Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:22:23 GMT

ایمونوتراپی روش نوین برای درمان سرطان است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۶۱۴

ایمونوتراپی روش نوین برای درمان سرطان است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، افسانه مداح صفایی افزود: با استفاده از ایمنوتراپی بر خلاف شیمی درمانی، با استفاده از سیستم ایمنی خود بدن، تنها سلولهای تومورال را مورد هدف قرار می دهد و آسیب کمتری به سلولهای سالم فرد وارد می کند و لذا عوارض درمانی کمتری را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در شیمی درمانی علاوه بر اینکه سلول‌های تومورال مورد هجمه قرار می‌گیرند، سلول‌های اصلی و سالم نیز دچار مشکل شده و این مسئله عوارض زیادی را به همراه دارد، ولی ایمنوتراپی این چنین نیست و یک درمان هدفمند است که نتایج درمانی خوبی به همراه داشته است.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: البته روش ایمونوتراپی هنوز در ایران فراگیر نشده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه نیست و بنابراین بدلیل هزینه بسیار بالا در حال حاضر کاربرد چندانی در کشور ندارد و امید است که اقدامات مورد نیاز جهت توسعه هر چه بیشتر این روش در کشور صورت گیرد.
مداح صفایی با تأکید بر اینکه لازم است پزشکان متخصص با روش درمانی جدید که همان ایمونوتراپی نام دارد هر چه بیشتر آشنا شوند، گفت: در این کنگره جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی مربوطه مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت و اساتید و صاحبنظران برجسته به تبادل اطلاعات در این زمینه می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه روش ایمونوتراپی هرچند گرانقیمت بوده ولی امروزه در برخی از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ایمونوتراپی نقش پررنگ تری در آینده درمان سرطان خواهد داشت.
به گفته استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، امروزه گامهای بلندی در درمان سرطان‌های پستان و پروستات و مثانه، گوارشی و ملانوم با این روش برداشته شده است.
همایش ایمنوانکولوژی به همت انجمن رادیوتراپی انکولوژی پنجشنبه سوم مرداد ماه سال جاری در هتل پارسیان اوین سالن کوه نور با حضور اساتید و صاحب‌نظران بر جلسه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان

 به گزارش قدس آنلاین عباسعلی ربیعی با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: محمد جواد حسین‌نژاد در دیدار مقابل نساجی مازندران دچار مصدومیت کشیدگی کشاله پای راست شد.  این بازیکن در روزهای گذشته بهبودی چشمگیری داشته و روند درمان او بسیار مثبت است. 

وی درباره تاریخ بازگشت این بازیکن به تمرینات سپاهان افزود: تلاش ما این است که با فعالیت‌های درمانی، محمدجواد حسین‌نژاد به بازی سپاهان مقابل پرسپولیس برسد.

پزشک تیم فوتبال سپاهان درباره آخرین وضعیت مصدومیت رضا اسدی نیز ادامه داد: این بازیکن نیز که در تمرینات پیش از دیدار مقابل ملوان بندر انزلی با مصدومیت مواجه شد، از ناحیه کشاله پای راست دچار مصدومیت شده و در روزهای گذشته فعالیت‌های درمانی خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: رضا اسدی نیز در روزهای گذشته بهبودی قابل توجهی داشته اما همچنین در حال درمان است و تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر وارد تمرینات گروهی شود.

ربیعی در خصوص آخرین وضعیت فرشاد احمدزاده که در بازی یکشنبه شب سپاهان مقابل ملوان بندر انزلی دچار مصدومیت شد، تصریح کرد: فرشاد احمدزاده  نیز در بازی روز یکشنبه دچار مصدومیت خفیف از ناحیه لگن چپ شد. امروز MRI از او گرفته شد و در حال حاضر فعالیت‌های درمانی او انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که احمدزاده هرچه سریعتر به تمرینات اضافه شود، گفت: این بازیکن به بازی بعدی سپاهان در لیگ برتر می‌رسد اما در خصوص حضور این بازیکن در بازی روز جمعه مقابل استقلال آبی‌پوش ملاثانی در جام حذفی هنوز قطعیتی وجود ندارد و در روزهای آینده وضعیت قطعی او اعلام می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: محمد دانشگر نیز روند درمانی خود را طی می‌کند و امکان حضور یا عدم حضور او در ترکیب سپاهان طی روزهای آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان