Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@14:54:18 GMT

فرایند صدور پروانه باید به تصویب شورا برسد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۱۹۴

فرایند صدور پروانه باید به تصویب شورا برسد

علی اعطا در صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی‌های پایان کار ساختمانی اظهار کرد: این طرح در اردیبهشت 98 با امضای 16 نفر از اعضای شورای شهر تقدیم هیأت رئیسه و پس از ارجاع به کمیسیون معماری و شهرسازی در صحن ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در بحث صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی های صادر شده هم اکنون فرآیند به تصویب شورا نرسیده لذا ما در حوزه نظارتی به عنوان نمایندگان مردم مبنا و معیار روشنی نداریم تا گام‌های مختلف فرایند را بررسی کنیم و ببینیم در مناطق این روند براساس مبنای مشخص طی می شود یا خیر؟

 

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بعضاً در مناطق مختلف وحدت رویه نیست و در برخی از بخش‌ها فرایند غیرشفاف صورت می‌گیرد از طرفی در شورای شهر نیز روشن نیست که کمیسیون توافقات کجای فرآیند صدور پروانه قرار دارند و یا در چه مرحله‌ای شوراهای معماری ورود می‌کند و حدود اختیارات آنها چیست؟ بنابر این در طول فرآیند نمی‌توانیم نظارت کنیم.

 

به گفته رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران فرایند صدور پروانه که محل مراجعه بخش عمده ای از شهروندان است تحت عنوان یک ماده واحده و یک تبصره باید در شورای شهر به تصویب برسد.

 

وی گفت: رویکرد ها باید به گونه ای باشد که زمان بندی مشخص وجود داشته باشد و بخش های زاید حذف شود و از اعمال سلیقه جلوگیری به عمل آید.

 

اعطا تاکید کرد: تفسیرپذیری از این فرآیند باید حذف شود و همه گواهی ساختمانی و پروانه‌ها همچنین مقاوم‌سازی و گواهی پایان کار و عدم خلافی فرآیند آن باید به تصویب شورا برسد.

 

کلیات این طرح با ١٧ رای موافق به تصویب رسید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.
مهدی پژوهش با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد گفت: سال گذشته اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.
وی همچنین به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره داشت و گفت: سال گذشته این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.
پژوهش خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی