Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امروز سی ام تیرماه در برخی رسانه ها مطلبی با عنوان" مدارک علمی نامعتبر دو عضو شورای شهر مشهد" منتشر شد که در بخشی از این مطلب آمده است: "چندی پیش اطلاعاتی مبنی بر استفاده دو عضو شورای اسلامی شهر مشهد از مدارک علمی نامعتبر به دادسرای ناحیه دو مشهد ارائه شد که بر اساس آن بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرا به موضوع ورود پیدا کرد و سرانجام مشخص شد که مدارک کارشناسی ارشد دو عضو شورای شهر مشهد نامعتبر و فاقد ارزش علمی است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به این خبر در جوابیه ای اعلام کرد: در حالی که این دو عضو شورای شهر هیچ گونه اطلاعی از موضوع و پیگرد آن توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ندارند و هیچ گونه احضاریه ای در این خصوص برای آنان صادر نشده است، مشخص نیست چگونه روزنامه قدس به محتویات پرونده که معمولاً در تحقیقات مقدماتی محرمانه است دسترسی پیدا کرده و دستورات بازپرس را رویت کرده است. این نوع روش های غیرقانونی و انتشار موضوعات قبل از رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی مصداق بارز نشر اکاذیب بوده و حق پیگرد قانونی برای شورا و اعضا باقی است.
در ادامه این جوابیه آمده است: در خصوص مدارک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی اعضا مزبور به استحضار می رساند مدارک در سال ۱۳۹۰ از سازمان مدیریت صنعتی دریافت شده است و مطابق بخشنامه های شماره ۷۰۵۹۹/۱۸۰۳ سال ۸۷ و ۹۱۴۶۴/۲۰۰ سال ۹۱ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و دادنامه ۱۰۱ دیوان عدالت اداری مورخ شهریور ۹۵ مدارکی که از سازمان مزبور تا ششم خرداد ۹۱ صادر شده معتبر بوده و امکان استفاده از آن در امور استخدامی معتبر است و در هر حال حق دفاع در این خصوص برای دو عضو به قوت خود باقی است.

در ادامه جوابیه یاد شده آمده است: همچنین مطابق بند (ه) ماده ۳۰ قانون اصلاحی تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران شرط ورود به شورای شهر مشهد دارا بودن مدرک کارشناسی معتبر است و بدیهی است که صحت اعتبار مدارک تحصیلی منتخبین توسط هیات اجرایی و نظارت احراز شده و در نتیجه هیچ گونه اشکالی در روند قانونی انتخاب آنان وجود ندارد.

۷۵۰۵/۱۹۲۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمیدرضا میر حبیبی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آنها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر و از مخفیگاه آنان ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف کنند.

وی افزود: متهمان پس از رو به رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086738

دیگر خبرها

  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید