سه دستور جلسه داشت که به قیمت کالاهای مصرفی و اساسی در سطح استان تهران پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش های واصله ما در بیشتر کالاها با توقف افزایش قیمت ها و در بعضی نیز با کاهش قیمت روبرو بودیم که بخشی از آن به دلیل فصل تابستان و افزایش عرضه به ویژه در حوزه میوه، تره بار و صیفی جات بود که قیمت ها کاهش داشت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه قیمت ها در حوزه مرغ و تخم مرغ نوسان زیادی داشتند، بیان کرد: طبق گزارش های صورت گرفته اخیرا نقش واسطه ها در عرضه دام و طیور بسیار پررنگ شده است و منافعی که حاصل تولیدکنندگان می شود، بسیار کمتر از آن چیزی است که عاید واسطه ها می شود لذا در جلسه امروز طرحی مبنی بر حذف واسطه ها در میدان بهمن ارایه شد.

 

وی در ادامه افزود: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، این است که کشتارگاه ها، طیور و دام را مستقیما از تولیدکنندگان تهیه نمی کنند بلکه واسطه هایی هستند که گوشت را خریده و به کشتارگاه ها می فروشند و دو مرتبه از کشتارگاه به میدان بهمن فروخته و سپس از آنجا به دست مصرف کنندگان می رسانند که این امر باعث افزایش قیمت هاشده است.

 

امامی امین در ادامه افزود: ما تلاش کرده ایم که واسطه ها از میدان بهمن حذف شود و این چرخه و زنجیره هرچه تعداد کمتری داشته باشند، طبیعی است که قیمت مرغ و تخم مرغ نیز کاهش می یابد؛ بنابراین این مهم اجرایی نمی شود مگر اینکه خود تعاونی ها و اتحادیه ها پیش قدم شوند. بر همین اساس در جلسه امروز مقرر شد در بخش دام سبک و سنگین عشایر بخشی از مراکز عرف موجود در میادین و تره بار را در اختیار بگیرند تا در طول سال بتوانند عرضه مستقیم داشته باشند لذا طبق آمادگی امور عشایر مقرر شد کارگروهی این موضوع را بررسی و اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در ادامه تصریح کرد: اینکه ما بگوییم عشایر استان تهران می توانند کل بازار استان را تامین کنند، قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد ولی زنجیره عشایر در 31 استان به اتفاق هم می توانند بخش مهمی از بازار را تامین کند لذا مقرر شد مسئولان امور عشایری استان تهران با هماهنگی امور عشایری استان های دیگر زنجیره ای را ایجاد کنند تا ما بتوانیم کالای مستقیم را در حوزه دام سبک و سنگین برای مصرف کنندگان عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد به مناسبت عید قربان 41 مرکز عرضه دام در سطح شهر تهران و 48 مرکز در سطح شهرستان های استان تهران ایجاد شود.

 

امامی امین با بیان اینکه سال گذشته 50 هزار رأس دام به مناسبت عید قربان در میادین عرضه شد، اظهار کرد: از این میزان حدود 37 هزار رأس مصرف شد. با توجه به اینکه امسال یک مقدار با افزایش قیمت ها مواجه هستیم، احتمال می رود که نیاز کمتری وجود داشته باشد ولی ما برای اینکه خیال مردم راحت باشد همان ظرفیتی را که برای سال گذشته در نظر گرفتیم برای امسال هم لحاظ کردیم. همچنین عشایر سال گذشته شش هزار راس را تامین کرده بودند ولی امسال قول افزایش ظرفیت بیشتری را دادند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران خاطرنشان کرد: قیمت سازمان حمایت برای عرضه مرغ 12 هزار و 900 تومان است و اگر بالاتر از این قیمت به فروش برسد، قطعا با متخلفان برخورد می کنیم. روز گذشته نیز در میدان بهمن دو نفر از افرادی که قصد افزایش نامتعارف قیمت مرغ را داشتند با دستور قضایی دستگیر شدند.

 

امامی امین با بیان اینکه در حال حاضر برنامه هایی برای قانونمند کردن و ساماندهی میدان بهمن داریم، اظهار کرد: این برنامه ها به زودی اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت 41 تا 42 هزار تومان است، اظهار کرد: تلاش تنظیم بازار استان این است که قیمت ها را ثابت نگه داریم و افزایش قیمتی نداشته باشیم. طبق اعلام امور عشایر در حال حاضر گوشت با قیمت 41 تا 42 هزار تومان عرضه می شود، ضمن اینکه شاید به دلیل هزینه های جانبی این میزان تا 44 هزار تومان افزایش داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: ما هیچ مماشاتی با واسطه گرانی که به دنبال منافع خود بوده و قصد افزایش سبد هزینه مردم را دارند، نخواهیم داشت و به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد. خوشبختانه دستگاه قضایی هم در این زمینه با ما همکاری خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم با کمک سایر دستگاه ها و همراهی مردم ثبات را به بازار استان برگردانیم و با حذف واسطه ها شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز خراسان جنوبي روزنامه بیرجند بهزیستی خراسان جنوبی استان همدان اردبیل مسکن مرغ و تخم مرغ امامی امین گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت

علیرضا اشرفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن  تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه و تقاضا، روغن به قیمت مصوب و حتی کمتر از نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد.

اشرفی با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن نداریم، افزود: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته برای ایام ماه رمضان و نوروز، کمبودی در توزیع روغن نداریم.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری صنعت روغن نباتی، تغییری در حوزه قیمت روغن نباتی در کوتاه مدت نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند