Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@06:16:51 GMT

پلیس فتا: عکس کارت بانکی را منتشر نکنید!

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۶۵۹

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: برای انتقال وجه، کپی یا عکس کارت بانکی نیاز نیست؛ شماره کارت کفایت می‌کند.

اخبار اجتماعی- سرهنگ تورج کاظمی درخصوص حفاظت از اطلاعات شخصی و عدم انتشار و اشتراک‌گذاری تصویر کارت بانکی اظهار داشت: از نظر امنیتی و عقلانی حکم می‌کند که افراد اطلاعات شخصی خود را حفاظت و نگهداری کرده و از انتشار مشخصات یا تصاویرکارت بانکی خود در فضای مجازی بپرهیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: برای انتقال پول فقط داشتن شماره کارت کفایت می‌کند و نیازی به داشتن cvv۲ و تاریخ انقضا نیست؛ پس لازم نیست که عکس کارت بانکی خود را به بهانه واریز پول در اختیار دیگران قرار دهیم. 

وی با بیان این مطلب که در هر کارت بانکی ۵ پارامتر وجود دارد تصریح کرد: ۴ پارامتر در روی کارت نقش بسته و فقط یک پارامتر -که رمز دوم است -می‌ماندکه چرخه کامل شود و دست کلاهبرداران برای خالی کردن حساب باز شود.

سرهنگ کاظمی گفت: با انتشار تصویر کارت بانکی عملا اطلاعات کارت به راحتی در اختیار کلاهبرداران و سوء استفاده‌گران قرار گرفته و کافی است آن‌ها رمز دوم را از طرق مختلف بدست آورده و به راحتی سرقت اینترنتی خود را انجام دهند. 

وی با بیان این مطلب که مواردی از کلاهبرداری با این شکل و شمایل به پلیس اطلاع داده شده، از شهروندان درخواست کرد که عکس کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره اطلاعات شخصی و بانکی خود را محفوظ بدارند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کارت بانکی پلیس پلیس فتا کارت بانکی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ عکس کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید