Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@15:49:40 GMT

کارخانجات نساجی استانبول را ترک می کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۵۲۶۵

کارخانجات نساجی استانبول را ترک می کنند

بیش از بیست شرکت نساجی ترکیه ای قصد دارند تا محل کارخانه خود از استانبول را تغییر دهند. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، بیش از بیست شرکت نساجی اعلام کردند که قصد دارند کارخانجات تولیدی خود در استانبول را به استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این تصمیم ارزان بودن نیروی کار در استان های دیگر ترکیه اعلام شده است.

با توجه به این امر، از ابتدای سال جاری میلادی بیش از چهل شرکت نساجی از استانبول نقل مکان کرده اند. این کارخانه ها هم اکنون در استان دیاربکر مشغول به کار هستند.

این حرکت تأثیر مثبتی بر توسعه اقتصادی استان دیاربکر داشته است. ارزش کل سرمایه گذاری شرکت های نساجی در استان دیاربکر بالغ بر 400 میلیون لیر ترکیه شده است.

دولت ترکیه صنعت نساجی و پوشاک این کشور را به عنوان یکی از صنایع استراتژیک خود تعریف کرده و از آن به صورت ویژه حمایت می کند. محصولات صنعت نساجی و پوشاک ترکیه هم اکنون در بازارهای سراسر جهان به فروش می روند و این کشور هدف گذاری کرده که صادرات 20 میلیارد دلاری فعلی خود را در این حوزه به بیش از 100 میلیارد دلار طی 15 سال آینده برساند. این صنعت شامل 10 درصد تولید ناخالص ملی این کشور و 20 درصد کل اشتغال این کشور است. از نظر رتبه بندی جهانی نیز صنعت نساجی ترکیه جزو پنج کشور اول دنیا محسوب می شود.

دعوت کاخ سفید از سناتورهای جمهوریخواه برای رایزنی درباره تحریم ترکیهمذاکرات ترکیه با شرکت های چینی و روسی برای اکتشاف در دریای مدیترانهواکنش روسیه به حذف ترکیه از برنامه F35: امریکا به دنبال مجازات حرکت های مستقل است

 

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور

موثقی نیا با اشاره به فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم گفت: افتتاح  مرحله  نخست واحد فیلتراسیون گِل قرمز شرکت آلومینای ایران (جاجرم)، دستاورد دیگر فناوری در زنجیره آلومینیوم به شمار می‌آید. در این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

موثقی نیا افزود: در زنجیره مس نیز استخراج پیش باطله برداری از معدن سریدون در سرچشمه شهرستان رفسنجان شروع شد.

او افزود: این معدن با ذخیره یک میلیارد تنی ماده معدنی مس، ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد داشت و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. مدت بهره برداری از معدن سریدون ۲۵ سال خواهد بود. همچنین "جانجا"؛ معدن جدیدی که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است در سال‌های آتی، گرمابخش توسعه صنعت مس خواهد شد. این معدن اکنون مراحل اولیه معدنکاری را پشت سر می‌گذارد و سبب ساز توسعه و تحول در منطقه می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو  گفت: در این حوزه شرکت توسعه زنجیره مس در آستانه رونمایی قرار دارد. این شرکت قرار است نقش آفرینی برجسته‌ای در بخش‌های بالادستی و پائین دستی صنعت مس داشته باشد. موضوع فوق با توجه به مصرف روزافزون فلز سرخ و اهمیت آن در صنایع پیشرفته و هوشمند، اهمیت دوچندانی می‌یابد.

موثقی نیا به عملکرد بخش اکتشاف نیز اشاره کرد و  افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته که این رقم ۱۳ درصد بیش از برنامه پیش بینی شده بوده است.

وی ادامه داد: در بخش حفاری اکتشافات نیز با هدف رفع کمبود نیروی ماهر در این حوزه، برگزاری نخستین دوره آموزش رایگان حفاری مغزه گیری اکتشافی برای توسعه معدن زغالسنگ کوهبنان (استان کرمان)، از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی