Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: وزارت ارتباطات غیر از بحث محتوای اینترنت که به درستی می گویند وظیفه ورود به این موضوع را ندارند، راجع به سالم سازی این فضا، اینترنت کودکان و اینکه چه اقدامی تاکنون در این خصوص انجام شده است، توضیح دهند.

جواد جاویدنیا روز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با موضوع فضای مجازی و حقوق کودک افزود: اکنون ۲۵ میلیون کودک در کشور ما هستند و این کودکان با همان استانداردی که بزرگسالان برای دسترسی به اینترنت دارند، در حال استفاده از فضای مجازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند سیاست های فیلترینگ ایرادهای جدی دارد اما متاسفانه در حال حاضر فیلترینگ به جای اینکه جنبه مردمی و مطالبه عمومی داشته باشد، بیشتر جنبه حاکمیتی دارد.

جاویدنیا اظهار داشت: در بسیاری از کشورها مردم خواستار فیلترینگ هستند و مطالبه مردمی است؛ به عنوان مثال، در بسیاری از کشورها مردم و سازمان های مردم نهاد در مورد استفاده کودکان از اینستاگرام و مخاطراتی که این فضا برای کودکان دارد، عکس العمل نشان می دهند.

جاویدنیا اضافه کرد: ۲۵۰ میلیون محتوا روزانه در اینستاگرام منتشر می شود که پنج درصد آن مسائل غیراخلاقی است؛ بنابراین روزانه ۱۲ و نیم میلیون محتوای خلاف ارزش‌ها منتشر می شود که باید ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: مدت‌هاست موضوع اینترنت طبقه بندی شده مطرح شده اما هیچ اقدام عملی و اجرایی در این زمینه انجام نشده است.

معاون دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون جدیدترین فیلترشکن ها و وی پی ان ها در اختیار کودکان قرار دارد حتی بزرگترها وقتی برای استفاده از فیلترشکن به مشکلی برمی خورند، از کودکان کمک می گیرند.

جاویدنیا گفت: دسترسی به نرم افزارهای جستجوگر و گوگل پلی برای انواع و اقسام بازی های مختلف در کودکان آسان است و همچنین دسترسی به نرم افزارهای غیراخلافی نگران کننده است.

وی افزود: در اینترنت کودکان مانعی وجود ندارد و باید مکانیزم های تشویقی در این زمینه ایجاد شود و این اقدام نیازمند تدوین سند یا اقدام دیگری نیست بلکه باید هرچه سریعتر اقدام لازم انجام شود.

جاویدنیا با تاکید بر وظیفه اصلی دستگاه‌های تولید محتوا در فضای مجازی و لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اینترنت کودکان اظهار داشت: ارتقای سواد فضای مجازی برای کودکان امر شایسته ای است و باید انجام شود و نباید کودکان در این فضا رها شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند

سردار یوسف ملک‌زاده با اشاره به اینکه فضای مجازی جولانگاه انواع ناهنجاری‌ها و مشکلات است، گفت: امروزه در فضای مجازی بعضی افراد قصد دارند با القای شبهات، گسترش و ترویج سریع شایعات و تاثیرات منفی، آرامش را از جامعه بگیرند و التهاب ایجاد کنند که باید در این فضا فرهنگ سازی، قانون گذاری صحیح و نظارت بر تولید محتوا در دستور کار قرار گیرد.  

او با اشاره به نقش موثر رسانه در کنار پلیس، تصریح کرد: از همکاری صمیمانه اصحاب رسانه در پوشش به موقع اقدامات پلیس قدردانی می‌کنم.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به طبع آدمی که مشتاق شنیدن خبر است، گفت: انتشار اخبار در مجموعه انتظامی باید مهندسی شده باشد و به موقع به سمع مردم عزیز برسد.  

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید