Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمود نوریان، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت : این شرکت با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها، صنعتگران، مبتکران و مخترعان کشور و حمایت از ایده ها، نوآوران و اتکا به دانش بومی همواره در پی استفاده از  ظرفیت های داخلی بوده و تاکنون نیز بالغ بر 50 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی را اجرا و به اتمام رسانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت شرکت تا کنون بالغ بر 11 هزارو 330 قطعه صنعتی در مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو ساخت داخل شده است گفت : تنها در سال گذشته 585  قطعه  جدید در این شرکت بومی سازی شده است .

نوریان افزود: همه تلاش ما این بوده و هست تا علاوه بر بومی سازی قطعات، به علوم روز و فناوری‌های نوین جهانی در بخش‌های معدن و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم و در همین راستا توانسته‌ایم بخش اعظم پروژه‌های خود را با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی کنیم وعلاوه بر میلیون ها دلارصرفه جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک شایانی نمائیم.

مدیر عامل چادرملو یادآوری کرد:  شرکت معدنی وصنعتی چادرملو با اعتقاد راسخ به محقق کردن این هدف و آرمان توسعه یافتگی، از سال 1381 عزم خود را جزم کرد و با بکار گیری توان متخصصان داخل کشور گام های بلندی را برای کاهش هزینه های  ناشی از واردات قطعات و قطع وابستگی برداشت.

تشکیل ستاد بومی سازی شرکت:

 وی افزود :در سال 1389 ستاد بومی سازی در چادرملو تشکیل شد که هدف مهم آن، رسیدن به خود کفایی، شناسایی توانمندی‌های شرکتهای داخلی، ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی دربخش های طراحی، ساخت، برنامه ریزی، هزینه‌یابی، مهندسی معکوس،‌ تدارک و اجرا و در نهایت کنترل کیفی و راه اندازی و نیز رشد توان رقابت پذیری و استفاده از مزیت های اقتصادی بود .

وی تصریح کرد: هر چند این شرکت قبل از تشکیل ستاد بومی سازی نیز توجه ویژه‌ای به امر بومی سازی و تامین داخلی تجهیزات و قطعات و انجام مهندسی  معکوس و تهیه نقشه های ساخت و نصب و راه اندازی طرحهای توسعه داشته،  اما با انسجام بخشی از این فعالیت ها، تحت هدایت و نظارت واحدی مستقل، این امر شتاب بیشتری یافت و از آن پس، این شرکت با تکیه بر پتانسیل نیروی انسانی متخصص و کارآمد در زمینه های مختلف، طراحی و تهیه نقشه های جزء به جزء و کارگاهی به روش مهندسی معکوس، ساخت کلیه قطعات، تجهیزات و ماشین آلات را با استفاده از سیستم ها و دانش فنی موجود در کشور در برنامه های اجرایی خود قرار داد.

محمود نوریان گفت:  طی سالهای اخیر با حمایت از سازندگان داخلی و برنامه هایی که جهت تأمین قطعات و لوازم یدکی ساخت داخل کشور انجام داده ایم، نه تنها موجبات کاهش توقفات در اثر فرسودگی قطعات وارداتی گردیده‌ایم  بلکه شرایط افزایش تولید در واحدهای فرآوری سنگ آهن خود را نیز ارتقاء بخشیدیم، بطوری که ظرفیت 5 خط تولید کنسانتره سنگ آهن را از 7 میلیون و 500 هزار تن،  به 10 میلیون و 500 هزار تن و ظرفیت تولید گندله در واحد گندله سازی مجتمع صنعتی چادرملو را از 3 میلیون و 400 هزار تن به 4 میلیون تن در سال افزایش دادیم.

وی اضافه کرد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن و کنسانتره و از پیشگامان بومی سازی کشور است، پروژه های تحقیقاتی،‌ مطالعاتی و پژوهشی رادر سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و با اجرای پروژه‌های متعدد، موفقیت های بیشماری را در زمینه ساخت داخل کسب کرده است، بطوری که از سال 1381 تا  پایان اسفند ماه سال 1397 بالغ بر 9 هزارو 881  قطعه در مجتمع معدنی  و یک هزارو 449 قطعه در مجتمع صنعتی  و در مجموع بالغ بر 11 هزارو 330 قطعه صنعتی  طراحی ، ساخت و مورد استفاده قرار گرفته است .

نوریان با تاکید بر اینکه تمامی قطعات ساخته شده داخلی علاوه بر قابلیت رقابت پذیری با قطعات خارجی، همواره از کیفیت و راندمان کاری بالاتری نیز برخوردار هستند افزود: این شرکت به منظور شناسایی قطعات یدکی و یافتن سازندگان داخلی و تعیین نیازهای مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو به لوازم و قطعات یدکی، کنترل و بازرسی قطعات در حال ساخت و همچنین بازرسی قبل از ارسال به کارخانه ها و بازرسی مجدد در محل کارخانه ها، از مشاورین  مجرب و کار آزموده داخلی بهره می‌گیرد.

مدیر عامل چادرملو در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه توانمند سازی داخلی که فرصت مناسبی است برای ارتباط تنگاتنگ شرکت‌های سازنده قطعه و واحدهای صنعتی سفارش دهنده افزود: اطلاعات مربوط به قطعات مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی شرکت چادرملو بطور مستمر در پایگاه‌های اطلاع رسانی این شرکت در دسترس عموم صاحبان فن و سازندگان توانمند کشورمان است که می توانند با مراجعه به این پایگاه از مختصات و مشخصات قطعات مورد نیاز مطلع شوند .

وی همچنین گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل نیز که از 27 تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار می شود حضور فعال دارد و نیازمندی‌های خود را به در معرض دید سازندگان داخلی قرار  خواهد داد .

گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین شرکت های فولادی است که سالانه با تولید 10 و نیم میلیون تن کنسانتره سنگ آهن - یک و نیم میلیون تن سنگ آهن دانه بندی - 4 میلیون تن گندله آهن - یک میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی - یک میلیون و 300 هزار تن شمش فولاد  و  500   هزار تن انواع محصولات فولادی موفق شده است زنجیر فولاد را تکمیل کند .

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صنعت چادرملو معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند

نشست متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار، با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم گفت: بانک مرکزی، شرکت‌های ملی گاز و نفت در سال ۱۳۸۹ تحریم شدند. آن زمان ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود، اما امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، حجم ظرفیت تولید گاز کشور، به روزانه ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در این بین پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است و پیچیده‌ترین فناوری، با انتقال فناوری از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت ادامه داد: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پرافتخار، به‌منظور گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخ‌گویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه، چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز به انجام هم‌افزایی گسترده‌ای دارد. در راهبرد تازه شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیب نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم وارد حوزه جذب سرمایه‌ شویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

علیرضا بیات، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در زمینه تولید گفت: سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعت است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی‌شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید مانند صنایع فولادی و پتروشیمی و بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست، پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برای سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است نمایندگان شرکت‌های فولادی ازجمله شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی درباره این پروژه‌ها و بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان