Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@14:23:42 GMT

واگذاری باغ‌های شهر به مردم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۵۰۰۸

واگذاری باغ‌های شهر به مردم

اکنون باغ عبقری که تا مدتی قبل در حالت تخریب بود، تبدیل به بوستان عمومی با طرح باغ ایرانی شده است که با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان حوزه محیط‌زیست و فضای سبز به بهره‌برداری رسید.

بازدید شهردار از پروژه‌های منطقه‌۲ از مرکز تخصصی بازیافت در خیابان سازمان آب شروع شد. این سوله ۲۲۰۰ مترمربعی قادر به تفکیک ۵۰ تن پسماند به‌صورت نیمه‌مکانیزه با استفاده از خط نقاله و نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر پروژه‌هایی که در این روز مورد بازدید قرار گرفت، پارک حشرات غول‌پیکر با نمونه‌هایی از حشرات و حیوانات در ابعاد بزرگ و پس از آن دستگاه‌های خوددریافت پسماند خشک در ورودی فروشگاه شهروند بهرود بود. این دستگاه زباله‌هایی مانند بطری‌های پلاستیکی نوشابه را دریافت می‌کند و به ازای آن رسید چاپی ارائه می‌دهد. صندوق مکانیزه فروشگاه که بدون استفاده از نیروی انسانی اجناس خریداری شده و قیمت آنها را محاسبه می‌کند نیز در این فروشگاه به‌کار گرفته شده است.

پیروز حناچی در پایان این بازدید و در بوستان پدر، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی را که بیشتر از جنس محیط‌زیست هستند، تعقیب کنیم. هرچند این پروژه‌ها «مگاپروژه» به‌حساب نمی‌آیند اما شکل محلی آنها می‌تواند برای مردم کاربرد زیادی داشته باشد. ما به مگاپروژه‌هایی که در اسناد بالادستی مطرح شده‌اند نیز می‌پردازیم اما در نگاه کلان، پروژه‌های محلی اهمیت فراوانی دارند.

شهردار افزود: ما قول داده بودیم جلوی تخریب باغات را بگیریم و شهر را با نگاهی برای همه اداره کنیم. خوشحال هستم که امروز مصادیق آن قول را افتتاح می‌کنیم. تبدیل باغ عبقری به بوستان «پدر» با همکاری بنیاد مستضعفان و با پرداخت هزینه‌های آن ممکن شد تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند. از همکارانم نیز برای طراحی بوستان پدر به سبک باغ ایرانی قدردانی می‌کنم.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تاریخ سیزدهم اسفند١٣٩٣ به تمام دستگاه‌های مرتبط گفتند که جلوی تخریب باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی را بگیرید. ایشان در آن سخنرانی از اصطلاح «جنم داشتن» استفاده کردند؛ امروز خوشحالیم گزارش دهیم که جلوی تخریب باغات را گرفتیم و مصوبه برج‌باغ‌ها را به نتیجه رساندیم.
شهردار گفت: در دوره گذشته آن ایده که ٣٠‌درصد بنا ساخته شود و ٧٠‌درصد به‌صورت باغ بماند، در عمل به نتیجه نرسید و حدود ١۴٠ هکتار از باغ‌های تهران زیر بار ساخت‌وساز رفت.

حناچی با تقدیر از رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای ساماندهی باغ وثوق‌الدوله، ادامه داد: برای تغییر شرایط همه باید کمک کنند و همه دستگاه‌هایی که لکه‌های بزرگ سبز در شهر دارند مشمول این موضوع می‌شوند.

او با اشاره به اهمیت استفاده از اپلیکیشن‌های ساماندهی بازیافت پسماند خشک و آشنایی کودکان با حشرات و موجودات زنده، افزود: همه پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید، محیط‌زیستی بود. اینکه پسماندها به‌جای انتقال به آرادکوه درون شهر بازیافت شوند یا با دستگاه‌های خودکار بتوانیم بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های فلزی را بازیافت کنیم، از حجم زباله تولیدشده کم خواهد کرد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم نیز با اشاره به شکایات شهروندان در سامانه‌های مختلف شهرداری و فرایند رسیدگی به آنها گفت: گزارش‌های ١٣٧ و ١٨٨٨ را تحلیل می‌کنیم و به حوزه‌های مختلف، به‌ویژه معاونت‌های مختلف ارجاع می‌دهیم. پراکنش این شکایات را دسته‌بندی می‌کنیم و وقتی یک موضوع حاد می‌شود، به‌طور خاص آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به‌زودی در این زمینه گزارشی را اعلام خواهیم کرد.

حناچی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره خرابی پله‌های مکانیزه اظهار کرد: نگهداری پله‌های مکانیزه که خارج از کشور تولید شده‌اند، در شرایط تحریم بسیار سخت است اما با مذاکره با شرکت‌های داخلی تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

پروژه‌ها و انتخابات محلی

رئیس شورای شهر تهران که در این مراسم حضورداشت نیز گفت: اهمیت پروژه‌های فرامنطقه‌ای را نیز باید درنظر بگیریم، اما مواقعی که شرایط اقتصادی سخت است به‌هیچ‌وجه نباید کارکرد پروژه‌های محلی را فراموش کرد زیرا محلات اثربخشی فراوانی دارند. ‌محسن هاشمی‌ افزود: خوشبختانه از امروز تبلیغات برای این انتخابات شروع شده و برگزاری این انتخابات با تأکید دولت، قانونی است. ١٢هزار شرکت‌کننده در ٣۵٢محله پای هزار و ۷۲۴ صندوق می‌روند و رأی می‌دهند و این در حالی است که تنها یک درصد ردصلاحیت داشتیم و دلیل آن نیز بیشتر نقص مدارک افراد نامزد بوده است.

‌علی‌محمد مختاری، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز طی سخنانی در این مراسم از افتتاح باغ وثوق‌الدوله در نیمه‌دوم سال خبر داد و افزود: سازمان فضای سبز به‌دنبال تملک و اجرای پروژه‌هایی در مناطق کم‌برخوردار ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۷، ۸ و ۱۲ است.

خلاقیت جوانان مشکلات حوزه شهری را حل می‌کند

شهردار تهران در بیست‌وپنجمین دوره برگزاری نمایشگاه «الکامپ ٢٠١٩» با بیان اینکه ما از پروژه «تهران هوشمند» حمایت کامل می‌کنیم، گفت: خدمات شهر هوشمند، کم‌هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین نوع خدمات است و امیدوارم حرکتی که با تهران هوشمند آغاز شده، در همه زمینه‌ها بتواند مؤثر واقع شود. به باور من، همین موضوع تفاوت جدی با دوره‌های قبل مدیریت شهری است. پیروز حناچی در بازدید از غرفه سازمان فاوای شهرداری تهران، با تأکید بر اینکه از پروژه تهران هوشمند حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: هدف شهرداری تهران و سازمان فاوای شهرداری این است که با استفاده از خلاقیت و نوآوری جوانانی که در حوزه شهری ایده و آمادگی برای حل مسائل و مشکلات را دارند، شرایطی فراهم کنیم تا نیازهای موجود از طریق خلاقیت این افراد رفع شود. او با اشاره به اینکه کمتر از یک دهه گذشته برای سرعت اینترنت و انتقال داده‌ها روی تلفن همراه مشکل داشتیم، بیان کرد: اگرچه هنوز هم با برخی ‌کشورهای پیشرفته در این زمینه فاصله داریم اما به پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه رسیده‌ایم. مزیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که ازجمله آنها حضور نیروی جوان است که امیدواریم بتوانیم با تلاش و کمک آنها نسبت به حل مسائل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اقدام کنیم و مشکلات شهر را با هزینه و عارضه کمتر و کیفیت بیشتر به نفع شهروندان مرتفع کنیم.

کد خبر 448712

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از امضای پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در طی ماه جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ رضا محمدی در خصوص آخرین وضعیت زباله‌سوز 6 هزار تنی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون در کشور نمونه مشابهی از نظر فنی و یا به لحاظ ظرفیتی موجود نبوده و نمونه مورد بحث اولین پروژه زباله‌سوز با مقیاس بزرگ در سطح کشور است. در مسیر فرایند مطالعات و طراحی پروژه با پیچیدگی‌های فنی زیادی روبرو شدیم.

وی افزود: در همین راستا با به‌کارگیری متخصصین ذیربط و با دعوت از شرکت‌های پیمانکار این حوزه، کارشناسان و مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند جلسات متعددی به منظور هماهنگی و بررسی فنی مباحث پیرامون احداث پروژه برگزار شد که نتایج خوبی‌ حاصل و انشاالله با بررسی، تحلیل و جمع‌بندی نهایی، پیش قرارداد پروژه در اردیبهشت ماه به امضا طرفین خواهد رسید.

محمدی درخصوص مزایای استفاده از این روش گفت: مدیریت پسماند به روش زباله‌سوزی از بهترین روش‌های متداول کاهش دفن زباله در دنیاست که از مزایای آن ‌می توان به تولید انرژی برق، تولید مصالح ساختمانی با استفاده از خاکستر حاصل و درنهایت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی علی‌الخصوص آلودگی محیط با شیرابه اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسمان تصریح کرد: مجموع پسماند تولیدی شهر تهران و شهرهای اطراف مثل باقرشهر و حسن‌آباد بعد از فرایند پردازش روزانه (تفکیک پسماند خشک) حدود 6 هزار تن است که با بکارگیری زباله‌سوز، موضوع شیرابه و دفن زباله در مجتمع پردازش آرادکوه به پایان خواهد رسید و آغاز فصل جدیدی در بهبود وضعیت زیست محیطی شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • پروژه خط کشی آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند