Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@01:02:58 GMT

بوشهر| ۲۰۰ مهدکودک مسجدی در کشور راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۶۳۸۲

بوشهر| ۲۰۰ مهدکودک مسجدی در کشور راه‌اندازی شد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های حوزه فضای مجازی، هنری، اجتماعی، قرآنی، فرهنگی، هنری را از جمله محور فعالیت این کانون‌ها دانست و گفت: راه‌اندازی ۲۰۰ مهدکودک مسجدی در کشور از جمله برنامه‌ها کانون‌های مساجد است. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اظهار داشت: کار فرهنگی لازمه آن بسترسازی مناسب مبتنی بر آرامش است که در استان بوشهر آرامش و امنیت حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مقاومت و ایستادگی را مولفه‌ و شاخص‌های مهم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: استان بوشهر باید پایتخت مقاومت و مبارزات ضد استعماری و استکباری نامید چرا که این استان الگوی مقاومت و مبارزه در مقابل متجاوزان و دشمنان است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه حضور در مسجد مبتنی بر تربیت است افزود: مسجد دانشگاه و محل علم‌آموزی بر اساس فرهنگ اسلامی و مذهبی در ابعاد گوناگون است.

ارزانی از موج حرکت‌های انقلابی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد خبر داد و بیان کرد: حرکت‌های مردمی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد بود و تصمیم‌گیری‌ها مهم و فضای تربیت اجتماعی از مساجد آغاز شد.

وی با تاکید بر تقویت جذب در مساجد افزود: به همان اندازه که از مساجد فاصله بگیریم از رونق مسجد کاسته می‌شود و آسیب‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به آغاز فعالیت این کانون‌ها خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از سال 1371 راه‌اندازی شد.

ارزانی با بیان اینکه بالاترین رنگ، رنگ خدایی است که در مساجد دیده می‌شود افزود: مسجد متعلق به افراد  خاصی نیست بلکه خانه خدا و محل اجتماع مومنان است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه تصمیم سازی‌های مهم اجتماعی و فضای زیست اجتماعی از مساجد آغاز می‌شود تصریح کرد: اکنون 25 هزار کانون فرهنگی و هنری در سایت کانون‌های مساجد کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد:  در تابستان امسال بیش از 72 هزار برنامه در 71 رشته فرهنگی و هنری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان‌ها اجرا می‌شود.

ارزانی فعالیت‌های حوزه فضای مجازی، هنری، اجتماعی، قرآنی، فرهنگی، هنری و دیگر عرصه‌ها رااز جمله محور فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: راه‌اندازی 200 مهدکودک مسجدی در کشور از جمله برنامه‌ها  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

بام نجوم در مساجد استان بوشهر راه اندازی می‌شود بوشهر| 72 هزار ویژه برنامه اوقات فراغت در سامانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور ثبت شد‌ پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران معرفی می‌شود

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اجرای انتخاب پایتخت فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: در بین استان‌ها یک پایتخت فرهنگی هنری مساجد بر اساس شش محور قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنرمتعالی و فعالیت‌های اجتماعی انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب توسط معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فروردین ۱۴۰۳ به مراکز فرهنگی هنری این نهاد در ۳۱ استان کشور ارسال شد.

درس‌نامه فهم زبان قرآن (جلد اول و دوم) از انتشارات گنج معرفت، قصه‌های قشنگ قدیمی (۶ قصه از گلستان سعدی)، همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام رضا) و همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام سجاد) همگی از انتشارات قدیانی و لینالونا، یاد یار و دیار (خاطرات تلخ و شیرین جابربن‌عبدا… انصاری) هر دو از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی از جمله کتاب‌هایی است که به مراکز کانون سراسر کشور ارسال شده است.

همچنین «شیرین بیان، مجموعه همیشه بهار، آرش کمانگیر، پاورقی جلد ۱ تا ۵ و تمشک‌های شیرین، جنگل پشت پنجره، خاطرات چهل تیکه، زال، ضحاک، قند و نبات، کتابم با سواد است، گردآفرید، من خیالم تخت است، هفت‌خوان رستم، بازی بازی نوازش، بهار از کوچ برگشت، پنج و ده دقیقه، در گلوی ساعت شنی، شیشه‌ی عطر خدا، کسی ساز باران نمی‌زد» همه از انتشارات کانون از دیگر کتاب‌ها و نشریه‌هایی به شمار می‌رود که در مراکز فرهنگی هنری کانون تقسیم شده است.

سال ۱۴۰۲ نیز کانون بیش از ۳ میلیون جلد کتاب از انتشارات خود و سایر ناشران کودک به تمامی مراکز فرهنگی هنری در استان‌ها ارسال کرد و این روند به صورت پی‌درپی دنبال دارد.

کد خبر 6078983 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران