Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل بانک صادرات ايران با ارائه گزارشي از صورت‌هاي مالي سال ٩٧ اين بانک، ٩ برنامه راهبردي براي سال ٩٨ را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌اله صيدي در مجمع عمومي عادي ساليانه سال مالي منتهي به پايان اسفند ٩٧، ارزش بازار سهام اين بانک در بازار سرمايه را ٧ هزار و ٨٠٠ ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: تلاش شده تا نقدشوندگي سهام بانک از زمان بازگشايي سهم در اسفند ماه ٩٦ تاکنون حفظ شود و در ادامه برنامه‌هاي سه‌گانه طرح‌ريزي شده براي توسعه و رونق بانک، ٩ برنامه راهبردي با قدرت در سال ٩٨ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صيدي افزود: افزايش سهم از بازار، بهينه‌سازي مصرف، به کارگيري تمامي ظرفيت‌هاي طرح «طراوت» و معرفي محصولات نوين، ساماندهي و تعيين تکليف مطالبات معوق، تداوم روند فروش اموال مازاد و دارايي‌هاي کم‌بازده، توسعه فعاليت‌هاي ارزي و ارتقاي عمليات بانکداري بين‌المللي، افزايش بهره‌وري در شعب و سرمايه‌هاي انساني، ارتقاي نظام راهبردي شرکتي و اثربخشي کميته‌هاي آن و ورود به منطقه سودآوري در سال ٩٨ را ٩ اولويت کاري بانک براي دسترسي به اهداف آتي بانک عنوان کرد.
مديرعامل بانک صادرات ايران در اين مجمع که با حضور نمايندگان دولت و سازمان بورس اوراق بهادار تهران، حسابرس و بازرس قانوني، اعضاي هيئت‌مديره، مديران بانک و حضور بيش از ٨٣ درصد دارندگان سهام در محل تالار حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برپا شده بود، با بيان تاريخچه و افتخارات بانک، اظهار کرد: افزايش سرمايه بانک به ميزان بيش از ١٧٥ هزار ميليارد ريال در راستاي خروج از شموليت ماده ١٤١ قانون تجارت و تامين نظر سهامداران عمده و بانک مرکزي انجام شد تا در نتيجه عمليات بانکداري و افزايش سودآوري کفايت سرمايه را بهبود ببخشيم.
صيدي افزايش منابع سپرده‌اي بانک تا ١٧٠ هزار ميليارد تومان را در راستاي سودآوري، مهمترين قدم بانک در سال ٩٧ عنوان کرد و افزود: تلاش شد تا در اين سال منابع ارزان‌قيمت بانک در حدود ٥٠ درصد افزايش يابد تا با کاهش قيمت تمام‌شده پول، مسير براي افزايش سهم از بازار بانک تسهيل شود.
صيدي همچنين با تاکيد بر اينکه در سال ٩٧ هيچگونه اضافه ‌برداشتي از بانک مرکزي صورت ‌نگرفته است، گفت: در اين سال در حدود ١٦٠هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده که سهم بانک از بازار تسهيلات نظام بانکي را حدود ٨ درصد بالا برده است.
مديرعامل بانک صادرات ايران در بخش ديگري از سخنان خود دارايي‌هاي بانک را ٢٥٠ هزار ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: اين ميزان در سال ٩٧ بيش از ٣٢ درصد رشد داشته است.
به گفته وي ذخيره مطالبات مشکوک‌الوصول بانک در اين سال ١١.٥درصد بود که دو برابر نسبت معمول ساير بانک‌ها بوده و شرايط را براي فعاليت‌هاي آتي بانک در آينده تسهيل خواهد کرد.
حجت‌اله صيدي با اشاره به افزايش ١٨ درصدي درآمدهاي بانک در سال ٩٧ اين رقم را ٢٣ هزار ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: فروش اموال مازاد بانک در اين سال با رشد ١٠٠ درصدي روبرو بوده که رقم آن به ١٧٢ ميليارد تومان رسيد.
صيدي نسبت پرداخت سود پرداختي به سپرده‌ها در سال ٩٧ را ٩ درصد اعلام کرد و گفت: زيان خالص بانک در سال مالي منتهي به پايان اسفند ٩٧ با نزديک به ٣٣ درصد کاهش تا ٢٤ هزار ميليارد ريال افت کرده است.
وي ادامه داد: با تلاش‌هاي صورت‌گرفته، در سال ٩٧ بيشترين ميزان تهاتر مطالبات بانک از دولت در حدود ٩٧ هزار ميليارد ريال به بانک صادرات ايران تعلق گرفت و در سال ٩٨ نيز شاهد تهاتر بخشي از مطالبات بانک از دولت خواهيم بود.
حجت‌اله صيدي در بخش ديگري از سخنان خود به‌کارگيري تمامي ظرفيت‌هاي طرح «طراوت» به عنوان طرح ويژه اعتباري توليد را يکي از برنامه‌هاي بانک عنوان کرد که به دليل کارآمد بودن آن، دو بانک بزرگ ديگر کشور نيز خواستار پيوستن به اين طرح براي تأمين مالي زنجيره توليد تا مصرف در حمايت از بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور شدند.
مديرعامل بانک صادرات ايران با برشمردن اقدامات انجام شده در حوزه بانکداري الکترونيک، گفت: مهمترين کار بانک در حوزه بانکداري الکترونيک در سال ٩٧ رونمايي از اپليکيشن «صاپ» بوده است.
در پايان اين مجمع صورت‌هاي مالي سال منتهي به پايان 29اسفندماه سال ١٣٩٧ شرکت بانک صادرات ايران (سهامي عام)، پس از استماع گزارش هيئت‌مديره، حسابرس و بازرس قانوني، مورد تاييد حاضران در مجمع قرار گرفت و سازمان حسابرسي به مدت يک سال به عنوان بازرس و حسابرس قانوني بانک و روزنامه کثيرالانتشار «اطلاعات» براي درج آگهي‌هاي مربوط به مجامع عمومي برگزيده شد.
همچنين با تصويب دارندگان اکثريت سهام اين بانک، امير يوسفيان و حميد تاجيک به عنوان اعضاي جديد هيئت‌مديره و مصطفي رحيمي شهواري به عنوان عضو علي البدل هيئت‌مديره انتخاب شدند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

بانک صادرات پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس اعلام کرد: در این واگذاری با اولویت رد دیون دولت و سهم ۵ درصدی حضور یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک صادرات هم پس از دو بانک شهر و ملت پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس از حضور در مزایده با اولویت رد دیون دولت و سهم 5 درصدی در این واگذاری خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وبصادر" پیرو درخواست سازمان بورس مبنی بر الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی، اعلام کرد: پیرو تصمیمات دولت و مذاکرات با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکلات باشگاه پرسپولیس، کنسرسیومی متشکل از بانک های غیر دولتی تشکیل و نسبت به حضور در مزایده واگذاری 85 درصد سهام باشگاه با شرایط اعلامی در آگهی عرضه سازمان خصوصی سازی اقدام شد.

با امعان نظر به صورت جلسه 21 فروردین شورای پول و اعتبار، واگذاری این باشگاه با اولویت رد دیون دولت به بانک‌های خریدار صورت خواهد پذیرفت و سرمایه‌ گذاری تا دو سال مشمول مجازات‌های قانونی و انتظامی مربوط به فعالیت‌های غیر بانکی نخواهد شد. همچنین طبق توافقات قدرالسهم این بانک از سهام قابل واگذاری 5 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد