Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا: جلال میرزایی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی اظهار داشت: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه حضور یافت و گزارشی درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی مطالبی را درباره مجموعه اقدامات این سازمان طی سالهای اخیر مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: صالحی در این جلسه به ما اعلام کرد ماه آینده بتن ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همکاری روسیه انجام می‌شود.

 

عملکرد پوری حسینی، دژپسند را به مجلس کشاند
سؤال ملی نماینده پارس‌آباد از وزیر اقتصاد درباره عدم رعایت قوانین و مقررات در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام وصول شد.

سؤال ملی شکور پورحسین شقلان نماینده مردم پارس‌آباد، منصور مرادی نماینده مردم مریوان و حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

بر همین اساس شکور پورحسین شقلان در سؤال ملی خود از دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم رعایت قوانین و مقررات در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از سوی سازمان خصوصی سازی موضوع را جویا شد.

سؤال ملی منصور مرادی نماینده مریوان از دژپسند وزیر مور اقتصادی و دارایی درباره دلیل فعال سازی سامانه پیامک و اخذ کارمزد از مشتریان بدون اطلاع‌رسانی آن‌ها در جلسه علنی امروز اعلام وصول شد.

اعلام وصول سؤال حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس از رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت درباره عدم اقدام جدی فعال سازی کارخانه‌های تعطیل شده از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

 

ابوترابی و کامران از جمع اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراها جدا شدند

اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تغییر کمیسیون ابوالفضل ابوترابی و حسن کامران نمایندگان نجف‌آباد و اصفهان موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست عصر امروز کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با درخواست منفک شدن ابوالفضل ابوترابی و حسن کامران نمایندگان نجف‌آباد و اصفهان موافقت کردند.

ابوترابی قرار است در صورت موافقت اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به عضویت این کمیسیون درآید.

محمد دهقان عضو پیشین کمیسیون قضایی و حقوقی با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو حقوقدانان شورای نگهبان انتخاب شده است.

همچنین حسن کامران قرار است در صورت موافقت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عضویت این کمیسیون درآید.

داداشی: نشست امروز کمیسیون اصل 90 امروز برگزار نشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: نشست امروز کمیسیون اصل 90 به علت به حد نصاب نرسیدن اعضا تشکیل نشد.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شورای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی در گفت‌وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نشست امروز کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصل 90 مجلس تشکیل نشد.

وی افزود: امروز به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بررسی و تصویب موضوعات جلسه کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار نشد.

 

رفع 13 ایراد شورای نگهبان به اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون امور داخلی

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی از رفع 13 ایراد شورای نگهبان درباره اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون امور داخلی خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شماره چاپ 1231 با حضور نماینده شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، پژوهشکده شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس بحث و بررسی شد.

وی افزود: شورای نگهبان به این طرح 15 ایراد گرفته بود که در نشست عصر امروز 13 ایراد بررسی و تایید شد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس تصریح کرد: 2 ایراد باقی مانده شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به جلسه هفته آینده موکول شد.

 

محمودی: با مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس مرخصی‌های جانبازان در پایان هر سال ذخیره می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص مرخصی جانبازان، چنانچه مرخصی‌ها را تا پایان سال استفاده نکنند برای سال بعد ذخیره می‌شود.

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شورای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی در گفت‌وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع مرخصی جانبازان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استفساریه مربوط به این موضوع به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: اعضای کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تصویب این استفساریه مقرر کردند تا چنانچه فرد جانباز از مرخصی خود تا پایان سال استفاده نکند، مرخصی‌های وی برای سال بعد ذخیره خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجتماعی دستورکار دیگری هم داشت که به دلیل کمبود وقت به جلسه بعد موکول شد.

بررسی گزارش سازمان انرژی اتمی در خصوص کاهش تعهدات برجامی در کمیسیون انرژی

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش سازمان انرژی اتمی در خصوص اقدامات سازمان پس از فرصت ۶۰ روزه به اروپاییان و کاهش تعهدات برجامی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه کمیسیون حضور یافتند و در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی سازمان پس از پایان فرصت ۶۰ روزه به اروپاییان و کاهش تعهدات برجامی در چهارچوب برجام، گزارشی را به کمیسیون ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در این زمینه نمایندگان سوالاتی داشتند که سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ گرفتند. قرار بر این شد اعضای کمیسیون انرژی بازدیدهایی را از واحدهای سازمان انرژی اتمی داشته باشند و به صورت میدانی در جریان موضوعات قرار گیرند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار تصریح کرد: کاهش تعهدات برجامی طبق پیش بینی‌های انجام شده در برجام و در چارچوب آن صورت گرفته است. با توجه به خروج آمریکایی ها از برجام و عدم اجرای تعهدات توسط اروپاییان ایران به سمت کاهش تعهدات برجامی در چارچوب برجام رفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که اروپاییان به بدعهدی خود ادامه دهند و جمهوری اسلامی به منافعی که باید در چارچوب برجام دست یابد، نرسد روند کاهش تعهدات برجامی ادامه می‌یابد؛ مگر آنکه اروپاییان به تعهدات خود عمل کنند و یا آمریکا از لج بازی دست برداشته و به برجام بازگردد.

همتی: ساز و کار تولید ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ساز و کار تولید ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده و در آینده نزدیک در هیأت دولت بررسی می‌شود.

خانه ملت، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت استفاده از بیت کوین در کشور، گفت: سازوکار تولید ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده و در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رییس کل بانک مرکزی، تصریح کرد: در آینده نزدیک موضوع ارز دیجیتال در دولت مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان مجلس اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همسو با سایر کشورهای جهان، گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه اظهار داشت: ‌ در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • طرح تقویت نوآوری دفاعی در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز