Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:06:02 GMT

ظریف: دلار ابزار جنگ اقتصادی آمریکا شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۶۸۱۰

ظریف: دلار ابزار جنگ اقتصادی آمریکا شده است

محمد جواد ظریف که هفته گذشته برای شرکت در نشست شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، به دلیل محدودیت اعمال شده از سوی آمریکا برای تردد وی، نتوانست به دفتر سی ان ان برای مصاحبه برود و همین مساله باعث شد تا فرید زکریا به عنوان مجری این تلویزیون و درخواست کننده مصاحبه به محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بیاید و با وزیر امور خارجه گفت و گو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در مشروح این گفت وگو که روز یکشنبه از این شبکه خبری پخش شد، درباره درگیری نظامی آمریکا با ایران اظهار کرد: ترامپ گفته است که به دنبال جنگ نظامی با ایران نیست اما درگیر یک جنگ اقتصادی با ایران است، جنگ اقتصادی افتخار آمیز نیست چرا که در جنگ نظامی نیروهای نظامی مورد هدف هستند و شهروندان عادی آسیب جانبی خواهند دید اما در جنگ اقتصادی این شهروندان عادی هستند که هدف قرار می گیرند.

وی درباره تحریم فروش نفت ایران هم گفت: فروش تولیدات نفت ما کاهش یافته است ماما ما راه های حل این مشکل را خواهیم یافت و به فروش نفتمان ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این سوال که حوادث روی داده درباره نفتکش ها درخلیج فارس اینگونه تداعی می کند که ایران به دنبال تنش است، پاسخ داد: ما در خلیج فارس هستیم؛ ما یکهزار و ۵۰۰ مایل خط ساحلی با خلیج فارس داریم. امنیت این منطقه برای ما بسیار اهمیت دارد و ایران همواره امنیت این منطقه را تامین کرده است.

ظریف درباره احتمال درگیری تصادفی اظهار کرد: اینجا یک منطقه کوچک آبی است و کشتی های زیادی در آن حضور دارند. ممکن است یک درگیری تصادفی روی دهد، در سال ۱۹۸۸ ناو آمریکایی یک هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داد. اگر یک چنین اتفاقی روی دهد، پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت.

وی درباره محدودیت اعمال شده برای وی و کارکنان نمایندگی ایران هم گفت: محدودیت های اعمال شده برای کارکنان ما و نه درباره من که معمولاً در همین سه نقطه تردد داشته ام، یک عمل غیر انسانی است.فرزندان آنها نمی توانند به مدرسه بروند. این خلاف توافقنامه مقر سازمان ملل متحد و کشور میزبان است.

مجری برنامه به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره پذیرش هرگونه درخواست از تلویزیون ایران برای مصاحبه پرسید که ظریف گفت: رسانه های ایران تقاضاهای زیادی به او داده اند اما او آنها را رد کرده است برخلاف من که به درخواست رسانه های آمریکایی پاسخ مثبت می دهم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که ترامپ گفته است به دنبال تغییر نظام در ایران نیست، آیا باور می کنید، گفت: من ترامپ را باور می کنم که به دنبال تغییر رژیم نیست اما اطرافیان وی به دنبال این هستند، توصیه می کنم ترامپ به اطرافیانش نگاه کند، این اظهارات آنها ثبت شده است.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدجواد ظریف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست

وزیر دفاع آمریکا و معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

به گزارش جماران، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

آستین تأکید کرد که اگرچه ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده به مشارکت دفاعی دوجانبه قوی با قطر تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست