Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:50:30 GMT

جاده‌های روستایی نمره مثبت گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۶۷۵۴

جاده‌های روستایی نمره مثبت گرفتند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: این امر نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ نفر تلفات بوده از کاهش ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده‌است.

داریوش باقر جوان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در محورهای برون‌شهری و روستایی در دو ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸.۹ درصد کاهش تلفات داشته‌ایم و این امر باعث شد استان هرمزگان رتبه ۱۴ را در بین سایر استان‌ها به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم‌چنین از نظر تعداد مصدومان در تصادفات در مدت یادشده ۷.۱۷ درصد در استان هرمزگان کاهش داشته و این استان در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.

طبق گفته فرمانده پلیس راه استان هرمزگان در سومین نشست کمیسیون راه‌های استان هرمزگان ۲۶ تیرماه امسال، ۶۳ درصد تصادفات در این استان تاکنون در ۳۰ کیلومتری شهرهای بندرعباس، میناب و رودان به وقوع پیوسته است.
به گفته سرهنگ علی اسفندانی، بر اساس رده‌بندی در طرح ایمن‌سازی اولویت اول شهر بندرعباس با ۳۶ درصد تصادفات استان هرمزگان از ۳ جهت شمال، غرب و شرق ۳۰ کیلومتر نیاز به ایمن سازی دارد و اولویت بعدی شهرستان میناب با ۱۴ درصد تصادفات و رودان با ۱۳ درصد تصادفات استان را شامل می‌شوند.
وی در این نشست اعلام کرد: سالانه ۳۰۰ نفر در جاده‌های استان هرمزگان فوت می‌کنند و به طور معمول ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح می‌شوند که نیمی از آنها یا قطع نخاعی یا قطع عضو و یا مرگ مغزی می‌شوند.
بر اساس گفته‌های مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان نیز ۱۵۰ نقطه حادثه خیز در این استان با همکاری و تعامل پلیس راه شناسایی و برای تامین اعتبار به ستاد مرکزی اعلام شده که ۲۲ نقطه مصوب شد و تا کنون ۱۵ نقطه مرتفع و۷ نقطه دیگر تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری هرمزگان کاهش تصادفات تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد
  • نمره مثبت در پیشگیری از بیماری‌ها و منفی در ارتقای سلامت