Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@13:56:01 GMT

احیای میدان حسن آباد وسیعتر از جداره سازی است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۱۹۶

احیای میدان حسن آباد وسیعتر از جداره سازی است

 

احمد مسجد جامعی در جریان برگزاری یکصدو پنجاه و ششمین جلسه شورا در تذکری درباره آتش سوزی در نبای ساختمان میدان حسن آباد گفت: شهرداری تهران گزارشی فنی پیرامون پرسش هایی که از سوی اعضای شورا عنوان شد و در بین شهروندان و افکار عمومی هم مطرح است در صحن علنی شورا ارائه دهد و راجع به علت یا علل آتش سوزی، زمان آتش سوزی، اتفاقاتی که افتاد، فقدان سیستم اعلان حریق و مسائلی از این دست گزارش دهد

احمد مسجدجامعی با بیان مطلب فوق در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهروندان به دلیل اقبالی عمومی که نسبت به خاطره جمعی در شهر تهران داشتند تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم و ذهن جمعی آن ها و نیز رسانه های مختلف نسبت به حوادث شهر تهران حساسیتی پیدا کرده که بسیار ارزشمند است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن تشکر از شهردار تهران که دستور بازسازی سریع میدان حسن آباد را با همکاری سازمان های ذیربط دادند، تشکر از معاون رئیس جمهوری که گفته اند از بنای میدان حسن آباد بازدید می کنند و نیز تشکر از مهندس هاشمی رئیس شورا برای بازدیدشان از این بنا تاکید کرد: این بنا تنها بنای باقیمانده است که به سبک معماری رنسانس ایتالیا در ایران ساخته شده و البته بنای محکمی هم هست. دلیل این استحکام را هم می توان در همین حادثه اخیر دید که گنبدهای آهنی آن ذوب شده و از بین رفته اما کلیت بنا پابرجاست. این خود نشان می دهد که این بنای 80 - 90 ساله چه مقاومتی داشته و چه محاسباتی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که ساختمان آتش نشانی، جنب بنای تاریخی حسن آباد بوده این پرسش را مطرح کرد که آتش نشانی چرا باید دیر مطلع شود در صورتی که انتظار می رفت این کار سریعتر انجام شود.

 

مسجدجامعی در ادامه گفت: ضرورت دارد بازسازی این بنا را صرفا به جداره خلاصه نکنیم. این که صرفا جداره سازی و نما را ترمیم و مرمت کنیم درست نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که بنای حسن آباد اهمیت فرهنگی، هنری، میراثی و هویتی دارد یادآور شد: در کنار این بنا یکی از قبرستان های مهم تهران قرار داشته که برخی شخصیت های مشروطه خواه و هنرمند مانند میرزا رضا کلهر خوشنویس بزرگ معاصر یا سردار جنگل در آن دفن بوده اند. بعدها شاید برای آن که آن خاطره ها از بین نرود یک کاربری جدید برایش تعریف کردند. این جا به واقع یک خاطره جمعی شکل گرفته است که ساختمان بخشی از آن است.

وی در ادامه به میدان پیشین حسن آباد اشاره و بیان کرد: در روبه روی این بنا، مجسمه ملک المتکلمین وجود داشت که تندیس این شخصیت سالها در همین خیابان بوده اما در سال های دهه 50 روشن نیست چرا و چگونه از میدان حسن آباد که آن سال ها به میدان ملک المتکلمین مشهور بود برداشتند.

مسجدجامعی ادامه داد: نامگذاری حسن آباد هم برای خود تاریخچه ای دارد که جالب است. این جا املاک مستوفی الممالک بوده که به نام پسرش حسن نامگذاری کرده و بارها هم نام آن عوض شده .

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر این نکته که با این که آتش سوزی این بنا جای تاسف دارد اما در عین حال فرصت جدیدی ایجاد شده تا به ظرفیت های این میدان توجه شود گفت: شاید بشود طبقه بالای بنا را به موزه این میدان یا خیابان تبدیل کرد. پیشنهاد من این است که پیش از عمل، به ظرفیتهای جدیدی که این بنا می تواند ایجاد کند فکر کنیم و صرفا ساخت را به جداره تقلیل ندهیم و به آن اکتفا نکنیم.

وی در پایان گفت: گرچه کامل کردن جداره ها هم بخشی از احیای میدان است اما نباید فراموش کرد که احیای میدان فکر، برنامه و تصمیمی می طلبد که بسیار وسیعتر از جداره سازی است

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ فروردین ماه روز مردمی سازی ساختار حکومت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه ضمن توصیه به مردم به شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس، گفت: روز قدس، لیله القدرتاریخ و خنثی سازی توطئه استکبار، صهیونیسم و طرفداران آنها است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: ائتلاف‌ها و کمپین‌های حامی صهیونیسم در هم شکسته است و هیچکس حتی آمریکا علاقه‌ای به کمک به رژیم جعلی را ندارد و ما وظیفه داریم در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین روز بزرگ، اما مظلوم و ناشناخته در میان مناسبت‌های انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری سلاله پاک پیامبر دارای وجه سلبی و نفی طاغوت که تجلی آن ۲۲ بهمن ۵۷ همچنین وجه ایجابی و استقرار نظام دینی که تجلی آن ۱۲ فروردین ۵۸ است، می‌باشد و باید اذعان داشت که ۱۲ فروردین ماه روز مردمی سازی ساختار حکومت و استقرار نظام دینی است.

امام جمعه ساوه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شاعران گفت: امروز دنیا در گیر چالشهای رسانه‌ای است و تأثیرگذاری رسانه‌ها از موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی بیشتر است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه اکنون جنگ رسانه‌ای در همه ابعاد زندگی انسان مشهود است، گفت: گام نخست برای حضور در میدان جنگ رسانه‌ای، شناخت میدان نبرد، آرایش جنگی دشمن و تکنیک‌های آن است چرا که در جنگ رسانه‌ای بدون شناسایی دشمن، نقاط قوت، ضعف، امکانات و شگردها نمی‌توان موفق بود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف راهبردی جبهه استکبار در مقابل جبهه مقاومت گفت: ارائه تصویری مخدوش و منفور، تلقین یأس، ناامیدی از حل مشکلات، سرگرم‌سازی به مشکلات داخلی و غفلت از میدان اصلی مبارزه، تحریف و لکه‌دارکردن چهره‌های انقلابی و انحصار رسانه‌ای از جمله اهداف دشمن است.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: هدف نخست و بنیادین هر نوع فعالیت رسانه‌ای اعم از خبر، تحلیل، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، موسیقی، نقاشی، کاریکاتور باید در راستای تصویرسازی مثبت و انسانی، گفتمان انقلاب و مقاومت باشد.

کد خبر 6064808

دیگر خبرها

  • ۱۲ فروردین ماه روز مردمی سازی ساختار حکومت است
  • جزییات خدمت رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر پایتخت
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • تعطیلات نوروزی در قبله تهران