Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:46:48 GMT

سارق حادثه ساز در محمد شهر دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۶۲۴۵

سارق حادثه ساز در محمد شهر دستگیر شد

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز روز یکشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در منطقه محمدشهر کرج که منجر به مصدومیت شدید مالک خودرو و فوت وی شده بود، مأموران کلانتری محمد شهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتول با یک دستگاه خودرو پراید در جلوی یک دکه روزنامه فروشی به قصد خرید سیگار توقف کرده و پس از پیاده شدن، خودرو را به حالت روشن رها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان لحظه یک فرد رهگذر از موقعیت پیش آمده و غفلت راننده سو استفاده کرده و سوار بر خودرو، بلافاصله اقدام به فرار می‌کند که مالک خودرو در مواجهه با این صحنه بلافاصله به سمت او حرکت و خود را به قصد متوقف کردن خودرو و جلوگیری از سرقت، به در سمت راننده آویزان می‌کند.

سارق بی توجه به این اقدام مالک خودرو، با سرعت بسیار بالا و حرکات مارپیچ حرکت و قصد متواری شدن را داشت که مالک خودرو بر زمین افتاده و از ناحیه سینه و سر به شدت مصدوم و سارق موفق به سرقت خودرو و فرار از صحنه می‌شود.

فرد آسیب دیده با همکاری افرادی که شاهد حادثه بودند طی تماس با مرکز اورژانس به بیمارستان محمدشهر منتقل شد، که با تلاش تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ نادربیگی افزود: شناسایی سارق و کشف خودروی مسروقه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و چهره سارق شناسایی و پس از ۷۲ ساعت کار پلیسی گسترده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های کارآگاهان به جرم خود اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود اذعان داشت که در شب حادثه به علت مصرف مواد روانگردان شیشه حالت طبیعی نداشته است و در حال عبور از کنار دکه خودری پراید روشن رامشاهده می‌کند که در یک لحظه وسوسه می‌شود که آن را سرقت کند.

متهم به اتهام قتل عمد و سرقت با قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد

رئیس پلیس اگاهی البرز از مردم خواست تا در توقف‌های کوتاه مدت و حتی چند ثانیه‌ای هنگام ترک خودرو، سوئیچ را برداشته و خودرو را خاموش کنند و در صورت بی احتیاطی و سرقت خودرو وارد عمل نشده و هرچه سریع‌تر پلیس را در جریان سرقت قرار دهند.

۲۰۹۸/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی البرز پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق زورگیر در تبریز

سرهنگ سلطانی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه سه نفر ناشناس که خود را ماموران انتظامی و بسیج معرفی نموده و با استفاده از سلاح سرد وی را تهدید و اقدام به اخاذی و سرقت کردند موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از وصول پرونده و جمع آوری دلایل و مدارک فنی از صحنه جرم و مسیر‌های منتهی به محل وقوع جرم نوع و شماره انتظامی خودرو استخراج و در تحقیقات نامحسوس مشخص شد مالک اصلی خودرو را به شخصی با هویت معلوم واگذار کرده است که دارای سابقه متعدد کیفری است.

وی ادامه داد: کارآگاهان با بررسی مبالغ رد و بدل شده دریافتند متهم شناسایی شده همان شخصی است که مبالغ سرقت شده به حساب وی منتقل شده است که پس از اخذ مجوز از مراجع قضایی با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی محل اختفای متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ  سلطانی اظهار کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود که پس از مواجهه با قرائن موجود در پرونده در نهایت لب به اعتراف گشود و دیگر همدستانش را معرفی کرد و متعرف شد که در سطح شهر شب هنگام به عنوان مامور پلیس آگاهی، سپاه و بسیج اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان کرده و در صورت مقاومت اشخاص آنها را با سلاح سرد تهدید و اقدام به زورگیری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پرونده به مراجع قضایی ارسال و متهم با قرار قضایی متناسب روانه زندان شد گفت: با توجه به شناسایی و دستگیری متهم اصلی تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان وی و مشخص شدن علت و انگیزه ارتکاب این جرم خشن ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • نظافتچی منزل سارق از آب درآمد
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند