Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:32:50 GMT

طرح جامع کاربری بناهای تاریخی پایتخت تدوین شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۵۴۹۴

طرح جامع کاربری بناهای تاریخی پایتخت تدوین شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرده که تدوین و اجرای طرح جامع کاربری بناهای تاریخی شهر تهران با همکاری شهرداری را پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «پرهام جانفشان» امروز (یکشنبه) به بازدید از میدان تاریخی حسن آباد رفته و در این جریان پیشنهاد مذکور را طرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این طرح پیشنهادی سامانه اعلام و خاموشی آتش نیز باید به عنوان اصل اساسی برای بناهای تاریخی واجد ارزش دیده شود گفت: پوشش بیمه حوادث برای بناهای تاریخی با رعایت استانداردهای میراث فرهنگی می تواند روند مرمت و بازسازی چنین رویدادهایی را شتاب بخشد.

 

جانفشان در دیدار با شهردار منطقه ۱۱ ابراز امیدواری کرد: طرح مرمت ساختمان ضلع جنوب غربی میدان حسن آباد هرچه زودتر با همکاری معاونت میراث فرهنگی استان تهران تهیه و اجرایی شود.

 

میدان حسن‌آباد با چهار ساختمان و هشت گنبدی به گونه منحنی‌شکل و قرینه ساخته شده است و ساختمان‌ها گرداگرد چهارگوشه میدان را در بر گرفته‌اند.

 

چهارشنبه‌ شب گذشته بخشی از ساختمان‌های ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد در حالی در آتش سوخت که ۲ سال پیش چنین حادثه‌ای در ضلع جنوبی آن در یک انبار نخ روی داد.

 

به گزارش شبستان به نقل از ایرنا: تخریب ۲ گنبد این میدان از جمله خسارت آتش سوزی اخیر اعلام شده ست.

 

پیرامون میدان حسن آباد را فروشگاه‌های ابزار و یراق‌، قفل و نخ کاموا فروشی دربرگرفته و در قسمت جنوبی میدان نیز بورس سیسمونی فروش‌ها و در بخش شمالی مرکز فروش مبلمان اداری و لوازم چوبی است.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور شیراز بیرجند کتابخانه های عمومی قم اشتغال دانش بنیان میدان حسن آباد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی