Web Analytics Made Easy - Statcounter

با استفاده از زبان ریاضی می‌توان به درمان اثربخش هر فرد دست یافت. محققان دانشگاه تبریز به روشی با عنوان «ارائه مدل های ریاضی دارویی» دست یافتند که با زبان ریاضی داروی مناسب هر فرد برای درمان را ارائه می دهند. محققان دانشگاه تبریز با استفاده از این روش پژوهشی را روی بیماران تومور مغزی انجام دادند که این طرح با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد صادق ذاکر حمیدی مجری این طرح پژوهشی بیان کرد: استفاده از این روش برای درمان بیماری ها آزمون و خطا در مصرف دارو را کاهش می دهد. در این پژوهش بر روی بیماران دارای تومور مغزی و داروهای مورد استفاده برای آنها کار شد. بنابراین با زبان ریاضی به بررسی اثرگذاری داروها بر روی هر فرد به صورت ویژه پرداخته شد.

وی ادامه داد: اثرگذاری داروها در محیط های مختلف همچون اسیدی و بازی متفاوت است با روش اثر حلالی می توان فرمول ریاضی هر دارو را بدست آورد و پس از آن میزان اثربخشی آن را برای هر فرد مشخص کرد. در این تحقیق نیز به طور خاص بر روی بیماران دارای تومور مغزی تحقیق شد.

ذاکر حمیدی همچنین عنوان کرد: به دلیل تفاوت بافت بدن هر فرد اثرات هر دارو بر روی افراد متفاوت است. در این تحقیق ابتدا برای هر فرد فرمول ریاضی تومور مغزی و پس از آن فرمول ریاضی داروی مورد استفاده محاسبه شد. و بر اساس آن یک فرمول بدست آمد که صفر شدن این فرمول نشان از اثرگذاری دارو دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز پس این روش را باید درمان به زبان ریاضی دانست که در آن اثرگذارترین دارو برای بیماری و برای هر فرد مشخص می شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو یک تهرانی در رشت

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب دا) اعلام کرد: نخستین اهدای عضو سال ۱۴۰۳ در این استان توسط مرحوم مسعود پیک ۶۴ ساله اهل تهران انجام شد.

اعضای بدن این مرحومِ جانبخش که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت و نیت خیر خانواده ایثارگرش موجب نجات جان تعدادی از بیماران پیوند عضو شده است.

اهدای عضو پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی او توسط پزشکان متخصص معتمد وزارت بهداشت و درمان در واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت انجام شده است.

به گفته کارشناسان، از هر فرد مرگ مغزی شده ۸ عضو شامل قلب، کبد، کلیه‌ها، ریه، روده و پانکراس قابل اهدا هستند که البته نسوج شامل پوست، قرنیه چشم، تاندون، استخوان، دریچه قلب هم قابلیت پیوند دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فرمول معجزه آسا درمان تپش قلب (فیلم)
  • تمرینات بدنسازی اختصاصی مکس ورشتپن، قهرمان 3 دوره فرمول یک جهان / فیلم
  • فیلم روش خلاقانه یک پسربچه برای دزدی در خیابان در روز روشن
  • سرگرمی نوروزی؛ عدد درست را به جای علامت سؤال قرار دهید؟ + پاسخ
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • سکته مغزی چگونه رخ می‌دهد؟ + فیلم
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • یک نظریه جنجالی؛ آیا زمین می‌تواند «تخت» باشد؟