Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@02:15:47 GMT

جزئیات جدید از کشتی رفعِ توقیف‌شده ایرانی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۶۶۹۰

ساعت 24- شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: کشتی Happiness ۱ که چندی پیش به دلیل نقص فنی در موتورخانه به بندر جده عربستان منتقل شده بود، سرانجام روز گذشته و بعد از دو ماه و بیست روز، با هدایت دو یدک کش راهی آبهای کشورمان شد.

 شرکت ملی نفتکش ایران طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "کشتی غول پیکرHappiness 1 دهم اردیبهشت ماه سال جاری هنگامی که در دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بود، در فاصله 70 مایلی بندر جده دچار آبگرفتگی در موتورخانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط اضطرار کشتی باعث ‌شد تا این کشتی نفتکش بر اساس عرف و قوانین بین المللی دریایی به لنگرگاه بندر جده عربستان به عنوان نزدیکترین بندر امن منتقل شود.

این گزارش می افزاید: با انجام پاره ای اقدامات اولیه و استقرار ثبات نسبی در وضعیت کشتی، دو فروند یدک کش توسط شرکت ملی نفتکش ایران به بندر جده .اعزام شدند تا به انتقال این کشتی به آب های کشورمان مبادرت شود.

با تلاش های گسترده شرکت ملی نفتکش ایران و رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک مقامات کشور و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوطه، سرانجام این کشتی روز گذشته (شنبه، 29 تیرماه) پس از اخذ مجوز از دولت عربستان، آبهای این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

در طی قریب به 3 ماه گذشته، کاپیتان و سایر پرسنل خدوم و زحمتکش این کشتی به دلیل آبگرفتگی موتورخانه و محدودیت های ایجاد شده ناشی از آن، وضعیت نامناسب آب و هوایی و همچنین بلاتکلیفی چندین هفته ای، شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند که تحمل آن جز با عشق به میهن و فداکاری در راه حفظ جریان صادرات نفت ایران و تامین منافع ملی امکانپذیر نبود.

شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز خرسندی از آغاز عزیمت کشتی Happiness و 26 پرسنل آن به سمت آب های کشورمان، از همکاری و پیگیری های ارزنده همه نهادها و سازمان های ذیربط که در طول مدت قریب به سه ماه، تلاش های ارزنده ای را برای زمینه سازی برگشت این کشتی نفتکش انجام دادند، صمیمانه سپاسگزاری میکند."

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کشتی های نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، محمد دهقان در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم، گفت: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. بستر برخی از اقدامات ما رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بوده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

دیگر خبرها

  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط ایران از زبان معاون رئیسی
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود