Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: رئیس‌جمهور باید تا قبل از بازگشایی مدارس تکلیف وزارت آموزش و پرورش را مشخص کند. از این رو، وزیر جدید باید بتواند آموزش و پرورش را از وضعیت فعلی نجات دهد، چرا که وضعیت مطلوبی بر آن حکم‌فرما نیست. حضرت امام خمینی(س) بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره ی اهمیت آموزش و پروش می فرماید: «مسئله فرهنگ و آموزش و پرورش در رأس مسائل کشور است» (صحیفه امام، جلد 15،‌ص 309)

در همین رابطه یک کنشگر صنفی گفت: هرکسی وزیر شد در ابتدا باید فکری به حال پرداخت حقوق های معوقه معلمان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا هفت ماه عقب افتادن حقوق، موضوعی خلاف قانون است و مطابق قانون باید حق التدریس هرماه پرداخت شود. 

هرکس وزیر شد ابتدا باید فکری به حال پرداخت حقوق‌های معوقه معلمان کند

رضا نهضت در گفت و گو با جماران گفت: وزیر آموزش و پرورشی که می‌خواهد در راس این وزارتخانه قرار گیرد، باید برای اقدامات خود زمان‌بندی کوتاه‌مدت و بلندمدت تعیین کند. از جمله اقدامات کوتاه مدتی که باید در اولویت قرار گیرد، یکی پرداخت 7ماه حقوق معلمان حق‌التدریس شاغل است که شامل بازنشستگان هم می‌شوند. باید پرسید معلمی که هنوز حق التدریس 7 ماه قبل خود را نگرفته چگونه می تواند کلاسی باکیفیت را اداره کند؟

وی افزود: بنابراین هرکسی وزیر شد در ابتدا باید فکری به حال پرداخت حقوق های معوقه معلمان کند. زیرا هفت ماه عقب افتادن حقوق، موضوعی خلاف قانون است و مطابق قانون باید حق التدریس هرماه پرداخت شود. دومین اقدام کوتاه مدتی که باید انجام شود، پرداخت پاداش بازنشستگان است. متاسفانه همکاران ما در شهریورماه سال گذشته بازنشسته شدند، اما هنوز نتوانستند یک ریال از طلب خود را از دولت وصول کنند. این در شرایطی است که هر روز از ارزش پولی که قرار است به آنها داده شود، کاسته می‌شود.

مردم باید احساس کنند پولی که می‌دهند در مسیر تعلیم و تربیت فرزند خودشان خرج می‌شود

این کنشگر صنفی گفت: ما با یک سونامی کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه هستیم که نتیجه راهبرد اشتباه سیاست‌های آقایان فانی و بطحایی است. به هر حال به رغم اینکه دوستان آموزش و پروش می گویند کمبود نیرویی وجود ندارد، اما قطعا کمبود نیرو وجود داشته و بسیاری از کلاس ها خالی می ماند. بنابراین هرکسی که بخواهد وزیر شود با این سونامی نیز مواجه خواهد شد که اولین معضل آن شلوغی بیش از حد کلاس های درس است. از این رو، باید تا شهریور نسبت به جذب نیروی لازم اقدام شود.

وی ادامه داد: چهارمین اقدام کوتاه مدتی که باید انجام شود، تقویت بازرسی آموزش و پرورش است. به نظر می رسد که باید نسبت به پول هایی که اولیاء دانش آموزان پرداخت می کنند، بازرسی صورت گیرد. از سوی دیگر، باید در عملکرد مدیران مدرسه ای که تخلف مالی می‌کنند یا در ادارات مربوطه دست به تخلف می‌زنند، نظارت و بازرسی بهتری صورت گیرد. وزیر جدید باید بازرسی را چشم و گوش خود قرار داده و با متخلفان برخورد کند. به نحوی که مردم احساس کنند پولی که می‌دهند در مسیر تعلیم و تربیت فرزند خودشان خرج می‌شود.  

یکی از اقدامات مهم وزیر بعدی آموزش و پرورش، بازگرداندن اعتماد به صندوق ذخیره فرهنگیان است

نهضت گفت: پنجمین نکته که بسیار ضروری است، بازگرداندن اعتماد به صندوق ذخیره فرهنگیان است. متاسفانه اتفاقی که در این صندوق افتاده، اعتماد اکثر معلمان را به آن خدشه دار کرده است. در این رابطه چند مسأله مطرح است. نخست اینکه دولت 1500 میلیارد تومان به این صندوق بدهکار بوده، اما هنوز یک ریال آن را پرداخت نکرده است. دولت آقای روحانی هم به وظیفه قانونی خود در خصوص کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان عمل نکرده، چرا که از این مبلغ بدهی 1300 میلیارد تومان مربوط به دولت فعلی است.

وی ادامه داد: دولت باید این پول را پرداخت کند یا خود آموزش و پرورش باید از طریق دیوان عدالت اداری این مسأله را پیگیری کند. باید این پول پرداخت شود تا اعتماد معلمان دوباره به این صندوق جلب شود. مسأله دوم به ارزش افزوده بازمی گردد. متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان بهایی به بحث ارزش افزوده نداده است. بنابراین وزیر آموزش و پرورش جدید باید به این مسائل توجه کند.  

وزیر بعدی باید فلسفه نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی را بداند

این معلم آموزش و پرورش درباره برنامه های دراز مدت وزیر آموزش و پرورش گفت: هر فردی که در این منصب قرار می گیرد، باید فلسفه نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی را بداند و بتواند فرق آن را با نظام های مختلف آموزشی دنیا تشخیص دهد. وزیر آموزش و پرورش باید بداند که خروجی آموزش و پرورش هم باید یک شهروند خوب و قانون مدار باشد هم یک عبد صالح. به عنوان مثال اگر از او پرسیدند آموزش و پرورش ما چه فرقی با فنلاند دارد، باید بگوید که ما می خواهیم همه خوبی های آموزش و پرورش فنلاند را داشته باشیم اما در کنارش می خواهیم آدمی با ایمان یا به تعبیر حضرت امام، انسانی مهذب هم داشته باشیم.

وی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش باید سهم بودجه آموزش و پرورش را از بودجه عمومی دولت بالا برد. دیگر اینکه سهم آموزش و پرورش باید از تولید ناخالص داخلی به 6درصد برسد. لذا این راهبرد برای هرکسی که می خواهد وزیر شود باید در پیش گرفته شود. اشتباه آقایان فانی و بطحایی این بود که می گفتند اینکه امروز 10 درصد از بودجه عمومی را برای آموزش و پرورش صرف می کنیم، زیاد است و معتقد بودند که باید در این بودجه صرفه جویی صورت گیرد.

سیدجواد حسینی گزینه خوبی است

نهضت در ادامه گفت: وزیر جدید باید به جای شعاری برخورد کردن با سند تحول، به آن بپردازد. دو نکته در سند تحول وجود دارد که ما باید به آن بپردازیم. یکی بحث اخلاق و دیگری تفکر است. یعنی دانش آموز باید در عین اینکه اخلاقی است، تفکر اعتقادی را نیز فرا گیرد.

وی در پایان با اشاره به افرادی که برای وزارت مطرح هستند، گفت: به نظر می رسد که آقای سیدجواد حسینی گزینه خوبی است. ایشان گفته که باید 25درصد از بودجه عمومی دولت در روندی درازمدت به آموزش و پرورش تعلق پیدا کند. آقای حسینی همچنین بحث ارزش افزوده در صندوق ذخیره فرهنگیان را مطرح کرده که برنامه خوبی است. بنابراین اگر همه کمک کنیم ایشان می تواند اقدامات خوبی به عنوان وزیر انجام دهد. نباید فراموش کنیم که هرکس در چنین مقطعی بخواهد وزیر شود باید بسیار شجاع باشد. به نظر من کسی که امروز می خواهد وزیر آموزش و پرورش شود یا واقعاً عاشقانه می خواهد کاری انجام دهد یا اینکه عطش وزارت دارد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال وزارت آموزش و پرورش حضرت امام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش آموزش و پرورش رضا نهضت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، در پی طرح «هفته های ایرانی» رادیو ایران و این هفته سفر به استان «بوشهر» علی موحدی در گفت و گو با برنامه «سلام صبح بخیر» به تشریح بخشی از فعالیت های  آموزش و پروش استان «بوشهر» پرداخت.

وی گفت: استان بوشهر با اسکان بیش از ۲۳۶ هزار نفر از جامعه بزرگ فرهنگی رتبه چهارم کشور در حوزه گردشگری فرهنگیان را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: هزار و ۱۲۸ نفر از مرحله مدرسه‌ای به شهرستانی راه یافته‌اند که در شهرستان‌ها و مناطق از طریق سامانه در نظر گرفته شده ارزیابی شده و رتبه‌های برتر به استان اعلام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش فرهنگیان در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، خدمات‌رسانی و دیگر عرصه‌ها خاطرنشان کرد: در تشکیل کارگروه پایش بررسی عملکرد، ضمن شناخت و حل موضوعات، نقاط قوت و ضعیف و حرکت جهادی برای بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری و ارتقای کیفیت برای خدمات بهتر به دانش‌آموزان بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۴۰۰ مدرسه شامل سه هزار ۵۰۰ کلاس برای ارائه خدمات اسکان مهمانان نوروزی آماده‌سازی شد گفت: استان بوشهر با اسکان بیش از ۲۳۶ هزار نفر از جامعه بزرگ فرهنگی رتبه چهارم کشور در حوزه گردشگری فرهنگیان را کسب کرد.

گفتنی است برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» شنبه تا پنج شنبه ساعت

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir