Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با اشاره به مهارت آموزی بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر طی سال گذشته در قزوین گفت: در دنیای امروز مهارت مهم ترین شرط ورود به بازار کار است. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الله امینی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به مشاهده ردپای فقدان مهارت در افزایش بیکاری در جامعه گفت: متاسفانه رشد مراکز آموزشی و ایجاد فضای رقابتی بین این مراکز در جلب رضایت دانشجویان سبب شده است تا حتی در شهر دانشگاهی قزوین با وجود تعداد زیادی فارغ التحصیل با مشکل فقدان مهارت در بین افراد مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بازار کار امروز در دنیا در کنار تحصیلات دانشگاهی به مهارت نیاز جدی دارد و در بسیاری از مواقع میتوان علت بیکاری افراد در جامعه را مهارت دانست چرا که روحیه مدرک گرایی در سال های گذشته در کشور سبب شده تا افراد قدری از مهارت آموزی فاصله بگیرند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین عنوان کرد: در همین راستا در این اداره کل تلاش شده تا رشته ها و حرفه های مورد نیاز استان قزوین برای افزایش مهارت و دانسته های فعالین این عرصه و تربیت نیروهای جدید به حرفه های آموزشی فنی و حرفه ای استان قزوین اضافه شود تا بتوانیم خلاهای موجود در حوزه مهارت در استان قزوین را شناسایی و رفع کنیم.

امینی گفت: در 4 ماه نخست امسال در قزوین 653 هزار و 874 نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده است و این افراد در دوره های مختلف مهارت ورزی موفق به کسب مهارت شدند.

این مسئول بیان کرد: در بخش خصوصی نیز در این مدت 527 هزار و 755 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

503 دانش‌آموز در گیلان آموزش‌های مهارتی دیدندمراکز و کارگاه‌های جدید مهارت‌آموزی در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسدچرایی عدم موفقیت طرح «دوگانه مهارتی» از زبان معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

وی عنوان کرد: اگرچه استان قزوین جزو استان های پیشرو در کشور در نظر تعداد حضور مهارت آموزان است اما اولویت ما مهارت ورزی کامل و ایجاد اشتغال برای این افراد است و امیدواریم تا با کنار گذاشتن روحیه آمار گرایی بتوانیم آموزش هایی ارائه کنیم که به ورود افراد به بازار کار منجر شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: از سوی دیگر بخش قابل توجهی از آموزش های ما به گروه های هدفی نظیر سربازان، کارمندان دولت و خانواده هاست که منجربه کارآفرینی نمی شود اما مهارت های مورد نیاز این افراد و افزایش مهارت در این طرح ها مد نظر ماست و تلاش شده تا با کیفیت و کمیت خوبی در استان اجرایی گردد.

امینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 مربی رسمی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای استان قزوین در حال فعالیت هستند و برای برخی از رشته ها و حرفه ها از حضور مربیان پیمانی بهره مند شده ایم.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۴ هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند. - اخبار استانها -

حسن کامرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است.

وی گفت: در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۹۸ هزار ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد