Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه برای اینکه بتواند در اقتصاد شهر‌ها مؤثر باشد، باید با استانداری ها، اتصال و تعامل محکمی داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به زنجان با فتح الله حقیقی استاندار زنجان دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهرانچی با بیان اینکه این دانشگاه یک شبکه گسترده اجتماعی است و باید به تقاضا‌های مردم توجه داشته باشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل آنکه به طور مستقیم با مردم در ارتباط هست، تحولات، درخواست‌ها و تغییر ذائقه مردم را به سرعت درک می‌کند و اکنون هم دریافته ایم که مردم دیگر به دنبال مدرک نیستند، بلکه آینده جوانانشان را دنبال می‌کنند؛ بنابراین رویکرد واحد‌های دانشگاهی را با تقاضای مردم و اقتصاد شهر‌ها گره زدیم.

وی با تأکید بر لزوم تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با بخش‌های دولتی و سایر نهاد‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه بتواند در اقتصاد شهر‌ها مؤثر باشد، باید با استانداری ها، اتصال و تعامل محکمی داشته باشد تا بتواند با توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌های مناسب در راستای توسعه شهری و اقتصاد جوانان اقدام کند. توصیه من به روسای واحد‌ها برقرای ارتباط نزدیک با استانداری هاست.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۳۸ درصد کل جمعیت آموزش عالی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این آمار قابل ملاحظه‌ای است که می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد. خوشبختانه مردم با همتی که داشتند، فضای کاربردی مناسبی را در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کردند که ضروری است این فضا‌ها در تغییر رویکرد دانشگاه و بسترسازی فعالیت‌های دانش بنیان به کار گرفته شود.

طهرانچی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه به صورت استان محور اداره می‌شود، گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش فضای فعالیت دارد، بتوانیم کمک حال استان‌ها باشیم. چرا که دشمن، اقتصاد کشور را نشانه گرفته و دانشگاه باید با همه توان در خدمت تقویت جبهه اقتصادی و توسعه شهر‌ها باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت حوزه کشاورزی گفت: این دانشگاه طرح بازمهندسی کشاورزی را با پشتوانه ۱۷۰۰ استاد گروه کشاورزی، ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه صندوق شکوفایی و نوآوری، ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی خود آغاز کرده است. برای این کار ۱۰ کارگروه تخصصی ایجاد شده است و در هر استان یک مزرعه با تخصص خاص تعیین کردیم که دانشجویان ی حرفه‌ای رشته کشاورزی بتوانند در ۱۰ دوره دو ماهه آموزش‌های متنوع کشاورزی را پشت سر بگذارنند.

طهرانچی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند یک کارگروه مشترک متشکل از دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و مسئولان مربوطه در استانداری زنجان تشکیل دهد تا بتوانیم یک نقشه راه مشخص در حوزه صنایع، معادن و کشاورزی استان طراحی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در اجرای این نقشه راه باید از کار‌های صورت گرایانه به شدت پرهیز و نقشه راه طراحی شده باید به گونه‌ای باشد که دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان و تربیت نیروی انسانی کارآمد نقش آفرین باشد.

وی گفت: وجود نگاه تعاملی در استانداری زنجان برای ما یک فرصت است که می‌توانیم سهم این استان را در طرح تحول کشاورزی مشخص کرده تا بتوانیم کشاورزی استان را از حالت سنتی به کشاورزی دانش محور و فناورمحور تبدیل کنیم.

فتح الله حقیقی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه‌ها در نگاه استانداری زنجان جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند، گفت: در فعالیت‌های استانی دانشگاه خط قرمز من است و من آماده تعامل و خدمت به دانشگاه آزاد اسلامی هستم و از هیچ کمکی کوتاهی نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی دارد، گفت: می‌توان با همکاری دانشگاه‌ها و با بکارگیری دانش نوین، ارزش افزوده محصولات کشاورزی، معادن و صنایع را افزایش داد. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این حوزه از توان شرکت‌های دانش بنیان خود استفاده کند.

حقیقی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اگر به سمت کاربردی شدن دانش حرکت کند، موفق خواهد شد، اظهار داشت: معتقدیم استانی موفق خواهد بود که به توان دانشگاه تکیه کند، بنابراین ما آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را داریم.

مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی هم در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با تعامل استان‌ها در خدمت توسعه شهر‌ها و خدمت به مردم باشد و امیدواریم بتوانیم نگاه مقام معظم رهبری را در دانشگاه آزاد اسلامی به منصه ظهور برسانیم.

علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان هم در ادامه این نشست با اشاره به تعامل خوب این دانشگاه با استانداری زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین دانشگاه و استانداری برقرار است.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به صورت قوی و منطقه‌ای خود را در خدمت استان می‌داند و با همه امکانات برای حل مسائل و مشکلات استان آماده تعامل و همکاری با استانداری و سایر بخشهاست.

فیروزفر خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعاملات خوبی با صنایع استان، شهرداری، شورای شهر، آموزش و پرورش و سایر بخش‌های استان و شهرستان زنجان داریم و می‌توانیم به صورت مأموریت محور با بخش‌های مختلف همکاری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه زنجان طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استاندار زنجان ظرفیت های استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه ملی احیاء دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه تعیین نیاز آبی محیط زیستی حوزه آبخیز دریاچه نمک و نحوه تأمین آن در سناریوهای مختلف از جمله پروژه ها در این طرح جامع است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تا تکمیل این مطالعات، موظف به تأمین نیاز آبی حوضه دریاچه نمک بر اساس مصوب شورای عالی آب در سال ۹۶ حداقل به میزان ۱۵۴ میلیون مترمکعب خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از انجام مطالعات جامع یکپارچه دریاچه نمک به مدت دو سال خبر داد و گفت: اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی با اولویت استان های قم، اصفهان و سمنان از دیگر پروژه هایی است که در این طرح جامع با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی موظف به انجام اقدامات اصلاحی و احیایی جهت مقابله با پدیده گرد و غبار پیرامون دریاچه نمک خواهد بود، اظهار داشت: مدیریت مزارع کشاورزی اطراف دریاچه نمک، پیاده سازی و اصلاح الگوی کشت و توسعه سامانه های مدرن کشت و آبیاری، از جمله تکالیف وزارت جهاد کشاورزی در طرح جامع مدیریت دریاچه نمک خواهد بود.

بازگیر بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از اضافه برداشت در زمان رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه نمک بر اساس این مصوبه تأکید کرد و گفت: هوشمندسازی چاههای مجاز و شناسایی چاههای غیرمجاز کشاورزی و نیز اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی به منظور جلب مشارکت جوامع بومی در نظارت مصرف آب از دیگر برنامه هایی است که طی ۵ سال آینده اجرا خواهد شد.

وی همچنین تسطیح و نوسازی اراضی کشاورزی به منظور افزایش راندمان آبیاری و انجام مطالعه تطبیق الگوی فضای سبز با شرایط آبی استان های مرتبط با دریاچه نمک را از دیگر پروژه های این طرح دانست و گفت: طرح پایش کمی و کیفی تالاب های حوضه آبخیز دریاچه نمک و طراحی شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و روستایی برای ۱۰ سکونتگاه شهری تأمین کننده آب این دریاچه، طی سه سال آینده انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به انجام مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی برداشت نمک از دریاچه نمک تا پایان سال، تصریح کرد: حد بستر و حریم تالاب های حوزه دریاچه نمک تعیین و اجرا خواهد شد ودر صورت تأمین اعتبار حفاظت فیزیکی افزایش و مراکز پایش در منطقه احداث می شود.

وی ساماندهی گردشگری بی ضابطه و جلوگیری از آفرودسواری در سطح حوزه آبخیز با اولویت کانون های گرد و غبار را از دیگر پروژه های این طرح دانست و گفت: برای دریاچه نمک و تالاب های اقماری آن، طرح طبیعت گردی ارائه خواهد شد، ضمن اینکه نظارت و مراقبت از دریاچه نمک به عنوان یک میراث طبیعی ملی مطابق با ضوابط و معیارهای مربوطه پیگیری می شود.

بازگیر در پایان با بیان اینکه دستگاههای اجرایی ذیربط مکلف هستند منابع اعتباری لازم برای اجرای پروژه های مصوب را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه های سنواتی خود پیش بینی کنند، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح جامع با محوریت استانداری قم، شاهد بهبود وضعیت محیط زیستی دریاچه نمک و کانون های فعال گرد و غبار در منطقه باشیم.

کد خبر 6062936

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • کارگروه ملی احیای دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • کارگروه ملی احیاء دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود