Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، اواسط بهمن ماه پارسال بود که حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس، مجددا خواستار همکاری نمایندگان برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی شد. رئیس جمهور در حالی این پیشنهاد را برای بار چهارم طی دو سال گذشته مطرح کرد که نمایندگان مجلس در هر 3 بار قبلی، با تشکیل این وزارتخانه مخالفت کرده بودند.

بر اساس ادعای دولت، تشکیل این وزارتخانه باعث مدیریت بهتر بازار شده و دشواری های موجود در امر توزیع کالاهای اساسی را بهبود خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که مجلس هشتم در اوایل دهه 90 به منظور کاهش حجم و چابکی دولت و تسریع امور، اقدام به ادغام وزارت بازرگانی در دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی کرده بود.

پس از درخواست های مکرر رئیس جمهور مبنی بر تشکیل مجدد وزارت بازرگانی، حدود 70 نفر از نمایندگان مجلس با ارائه طرحی خواستار تشکیل این وزارتخانه شدند و این طرح در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بررسی دستور کار صحن علنی مجلس نشان می دهد موضوع تشکیل وزارت بازرگانی برای چهارمین بار طی دو سال اخیر توسط نمایندگان طی هفته جاری بررسی خواهد شد.

براساس این گزارش، بررسی های مراکز پژوهشی و اداره کل قوانین مجلس نشان می دهد تشکیل وزارتخانه جدید تبعات اقتصادی نامطلوب و مغایرت های قانونی دارد. اینفوگرافی درباره این موضوع در ادامه آمده است:

حال باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس در سال رونق تولید برای بار چهارم اقدام به رد طرح تشکیل وزارت بارزگانی خواهند کرد یا اینکه درخواست دولت که برخلاف گزارش مراکز پژوهشی است و مغایرت های قانونی دارد، اجرایی خواهد شد؟

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با تشکیل سازمان سپند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه علنی امروز مجلس، آقای قالیباف هم در پاسخ به تذکر تعدادی از نمایندگان درباره نوسانات بازار ارز  گفت: گزارش نشست‌های ارزی دولت و مجلس در جلسات صحن علنی هفته آینده ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با تشکیل سازمان سپند
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی (سپند)
  • رای موافق مجلس به کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی(سپند)