Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان روز گذشته و در نشست خبری که به میزبانی رادیو گفتگو انجام شد پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و در خصوص اتفاق‌های چند وقت اخیر بسکتبال توضیحی ارائه داد.

تلاش کردیم از افراد کار بلد استفاده کنیم و انسجام را حفظ کنیم

او در ابتدای سخنانش گفت:زمانی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم با چند رویداد مهم رو به رو بودیم یکی از آن‌ها هفته‌های پایانی لیگ بود و تیم‌ها به مرحله نهایی رسیده بودند که ما با چالش‌هایی مختلفی از جمله بحث داوری رو به رو بودیم همچنین در ۵ اسفند نخستین دیدار ایران در پنجره اول رقابت‌های جام جهانی را پیش رو داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی بسکتبال کشورمان هم در همان بازی نخست با مشکلاتی روبه رو بود، خیلی از ملی پوشان حضور نداشتندو ما بازی اولمان رامقابل عراق باختیم که این برای بسکتبال ما خوب نبود ما تلاش کردیم از افرادی که بسکتبال را دوست دارنداستفاده کنیم و انسجام خوب تیم ملی را حفظ کنیم.

سعی کردیم با نزدیک کردن ساختارمان به فیبا چابک‌تر عمل کنیم

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره برنامه‌های روز‌های اولش عنوان داشت: ما دو برنامه داشتیم ابتدا آن که انسجام و پیکر تیم ملی را حفظ کنیم و دوم آن که بتوانیم برنامه‌های آینده مان را پیاده و اجرا کنیم. همچنین تلاش کردیم یک سری کار‌های زیر ساختی انجام دهیم. ما بعد از ۲ ماه فدراسیون را به آزادی بردیم که شرایط بهتر شود همچنین در ساختار تغییراتی به وجود آوردیم و سعی کردیم با نزدیک تر شدن به فدراسیون جهانی چابک‌تر عمل کنیم و از موقعیت‌های موجود استفاده کنیم.

او افزود: در همین زمان تیم های ملی نوجوانان و جوانان ما هم در اردو بودند و تیم ملی بسکتبال کشورمان باید علاوه بر حفظ انسجام و آمادگی رقابت‌های انتخابی جام جهانی در پنجره سوم مهیای بازی‌های آسیایی جاکارتا هم می‌شدیم در مجموع روز‌های بسیار شلوغ و پر ترافیکی را داشتیم، اما توانستیم به نحو مطلوب شرایط را اداره کنیم و فینالیست جاکارتا باشیم. همچنین باتوجه به تغییرات کلی که داشتیم احساس می‌کنم توانستیم ضعف‌ها و نابه سامانی‌ها را ترمیم کنیم و برنامه‌های بهتری داشته باشیم.

روش کسب سهمیه المپیک تغییر کرده است

طباطبایی ادامه داد:خوشبختانه ما ۶ پنجره انتخابی جام جهانی را به خوبی پشت سر گذاشتیم و باید از نهم شهریور در رقابت‌های جام جهانی به میدان برویم حالا روش فیبا برای کسب سهمینه المپیک و جام جهانی فرق کرده است. فدراسیون جهانی بسکتبال هر چهار سال یک بار برنامه هایش را علام می‌کند که در میانه آن رقابت‌های جام جهانی برگزار می‌شود هم اکنون راه کسب سهمیه المپیک از رقابت‌های جام جهانی است. قبلا این گونه نبود و تیم‌های آسیایی هر ۲ سال یک بار در جام ملت‌ها شرکت می‌کردند که یکی از آن‌ها برای المپیک و دیگری برای جام جهانی بود، اما حالا سیستم فرق کرده است و بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام می شود که این فرصتی برای کشور‌های مختلف است تا میزبان مسابقات بسکتبال باشند ما هم چنین عمل کردیم و توانستیم هواداران بیشتری رابه سالن‌ها بیاوریم، حالا هم قرار است مسابقات کاپ آسیا که بعد از جام جهانیاست به همین صورت برگزار شود و مرحله نخست آن به صورت رفت و برگشت انجام شود، هدف از این اتفاق میزبانی بیشتر و حضور هواداران بیشتر است همچنین باید بسکتبال به خانه مردم بیاید، زیرا یکی از شعار‌های فیبا، بسکتبال خانه من است است و هدف ما هم توسعه این رشته است.

