Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش ملی"بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" در قم خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی اصغر ثنایی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش ملی"بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: 22 بهمن سال گذشته، رهبر انقلاب همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم انقلاب منشوری را به جامعه جهانی و ایرانی عرضه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اجرایی همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی افزود:این بیانیه، سند راهبردی نظام برای آینده و دارای ویژگی ها و پیچیدگی های مهمی است که نیاز به تبیین دارد؛ بیانیه گام دوم انقلاب باید از سوی نخبگان ایرانی تبیین شود.
حجت الاسلام والمسلمین ثنایی با بیان اینکه بسیاری از مراکز پژوهشی و علمی نسبت به ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اظهار نظر کردند، گفت:در تبیین این بیانیه وجود منابع انسانی توانمند و امکانات و توان پژوهشی دارای جایگاه مهمی است و دفتر تبلیغات اسلامی در این مسیر گام های اولیه را برداشته است.
دبیر اجرایی همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: این سند مهم، دارای تاریخ مصرف یک ساله نیست و اگر سالها بر روی محورهای آن بحث و گفت و گو شود همچنان دارای اهمیت است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش اظهار کرد: این اهداف شامل تبیین ابعاد مختلف بیانیه و گفتمان سازی برای مهم‌ترین ماموریت‌های نسل جوان به ویژه در نهادهای علمی کشور به منظور تحقق بخشیدن به بیانیه برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین ثنایی عنوان کرد:در گام نخست تبیین بیانیه،مخاطبان شامل جوانان هستند که باید اهداف رهبری از بیانیه را به خوبی در جامعه اسلامی و دینی کشور پیاده کنند.
وی بیان کرد: تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه‌های هفت گانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی آنها، چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم و هم گرایی نهادهای علمی با تأکید بر نقش نسل جوان از جمله محورهای مقالات است.
وی گفت:همچنین چیستی و ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب، زمینه‌های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از نگاه معظم له و رویکرد و بینش تمدنی ایشان از محورهای این بخش است.
مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان اولیه در جهت برگزاری همایش، بسیاری از اعضای هیات علمی مراکز و نخبگان از محورهای همایش اعلام آمادگی کردند.
وی با بیان اینکه همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در دهه فجر سال جاری برگزار می‌شود، گفت: علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا 30 مهر ماه به دبیرخانه ارسال کنند و کمیته‌های علمی از سوی پژوهشگاه و دانشگاه مقالات رسیده را ارزیابی خواهند کرد.
وی اظهار کرد: تاکنون 35 پیش نشست، مصاحبه و کرسی علمی در مورد بیانیه برگزار شده است و تا زمان برگزاری نیز نشست های علمی در تبیین محورهای همایش برگزار خواهد شد.
گفتنی است در پایان نیز پوستر و سایت همایش به آدرس www.gaam2.dte.ir رونمایی شد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انقلاب انقلاب اسلامی تمدن جامعه اسلامی قم قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس گفت: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور بیان کرد: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی گفت: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

اسدپور با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی همایش هم گفت: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشور‌های عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

علی اکبر کیانی افزود: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی