Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا گلپایگانی در صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در برنامه پنج ساله سوم توسعه به هوشمند سازی فرآیند صدور پروانه تاکید شده است، اظهار کرد: از سال گذشته این مهم در دستور کار قرار گرفت و حتی آسیب شناسی در مورد فرآیند صدور پروانه انجام شد.

وی ادامه داد: این آسیب شناسی یک اتفاق مهم و گام اساسی در راستای شفاف سازی و هوشمند سازی بود و مواردی که مورد نقض بود را اصلاح کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش‌هایی از مراحل تشکیل پرونده و ثبت آن از یک ماه گذشته الکترونیکی شده است، عنوان کرد: از یک ماه پیش ثبت درخواست اینترنتی آغاز شده و توسط شهروند متقاضی در سامانه شهرسازی ثبت می‌شود و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی ثبت درخواست کنند و بعد از کامل شدن مدارک، قرار بازدید از ملک گذاشته می‌شود.

به گفته گلپایگانی دو مرحله ثبت درخواست و صدور پروانه الکترونیکی شده است و هوشمندسازی سامانه کاملاً منطبق بر طرح تفضیلی قرار داده شده؛ به گونه‌ای که مشخصات پهنه باید کاملاً منطبق بر نقشه و پروانه باشد.

وی ادامه داد: با همکاری که با سازمان فناوری شهرداری تهران انجام داده‌ایم از یکم مرداد ماه نقشه ساختمانی کاملاً منطبق بر طرح تفضیلی می‌شود و سطح اشتغال، تعداد طبقات، کاربری و غیره منطبق بر پهنه است و در غیر این صورت سامانه پیغام خطا می‌دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه تا آخر سال هوشمندسازی صدور پروانه محقق می‌شود، تصریح کرد: هوشمندسازی یک ضرورت است، اما باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود.

وی در واکنش به برخی از انتقادات مبنی بر اینکه میزان نارضایتی مردم از معاونت شهرسازی زیاد است، افزود: براساس اعلام سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بیشترین نارضایتی از شهرداری در بحث نگهداشت و نظافت شهر است و میزان رضایت از شهرسازی نمره قابل قبولی دارد.

گلپایگانی گفت: بحث برون سپاری به دفاتر خدمات الکترونیک یک مسئله اصلی است، با دانشگاه علم و صنعت در راستای آسیب شناسی برون سپاری به دفاتر خدمات الکترونیک طرح مشترکی را داریم و امیدواریم تا پایان سال هوشمندسازی محقق شود.

کد خبر 4672394 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران معاونت شهرسازی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق دستورالعملی که صادر‌ شده تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدامیر سیاح ظهر امروز در نشست اخذ شناسه یکتا برای پروانه‌های کسب و کار که در سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی کسب و کار در کشور وجود دارد که همه آنها می بایست تبدیل به پروانه های الکترونیکی شوند، اظهار داشت: ‌این تعداد از پروانه‌های کاغذی کسب و کار می‌بایست تا 25 اردیبهشت ماه جاری تمام آنها الکترونیکی و دارای شناسه یکتا شود.

وی افزود: از 26 اردیبهشت ماه جاری عدم توجه به این مهم به منزله فعالیت کسب وکار بدون مجوز است که براساس قانون در تلاش هستیم تا اقدامات موثر داشته باشیم.

سیاح تصریح کرد: تاکنون تعداد مجوزهای الکترونیکی و تعداد شناسه یکتا به 400 هزار فقره رسیده و روند شناسه یکتا توسط دستگاه های مختلف  با توجه به هشدارهایی که صادر شده رو به رشد است.

وی افزود: استان‌های پیشتاز در این بخش همچنان لرستان، گیلان،  همدان و خراسان جنوبی هستند و گلستان، بوشهر و ایلام در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

رئیس مرکز کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی  بیان کرد: اردبیل، قم، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، زنجان و البرز در  تلاش برای  بالا بردن رتبه خود در صدور مجوز‌های الکترونیکی و شناسه یکتا  هستند.

سیاح بیان کرد: سازمان ملی استاندارد، انرژی اتمی، وزارت ورزش و جوانان، نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این بخش همکاری خوبی داشته و اقدام به صدور مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا کرده‌اند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که صادر‌ه‌‌د تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس  مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • کسب رتبه ششم چهارمحال و بختیاری در صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش