Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@12:15:19 GMT

مافیای چادر در ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۷۵۱

مافیای چادر در ایران

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده حوزه انتخابی مبارکه در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان مجلس، در گفت‌‌‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برگزاری جلسه گفت‌و‌گوی این فراکسیون با عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت حوزه مد و لباس، گفت: دغدغه‌مندی فعالان حوزه عفاف و حجاب در فضای مجازی و عدم حمایت از این فعالان توسط وزارت ارشاد و نیز افزایش قیمت چادر از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پارچه چادری جزو اقلامی نیست که به آن ارز دولتی اختصاص داده شود و همین مسئله موجب شده است تا قیمت چادر 400 درصد افزایش یابد، گفت: دلیل این مسئله را از وزیر جویا شدیم که وی گفت: نگاه دولت این بود که هیچ کالایی به لیست کالاهایی که ارز دولتی دریافت می‌کنند اضافه نشود و در صورت امکان هم برخی کالا‌ها از دریافت ارز دولتی حذف شوند و افزایش قیمت هم به دلیل عدم اختصاص ارز دولتی است.

سعیدی افزود: از وزیر سؤال کردم که چرا پیشنهاد اختصاص ارز دولتی به پارچه چادری داده نشده است؟ که وزیر ارشاد پاسخ داد: سیاست انقباضی بود و ما چنین زمینه‌ای نداشتیم و پیشنهادی در این زمینه ندادم؛ من نیز مطرح کردم که شما باید مدیریت ویژه‌‌ای در این زمینه انجام می‌دادید.

این نماینده مجلس بیان کرد: بحث چادر در کشور ما تبدیل به یک مافیا شده است و این مافیا مانع انجام صحیح کار می‌شوند. چرا باید پس از چندین سال که تکنولوژی‌های مهم را وارد کشور کرده‌ایم، هنوز تکنولوژی تولید چادر مشکی به طور کامل وارد کشور نشده و ما همچنان وارد کننده بزرگ پارچه چادر مشکی باشیم؟

وی افزود: حمایت از فعالان مجازی عفاف و حجاب از دیگر مطالبات ما بود. در خصوص محصولات تولید شده در بازار نیز وزیر مطرح کردند که وزارت ارشاد بر طراحی نظارت دارد و نظارت بر تولید با این وزارتخانه نیست بلکه در فرایندهایی که با ارزش‌های دینی ما ارتباط دارند همه مسئولان باید نظارت کنند.

سعیدی در پایان گفت: در این جلسه از وزیر خواستیم فرصت خلاقیت و تولید محصولات به همه هنرمندان حوزه مد و لباس داده شود و این مسئله محدود به افراد خاص نشود.

یادآوری می‌شود، با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب خبرگزاری ایکنا نیز بنابر رسالت خود در این زمینه ورود پیدا کرده است و نشست «بایدها و نبایدهای فعالان حجاب و عفاف در فضای مجازی» را با حضور جمعی از فعالان عفاف و حجاب و کارشناسان فضای مجازی در سالن نشست‌های خبرگزاری ایکنا برگزار کرد.

انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی پاسخ وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از سرنوشت لایحه حجاب جنجالی مجلس

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • برنامه‌های اجتماعی و عمومی باید پیوست فرهنگی داشته باشد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • آخرین اخبار از سرنوشت لایحه حجاب جنجالی مجلس
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • عرصه عفاف و حجاب، عرصه فرهنگ سازی است
  • کمین حجاب استایل‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ تولیدات عبا از چادر بیشتر شده است