Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی بویژه واکسن و داروهای دامپزشکی حمایت از فعالان عرصه دامپزشکی ضروری است.

به گفته وی اعطای وام با بهره کم و تسهیلات حمایتی و تأمین سرمایه در گردش برای فعالان این حوزه می‌تواند نقش بسیار مؤثری در افزایش فرآورده‌های دامی در کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور تاکید کرد که فعالان دامپزشکی بی شک با تقویت بسته‌های حمایتی دولت با نشاط تر و پرانرژی‌تر می‌توانند در ارتقا و افزایش تولید فرآورده‌های دامی تأثیرگذار باشند.

وی این حمایت‌ها را با توجه به تشدید تحریم‌ها و افزایش قابل توجه قیمت بسیاری از نهاده‌ها از قبیل واکسن و داروهای دامپزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی مهم و حیاتی ارزیابی کرد.

صفری با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بهینه فنی دامپزشکان در گرو حمایت دولت است، متذکر شد: در سال رونق تولید باید تلاش شود با حمایت از بخش دامپروری استان و سازمان نظام دامپزشکی تولیدات این حوزه توسعه یابد.

وی در این راستا با بیان اینکه استان اردبیل جزو قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود، متذکر شد: حضور فعالان دامپزشکی نقش بسیار مؤثری در راستای افزایش تولید محصولات دامی و تأمین نیازهای غذایی جامعه دارد.

صفری همچنین اعضای سازمان نظام دامپزشکی کشور را بالغ بر ۳۹ هزار نفر نیروی متخصص و تحصیل کرده عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۸۰۰ نفر در استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 4672428

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور اردبیل تسهیلات بانکی سازمان نظام دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی