Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های انگلیسی به نقل از مقامات سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (MI۶) مدعی شدند که مقامات امنیتی این کشور در حال بررسی موضوع حمله سایبری روسیه به سیستم موقعیت‌یاب نفتکش «استنا ایمپرو» هستند که گفته می‌شود با دستکاری و ارسال سیگنالهای اشتباه باعث ورود آن به آبهای ایران شده‌است.

اخبار سیاسی_ منابع امنیتی انگلیس با ادعای اینکه جاسوس‌های روس و سپاه با همکاری یکدیگر سیستم موقعیت‌یاب نفتکش را هک و خاموش کردند به پایگاه «ساندی میرور» گفته‌اند سازمان‌های اطلاعاتی داخلی و برون‌مرزی انگلیس این موضوع را بررسی می‌کنند که آیا ردپای فناوری خاصی در این حادثه را پیدا می‌کنند یا هواپیماهای جاسوسی غربی حاضر در منطقه (تنگه هرمز) مورد مشکوکی را مشاهد کرده‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

یک منبع امنیتی کشورهای غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر روسیه فناوری اختلال در جی‌پی‌اس (موقعیت‌یاب) را در اختیار دارند، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان اطلاعات روسیه در جنگ سوریه به منظور حمایت از منافع‌شان همکاری بسیار نزدیکی داشتند، احتمالا مسکو این فناوری را در اختیار ایرانی‌ها قرار داده است.

به نوشته پایگاه اکسپرس، اگر مشارکت روسیه در توقیف نفتکش انگلیسی حقیقت داشته باشد، بدون شک این اقدام با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انجام شده است.

این ادعای سازمانهای اطلاعاتی انگلیس از ماجرای توقیف نفتکش این کشور بیش از هر چیزی تأیید‌کننده روایت ایران و در تناقض با روایت انگلیسی‌ها از این ماجراست. روز گذشته (شنبه) وزیر دفاع انگلیس مدعی شد نیروهای ایرانی نفتکش این کشور را در آبهای بین‌المللی دریای عمان متوقف کردند و نه آبهای ایران و این اقدامی «خصمانه» است اما اکنون سازمانهای امنیتی انگلیس توقیف نفتکش این کشور در آبهای ایران را تأیید می‌کنند.

ساعاتی پیش نیز شبکه جهانی «بی‌بی‌سی»  فایلی صوتی  مکالمات رادیویی نفتکش استینا ایمپرو، نیروهای ایرانی و ناوچه انگلیسی هنگام عملیات توقیف را منتشر کرد که بخش دیگری از درستی روایت ایران از این ماجرا را تأیید کرد. مقامات انگلیس در روایت خود مدعی شدند هنگام توقیف نفتکش این کشور، ناوچه انگلیسی در نزدیکی محل حادثه حضور نداشته است، در غیر این صورت مانع توقیف آن از سوی نیروهای ایرانی می‌شد!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تنگه هرمز نفتکش حمله سایبری مقامات امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد

به گزارش جماران؛ یادداشت تفاهم امنیتی بین دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبورگ به امضا رسید.

فارس نوشت: در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه توسط علی‌اکبر احمدیان و نیکلای پاتروشف دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبوگ امضا شد. 

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف