Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، توبیاس الوود، وزیر دفاع انگلیس با بیان این که نیرویی دریایی سلطنتی توان محافظت از منافع این کشور را ندارد، از بررسی گزینه‌های مختلف در رابطه با توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران خبر داد.
الوود در گفتگو با تلویزیون «اسکای نیوز»، کوتاهی در فراهم کردن محافظت برای کشتی‌هایی که از خلیج فارس عبور می‌کنند را رد کرد و گفت: نیروی دریایی سلطنتی بسیار کوچکتر از آن است که بتواند منافع بریتانیا را در سراسر جهان تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت کشتی‌های بریتانیایی روزانه ۱۰۰ مایل دریایی را طی می‌کنند و اضافه کرد «غیرممکن است که تک تک شناورها را جداگانه اسکورت کنیم.»
وزیر دفاع انگلیس خواهان افزایش بودجه نیرو‌های نظامی این کشور برای پاسخ گویی به تهدیدات شد.
روز چهارشنبه این هفته از میان جرمی هانت، وزیر خارجه، و بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین، یک نفر به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا جای «ترزا می» را خواهد گرفت. هانت که خود فرزند یک دریادار استوعده داده است که بودجه نظامی را از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی به ۲.۵ درصد برساند که بیانگر ۲۵ درصد افزایش است.
الوود گفت: «اگر ما می‌خواهیم به نقش آفرینی در صحنه بین المللی ادامه دهیم- توجه داشته باشید که تهدید‌ها تغییر کرده اند- همه اتفاقات در آستانه یک جنگ تمام عیارند، پس باید بیشتر بر روی نیرو‌های دفاعی، از جمله نیروی دریایی سلطنتی سرمایه گذاری کنیم.»
در گزارشی که یک کمیته پارلمانی انگلیس روز یکشنبه درباره راهبرد امنیتی این کشور منتشر کرد، گفته شده است که نخست وزیر بعدی اگر می‌خواهد بریتانیا به یک بازیگر جهانی مهم‌تر تبدیل شود، باید هزینه‌های دفاعی را افزایش دهد.
در این گزارش گفته شده دستور کار «بریتانیای جهانی» ترزا می‌با کاهش مخارج دیپلماتیک و دفاع کم توان، «بی معنی» بوده است.
گزارش مذکور اضافه می‌کند که هدف ناتو برای هزینه کردن ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی بر روی اهداف نظامی، در مقابل اندازه و گستره تهدیداتی که علیه انگلیس وجود دارند و هزینه‌های حفظ صلح با توجه به تغییرات فناوری، کافی نیستد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انگلیس توقیف نفتکش انگلیس خلیج فارس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، بر اساس اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، از اوایل روز سه شنبه تا چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین، شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و تگرگ در استان هستیم.
بر اثر فعالیت سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح سه شنبه شاهد وزش باد شدید شمال شرقی در محدوده با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۴ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع موج تا ۳۰۰ سانتیمتر (۱۰ پا) در جزایر خلیج‌فارس، فرا ساحل تنگه هرمز و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید؛ پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۶ فروردین
منطقه اثر این سامانه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است که احتمال اختلال در رفت و آمد‌های دریایی شناور‌های سبک و نیمه سنگین، کشتی‌های تجاری، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی نیز وجود دارد.
در این مدت از رفت و آمد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، بوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، خمیر، سیریک و غرب جاسک خودداری شود، و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری نیز صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • فیلم حرکت ویژه محافظان و تیم اسکورت نخست وزیر ژاپن | درخواست با احترام از رانندگان!
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات دریایی در بندرشهیدرجایی
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرده است
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • وزیر دفاع سابق انگلیس: ما اکنون درگیر مناقشه‌های خاورمیانه شده‌ایم
  • واکنش نخست‌وزیر انگلیس به اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل
  • بررسی پاسخ حمله ایران به اسرائیل در مقام دفاع مشروع
  • واکنش بریتانیا به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی / نخست‌وزیر انگلیس: از امنیت اسرائیل دفاع می‌کنیم