بازی‌های دوستانه خوبی برای تیم ملی تدارک دیدیم

رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان عنوان داشت: بازی‌های تدارکای خوبی برای تیم ملی بسکتبال کشورمان در آستانه رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک تدارک دیده ایم، قرار است ملی پوشان به ۳ کشور اروپایی اعزام می‌شوند و در تورنومنت‌های روسیه، پرتغال و یونان حاضر شوند و با این تیم‌ها بازی کنند. پس از آن هم به تورنومنت پیک می‌رویم که به میزبانی چین برکزار می‌شود و از همان جا به گوانگژو و پکن می‌روند که دور اول و دوم رقابت‌های جام جهانی انتخاب می‌شود.

اوادامه داد:بر اساس قوانین بهترین تیم آسیایی جواز حضور در المپیک را کسب می‌کند. پس این بازی‌ها برای ما بسیار مهم است اول این که بهترین تیم آسیایی باشیم، رقیبان را بشناسیم و آنالیز کنیم خوشبختانه کادر ما آنالیز انجام می‌دهند که شناخت خوبی داشته باشیم و به عنوان تیم برتر به المپیک بروسم.

بایداز گروهمان در جام جهانی صعود کنیم تا بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم

طباطبایی در پاسخ به این سوال که کاپیتان تیم ملی گفته بود اگر بخواهیم منطقی باشیم شانس زیادی نداریم و همین امر واکنش‌های زیادی را در پی داشت. گفت: در ورزش پیش بینی سخت است و هر مسابقه‌ای سختی خاص خودش را دارد. تیم را برای کسب سهمیه المپیک آماده کرده ایم و تمام بچه‌ها انگیزه دارند. می‌خواهیم از گروهمان بالا بیاییم و تصور می‌کنم هر تیمی از گروهش صعود کند عملا سهمیه را کسب کرده است. چین میزبان است و شانس هم دارد، اما این دلیل نمی‌شود که حتما این تیم سهمیه می‌گیرد. باید تلاشمان را بکنیم. پورتوریکو را آنالیز کرده و تمام تیم‌ها را مرور می‌کنیم. اگر بخواهیم تک تک بازیکنان و تیم‌ها را نگاه کنیم، پورتوریکو، ۲، ۳ بازیکن از NBA دارد، اما این دلیل نمی‌شود روحیه مان را ببازیم. باید تلاش کنیم. نمی‌دانیم چه اتفاقی برای تیم‌های دیگر آسیایی می‌افتد. شاید چین هم صعوند نکند. این موضوع در آینده قابل بررسی است، اما ابتدا باید صرف نظر از نتایج سایرتیم‌ها به مرحله دوم صعود کنیم.

پورتوریکو و اسپانیا از سطح آسیا بالاتر هستند

همه می‌دانیم پورتوریکو و اسپانیا از سطح آسیا بالاتر هستند. تلاش می‌کنیم دو تیم هم گروهمان را ببریم و بالا برویم. البته اگر ما مقابل ۲ تیم پیروز نشویم شاید حریفان دیگرمان هم ببازند و کار برای انتخابی و سهمیه به دور دوم کشیده شود. اتمسفر خوبی بر تیم ملی حاکم است و برای اینکه از گروهمان بالا بیاییم، حس خوبی داریم. از طرفی فرصت خوبی بازیکنان ما است تا با خضور در این رقابت‌ها لژیونر شوند چراکه تمام آژانس‌های نقل و انتقالاتی مسابقات را بررسی می‌کنند و ما هم می‌خواهیم با معرفی چند لژیونر شرایط بهتری را برای بسکتبال ایران ایجاد کنیم.

حدادی به گردن تیم ملی حق دارد

او درباره شرایط حامد حدادی و رابطه اش با سرمربی تیم ملی گفت: حامد حدادی بازیکن بزرگی است که زحمت زیادی کشیده است. او به گردن تیم ملی حق دارد. از سال ۸۱ -۸۲ که مدیر پیکان بودم با او رابطه نزدیکی داشتم. دلیل غیبت حدادی در برخی پنجره‌های انتخابی جام جهانی، مصدومیت او بود و خودش در بازی‌های تیم ملی شرکت نکرد. حامد همیشه از سوی ما حمایت شده و افتخار بسکتبال ایران است. البته بحثی درباره غیبت او در پنجره آخر نقل و انتقالات ایجاد شد و با توجه به شرایط تیم ملی، سرمربی مان تصمیم گرفت حدادی نباشد چراکه از لحاظ تاکتیکی با بچه‌ها کار کرده بود و این شرایط با مقطعی که حامد اعلام آمادگی کرد سازگار نبود. متاسفانه پس از مسابقات انتخابی جام جهانی شرایطی به وجود آمد که انگار می‌خواهیم حدادی را به تیم ملی دعوت نکنیم دوستانی مثل صمد نیکخواه بهرامی به دلیل مشکلات شخصی با من صحبت کرد و گفت نمی‌تواند در کنار تیم ملی باشد یعنی ما کاملا می‌دانستیم، اما برخی که حاشیه درست می‌کنند می‌گفتند که این بازیکن با تیمملی قهر کرده است و شاید مشکلی داشته است، اما حقیقت ماجرا این طور نبود.

هدف ما استفاده از بهترین‌ها است

طباطبایی درباره ورود صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به مسئله حامدحدادی عنوان داشت: ورود صالحی امیری به این صورت نبوده است، ما همیشه از او به عنوان بزرگ ورزش کشور تبعیت کردیم، صالحی امیری در اردیبهشت تماسی داشت و ما درباره این مسئله گفتیم که هنوز اسامی را مشخص نکرده ایم و اصلا نمی‌دانم چرا به این مسئله دامن می‌زدند، حدادی همیشه لیست بوده است و خواهد بود بالاخره این بازیکن تجربه زیادی داردو سابقه بازی در NBA هم داشته است، اما پیش از آن و در پنجره ششم انتخابی جام جهانی که حدادی حاضر نشد به دلیل آن بود که بر اساس گفته سرمربی تیم ملی حدادی کمی دیر برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام آمادگی کرد و ممکن بود تاکتیک‌های در نظر گرفته شده و تمرین شده به مشکل بخورد. هدف ما همواره استفاده از بهترین ظرفیت‌ها است و قطعا اگر کسی به تیم ملی دعوت نشود دلیل آن از طرف کادر فنی باید اعلام شود همچنین بازیکنی که دعوت می‌شود بر اساس عملکردش دعوت شود و کسی هم که دعوت نشده است نشان از آن دارد که باید تلاشش را بیشتر کند.

هیچ گاه در تصمیم‌های فنی تیم ملی دخالت نمی‌کنم و تنها پیشنهاد می‌دهم

او در باره دعوت نشدن ارسلان کاظمی به اردی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام جهانی بیان داشت: شاهین طبع سرمربی تیم ملی عنوان داشت که در این دوره و در پست کاظمی بازیکنان بهتری وجود دارند که به همین دلیل به تیم ملی دعوت نشد نکته مهمی که باید بگویم این است که من به عنوان رئیس فدراسیون هیچ گاه در تصمیم‌ها دخالت نمی‌کنم و تنها پیشنهاد می‌دهم، چون وقتی سرمربی را کمیته فنی انتخاب می‌کند باید اعتماد و حمایت کنیم، هیچ وقت نظری را تحمیل نمی‌کنم و نظر کادر فنی ارزش‌مند است همچنین نباید فراموش کرد که کادر فنی در ۶ پنجره تلاش زیادی داشت ما استرالیا رابردیم و در فیلیپین و در مقابل دیدگان ۶ هزار هوادار این تیم بدون در اختیاز داشتن همه مهره هایمان پیروز شدیم.

اعزام بانوان منوط به شرایط مالی نیست

طباطبایی در ادامه صحبت‌های درباره شرایط مالی تیم‌های ملی بانوان عنوان داشت: در سال‌های گذشته اعتبارات حداقل در اعزام‌های برون مرزی تنها برای آقایان بوده است، ولی فدراسیون بسکتبال سال گذشته باوجود کاهش بودجه‌ای که داشت تلاش کردیم اعزام‌های رسمیمان را داشته باشیم، این اعزام‌ها منوط به حضور حامی مالی نیست و ما چه حامی باشد و چه نباشد تیم را به مسابقات اعزام می‌کنیم همان طور که تاکنون از بودجه فدراسیون برای این کار استفاده کردیم. ما در چند وقت گذشته اعزام تیم های ملی بسکتبال بانوان را به مسابقات رده‌های پایه و در بخش ۳ به ۳ هم اعزام به رقابت‌های آسیایی و جام جهانی را داشته ایم.

اعتبارات ما تا سال گذشته تنها برای اعزام‌های برون مرزی آقایان بود

اودرباره هم خوان شدن اعتبارات گفت: تا سال گذشته اعزام برون مرزی بانوان نداشتیم، اما این بخش به تازگی اضافه شده است اعتبارات گذشته که سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد اضافه می‌شود تنها برای آقایان است، اما اعتبارات بانوان نیاز به افرایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی دارد البته ما برای بانوان درخواست دادیم که بودجه مان ۴۰ درصد اضافه شود، خوبشختانه در مجمع سال گذشته داورزنی هم بیشتر شدن بودجه برای اعزام‌های برون مرزی را تائید کرد تا اعتبارات فدراسیون نسبت به دیگر فدراسیون‌ها بیشتر شود مثلا والیبال از سال‌های گذشته به دلیل اعزام در بخش بانوان و اقایان بودجه اش همخوانی داشته است، اما بودجه ما تنها برای آقایان بوده است.

فرقی میان ورزش همگانی و قهرمانی قائل نیستم

رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان درباره استفاده از قانون بیست و هفت دهم درصد در اعتبارات ورزشی عنوان داشت: متاسفانه پارسال فدراسیون‌های ورزشی نتوانستنداز اعتبارات ۲۷ صدم درصد استفاده کنند و ما هم نتوانستیم دریافتی داشته باشیم که به این مسئله اعتراض هم کردیم و خواستیم این مسئله را در بودجه مان لحاظ کنند همچنین باید بگویم فرقی میان ورزش همگانی و قهرمانی قائل نیستم، زیرا اگر بحث قهرمانی نداشته باشیم نمی‌توانیم الگو مناسبی داشته باشیم، من در یک سال و نیم گذشته که به عنوانرئیس فدراسیون بسکتبال فعالیت کرده ام تلاش داشتم تامیزبانی‌های مختلف را بگیریم و با این کار به جذب بیشتر هواداران کمک کنیم که خوشبختانه چنین هم شد به طور مثال در بازی‌های بسکتبال ۳ به ۳ در پارک آب و آتش شاهد حضور هواداران زیادی برای تماشای بازی بودیم در حقیقت این مسئله نشان دهنده این است تا زمانی که در بحث قهرمانی شرکت نکنیم و اعزامی نداشته باشیم نمی‌توانیم چنینی جمعیتی جذب کنیم تلاش ما هم این است از ۲۷ صدم درصد استفاده کنیم همچنین اعتباراتی که به ما تعلق بگیرد باید سهم ما بیشتر باشد، زیرا برای بانوان قبلا چیزی در نظر گرفته نشده است.

بیشتر تیم‌ها بدون پزشک و فیزیوتراپ به مسابقات جام جهانی بسکتبال ۳ نفره بانوان آمدند

طباطبایی در پاسخ به سوالی درباره ناقص بودن کادر اعزامی به مسابقات قهرمانی جام جهانی بسکتبال ۳ نفره گفت: ساز و کار بسکتبال ۳ نفره با ۵ نفره متفاوت است بیشتر تیم‌ها با ۴ نفر بازیکن و سرپرست مربی به مسابقات اعزام می‌شوند که این شرایط برای تیم‌های زیادی در جام جهانی بسکتبال ۳ نفره وجود داشت، به همین دلیل در اطرف محل برگزاری و زمین مسابقه همواره کلینیک پزشکی و فیزیوتراپ هم حضور دارد.

او افزود: عکسی هم که از سعیده الی منتشر شد که لنگان لنگان تا کنار زمین می‌آید به دلیل این بود که زمان مصدومیتش داور مسابقه او را به جایگاه بازیکنان راهنمایی کرد تا کادر پزشکی پیش او بیاید، پس از این اتفاق پزشک در صحنه حاضر شد و به او یخ داد تا این بازیکن تا پایان بازی روی نیمکت بنشیدند و پس از آن به محل درمان منتقل شود که دقیقا همینطور شد و بعد از بازی او را به کلینیک منتقل کردیم و مراحل درمان انجام شد و در نهایت هم این بازیکن به بازی بعدی که در فاصله ۲ - ۳ ساعت پس از همین بازی بود رسید. در مجموع از آن جایی که زماناین مسابقات زیاد نیستو تنها در ۱۰ دقیقه مفید انجام می‌شود تلاش بر این است تا گروه پزشکی در اطراف زمین مستقر باشد و اگر نیاز بیشتری به درمان بود بازیکن به کلینیک‌ها مخصوص اعزام شود. بیشتر تیم‌ها همین شرایط را دارند، اما ما بدمان نمی‌آید اگر شورای برون مرزی اجازه دهد پزشک و فیزیوتراپ هم در کنار تیم داشته باشیم منعی وجود ندارد، اما ما سعی کردیم با حداقل افراد حاضر شویم اگر نیاز باشد از پزشکان استفاده کنیم کما اینکه در کاپ آسیا ودربخش بانوان و آقایان از ۵ نفر به همراه سرپرست و مربی برای آقایان و بانوان استفاده کردیم.

حضورم در هلند برای بازدید و گفتگو با مسئولان فیبا بود

او افزود: خود من هم برای حضور در این مسابقات دعوت شده بودم. شرکنت‌های مختلفی برای نشان دادن زمین‌های سه به سه آمده بودند و برای اولین بار پس از یک سال و نیم می‌خواستم بازی بسکتبال ۳ نفره را از نزدیک ببینم. همچنین با رابرتس، رئیس بخش بسکتبال ۳ نفره فیبا هم دیدار داشته باشم. به هر صورت باید ایراد کار این افراد را از نزدیک ببینیم چراکه می‌خواهیم با آن‌ها ارتباط داشته باشیم و کمک بگیریم. سفر خوبی بود کلینیک داوری بسکتبال سه نفره قرار است در ایران برگزار شود و می‌خواهند به داوران ایرانی سهمیه بدهند. همچنین با  دبیر کل فیبا که برای اختتامیه آمده بود دیدار داشتیم و درباره اینکه چگونه می‌توانیم سطح داوران و مربیان ایرانی را ارتقاء بدهیم، صحبت کردیم. این مراودات می‌تواند کمک کند و باید از اعتبارات فدراسیون جهانی برای پیشرفت بسکتبال ایران استفاده کنیم. می‌دانید برای اعزام افراد مختلف شورای برون مرزی تصمیم گیرنده است. تیم خوبی اعزام کردیم و خوشبختانه مدال برنز بخش مهارت‌های فردی را گرفتیم که اولین مدال بین المللی مان بود. امیدوارم بتوانیم زبده‌ترین بازیکنان را هدایت کنیم که مثمر ثمر باشد.

برای اعزام تیم ملی بسکتبال بانوان سه نفره به جام جهانی سه برابر بیشتر از مبلغ حامی مالی هزینه کردیم

طباطبایی درباره دریاقت پول از حامی مالی برای تیم بسکتبال سه نفره بانوان عنوان داشت: شرکتی که قصد حمایت مالی از تیم ملی بانوان را داشت اعلام کرد می‌تواند ۵۰ میلیون به ما پول بدهد. درحالی که تنها هزینه اعزام تیم با هواپیما به جام جهانی ۸۰ میلیون بود و کل هزینه مان حدود ۱۶۰ میلیون شد. رقم بالا نبود هدف جذب حامی بود و ما هم تلاش کردیم بخشی از هزینه‌ها را جبران کینم فعلا پولی نگرفته ایم، اما گفته اند به ما پول می‌دهند. هرچند بد نیست برای تیم هایمان از حامی مالی استفاده کنیم، اما برای اعزام تیم ۳ نفره بانوان به جام جهانی ۳ برابر مبلغی که حامی مالی درنظر گرفته هزینه کرده ایم.همچنین برای اعزام به کشور هلند شرایط خاصی داشتیم. گفتیم شرایط خاصی است و خودم با تیم می‌روم. قبلا شرایطی پیش آمده بود که من گفتم هستم و نگران نباشند ما هم دفاع کردیم و اعضای شورا هم حمایت کردند. خود اعضا پذیرفتن و اعزام شدم. سعی کردیم مدیریت خوبی داشته باشیم و مدال برنز هم گرفتیم.

تیم ملی برای کسب تجربه به مسابقات ویلیام جونز اعزام شد 

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های ویلیام جونز عنوان داشت: ماتیم را برای کسب تجربه فرستادیم و برای برد به این مسابقات نرفتیم. می‌خواستیم تیم اعزامی برای نفرات اصلی مان پشتبان باشد، اما باید تیمی که به این رقابت‌ها می‌فرستیم بازنده همه بازی‌ها نباشد تا بتوانیم در دوره‌های بعدی ویلیام جونز حاضر باشیم. این رقابت‌ها معتبر است و اگر در تمام بازی‌های بازنده باشیم دیگر دعوت نمی‌شویم. باید ترکیبی از حوانان وبا تجربه‌ها داشته باشیم، اما تیم جوانان هم فرصت آماده سازی در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا را دارد. همچنین در مسابقات بین المللی زنجان همشاهد شرایط خوبی بودیم. به هر حال سرمربی تیم هم شخصیت و نظر خودش را دارد و می‌گوید که چه می‌خواهد. اگر ما بازنده باشیم در خور شان ایران نیست. در این مسابقات بازیکنی مثل واحدی را داشتیم که عملکردخوبی داشته است و می‌تواند بعد‌ها جایگزین خوبی برای بازیکنان اصلی بسکتبال ایران باشد. همچنین تیم را توسعه دادیم. تیم جوانان و نوجوانان داریم و هم تلاش می‌کنیم با مسابقاتی که در پیش است شرایط خوبی ایجاد کنیم و تیممان قوی شود. در تیم پایه مشکل اساسی داریم. در تربیبت مربی ضعف داشتیم و باید به مربیان جوان میدان دهیم و از توانایی آن‌ها استفاده کنیم. باید در کلینیک‌ها حاضر شویم تا به شرایط خوبی برسیم.من معجزه گر نیستم که در این مدت تمام مشکلات ۲۰ سال گذشته را جبران کنم.

تیم ملی جای بهترین‌ها است

او درباره حضور بازیکنان در تیم ملی بیان داشت: تیم ملی جای بهترین‌ها است. برخلاف گذشته از افرادی که از نظر فنی و فیزیکی بتوانند به تیم ملی بسکتبال کمک کننددر تیم ملی خواهند بود. باید به جوانان فضا دهیم. فضای خوبی در تیم‌های ملی امید، نوجوانان و جوانان داریم. تیم دوم و سوم را به این مسابقات فرستادیم و مشغول سرمایه گذاری هستی. نباید با یک باخت بهم بریزیم و فقط نتیجه گرا باشیم.یکی از مشکلات ورزش ما نتیجه گرا بودن است؛ بنابراین همه تلاش می‌کنند به پیروزی برسیم اماباید کار پایه‌ای هم انجام داده و اجازه دهیم جوان‌ها فرصت پیدا کنند. هیچ وقت الکی نگوییم کار صد در صد درست است و نباید فقط باخت‌ها بولد شود.

به عملکرد فدراسیون انتفاد کنید نه فرد

نظرم این است به عملکرد فدراسیون انتفاد کنید نه فرد. هدفمان این بود تیم امید و جوانان از یک استراتژی برخوردار باشند و الان سرمربیان تیم‌های ملی مان هر روز در اتاق مدیر تیم‌های ملی جمع می‌شوند تا تاکتیک‌های تیمی هماهنگ شود و ارزیابی صورت بگیرد. برنامه‌ها مدیریت شود و هماهنگی میان مربیان وجود داشته باشد تا از دانش هم استفاده کنند. این کار بدی نیست و به همین دلیل برای سرمربی تیم امید از عضو کادرفنی تیم بزرگسال استفاده کردیم. در حال بررسی استفاده از افراد با دانش هستیم و سعی کردیم در کادرفنی تیم نوجوانان، جوان گرایی کنیم تا فضا خوب شود.

او درباره  آخرین وضعیت سالن اختصاص یافته به بسکتبال گفت: سالن افراسیابی را در اختیارمان قرار دادند و از اواخر سال ۹۶ تلاش کردیم این سالن را بگیریم. الان در حال کار‌های پایانی هستیم و قرارداد تنظیم شده است. حدود ۲ میلیارد هزینه نوسازی سالن لازم است. طول سالن کم است و چند سکو را باید برداریم، اما روی زمانبندی دچار اختلاف سلیقه هستیم. سالن افراسیابی شش سال در اختیار ما است و باید سالانه ۴۰۰ میلیون هزینه اجاره آن را پرداخت کنیم. مسئولان ورزشگاه شهید شیرودی می‌گویند باید ۲، ۳ روز در هفته سالن را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم، اما ما برای کل روز‌های هفته سالن را اجاره کرده ایم. البته مشکلی وجود ندارد و هر موقع بخواهند می‌توانند درخواست داده و از سالن استفاده کنند.

شاهین طبع تا آخر جام جهانی سرمربی ما است چه المپیک برویم چه نرویم

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره حضور شاهین طبع در تیمملی بسکتبال گفت: مهران شاهین طبع تا پایان مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک که در پایان شهریور به پایانمی رسد سرمربیمان خواهد بود.

او درباره برنامه برای رقابت‌های لیگ عنوان داشت: سال گذشته دچار بحران اقتصادی خاصی شدیم. تیم اول و دوم نیامدن ما تلاش کردیم تیم‌ها کم نشوند واضافه شوند. بین ۸ تا ۱۲ تیم خواهیم داشت، ولی سعی می‌کنیم حداکثر را داشته باشیم. دانشگاه آزاد و شهرداری تبریز در لحظات آخر نیامدن و این دست فدراسیون نیست.

بیشتر بخوانید:

شجاعی: زمان و محل برگزاری مسابقات کاپ آسیا مشخص نیست/ لیگ برتر از آبان آغاز می‌شود

مسابقات بسکتبال ویلیام جونز/ تیم ملی امید ایران نتیجه را به ژاپن واگذار کرد

ارغوان: بازی‌های دوستانه کمک زیادی به تیم ملی بسکتبال می‌کند

تمرین تیم ملی بسکتبال برگزار شد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۱۰ کشتی‌گیر مازندرانی به اردوی تیمِ غلامرضا محمدی

دور جدید اردوی تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان از امروز در همان منطقه‌ای استارت می‎خورد که پیش از این شاگردان حسن رنگرز اردوی نوروزی خود را برپا کرده بودند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شاگردان غلامرضا محمدی که در روزهای پایانی سال گذشته در سه تورنمنت بزرگسالان یاشاردوغو، ارمنستان و روسیه محک خورده بودند، دور جدید تمرینات خود را از امروز (8 فروردین) این بار در شهرستان نور استان مازندران برپا خواهند کرد.

اردوی جوانان آزادکار در همان ویلا و سالن تمرینی برپا شده است که پیش از این شاگردان حسن رنگرز اردوی نوروزی خود را آنجا سپری کرده بودند.

برای شرکت در این اردو سرمربی تیم ملی فقط نام 16 آزادکار جوان را به فدراسیون داد و باتوجه به برگزاری اردو در مازندران، 10 کشتی‌گیر از این استان را به‌عنوان حریف تمرینی برگزید تا در کنار ملی‌پوشان جوان تمرینات‌شان را دنبال کنند.

در کنار غلامرضا محمدی نیز دو مربی مازندرانی، سیداحمد محمدی و علی بحری در این اردو که تا هفدهم فروردین ادامه دارد، حضور خواهند داشت.

این تیم خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا آماده می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنگ کنگ مغلوب تیم بسکتبال سه نفره مردان شد
  • حضور نماینده خراسان رضوی در اردوی تیم ملی تیراندازی
  • آغاز اردوی تیم والیبال جوانان ایران با دعوت از ۶۵ بازیکن
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم ملی تراپ در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری نخستین مرحله اردوی تیم ملی تراپ در سال ۱۴۰۳
  • اولین اردوی تیم ملی تراپ در سال نو آغاز شد
  • دعوت از ۱۰ کشتی‌گیر مازندرانی به اردوی تیمِ غلامرضا محمدی
  • آغاز نخستین اردوی تیم ملی تپانچه در سال ۱۴۰۳
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم تپانچه در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار
  • مردان بسکتبال با ویلچر برای کسب سهمیه پارالمپیک به پاریس می‌روند