Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری گیلان هم اکنون 765 وکیل و 130 کارآموز دارد، یادآور شد: ساز و کار انتخاب اعضای کانون هیات مدیره براساس انتخابات مجمع عمومی با حضور اعضا است.

به گزارش ایسنا- منطقه گیلان، سید حسن سجادی در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار و مشکلات مردم به مسئولین اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در عرصه اجتماعی و جامعه مدنی دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس کانون وکلای دادگستری گیلان، تصریح کرد: یکی از اولین کانون هایی که در استانها تشکیل شد کانون وکلای دادگستری گیلان بوده که به همت حدود شصت تن از وکلای آن دوره راه اندازی شد.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان با بیان اینکه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری گیلان در سال 1331 به تصویب رسید، افزود: یکم مرداد سالروز تاسیس کانون وکلای دادگستری گیلان است.

سجادی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری گیلان هم اکنون 765 وکیل و 130 کارآموز دارد، یادآور شد: ساز و کار انتخاب اعضای کانون هیات مدیره براساس انتخابات مجمع عمومی با حضور اعضا است.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون کارآموزی که وظیفه آموزش کارآموزان وکلات را در این کانون برعهده دارد گفت: کارآموزان باید 18 ماه دوره کارآموزی را طی کنند.

سجادی خاطرنشان کرد: ظرفیت کانون وکلای دادگستری گیلان برای جذب کارآموز در آزمون وکالت سالجاری 90 نفر است.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان، دادستانی و دادگاه انتظامی را دو نهاد مسئول در رابطه با نظارت بر عملکرد وکلا عنوان کرد و افزود: این دو نهاد تخلفات را به‌طور مستقل بررسی کرده و در نهایت حکم قانونی را صادر می‌کنند و اگر برخی آرا توسط افراد مورد شکایت واقع شود در دادگاه عالی انتظامی بررسی می‌شود.

انجام 260 وکالت تسخیری توسط وکلا طی چهارماه سالجاری در گیلان

داوود وکیل پور، نائب رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران در جهت توسعه و شکوفایی جامعه و خودباوری و شکل دادن به هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی دارند، یادآور شد: نقش رسانه ها در توسعه جامعه غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه وکالت تسخیری، وکالتی است که از طرف دادگاه در امور کیفری برای دفاع از متهم به وکلا ارجاع و پرونده های سخت چون مواد مخدر و اعدام را شامل می شود، گفت: طی چهارماه گذشته از سالجاری 260 وکالت تسخیری توسط وکلای کانون وکلای دادگستری گیلان انجام شده است.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان ادامه داد: وکالت معاضدتی وکالتی است که از طرف کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه برای امور حقوقی انجام می شود که در این راستا 20 فقره وکالت معاضدتی و 50 مورد مشاوره در سالجاری انجام شده است.

وکیل پور با بیان اینکه وکالت معاضدتی از باب مساعدت و کمک به شهروندان که بضاعت لازم را ندارند صورت می گیرد، گفت: براساس قانون هر وکیل 3 وکالت تسخیری را در سال بدون اینکه حق وکالتی دریافت کند باید انجام دهد.

محمدرضا نظری‌نژاد عضو  اصلی کانون وکلای دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه حضور وکالت‌خانه‌های غیر مجاز باعث دلالی شده است، اظهار کرد: مرجع تعیین ظرفیت هر سال برای کانون‌ها دارای سه عضو است که دو عضو آن از دادگستری ویکی از کانون وکلاست و انحصاری نبوده بنابراین ادعای انحصار نمی‌تواند درست باشد.از سوی دیگر تعین حدنصاب براساس نیاز وامکانات دادگستری وکانونهای وکلاست که ایرادی برآن نمی توان گرفت.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی وکالت سخت است، افزود: در این آزمون به طور مثال در کانون گیلان بیش از هزار نفر شرکت و از این تعداد حدود 70 نفر قبول می‌شوند که این افراد عصاره فارغ التحصیلان جوان حقوق هستند. انجام تکالیف کار آموزی در دوره ۱۸ماهه کارآموزی و نیز اختبار پس از آن مقدمه اخذ پروانه وکالت پایه یک هستند که مجموعا زمینه  شایسته سالاری را فراهم می کند. وی در ادامه طرحهایی که بدون رعایت فرایند پیش گفته در پی حذف حد نصاب ورودی هستند را مخالف شایسته سالاری ارزیابی نمود که متضرر از آن جامعه ای است که خواهان استفاده از خدمات وکیل هستند.

 

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جامعه قانون قوه قضائیه مشکلات مردم مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

استاندار گیلان گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده روند احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت طبق برنامه زمان‌بندی شده با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا و پیشرفت است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از چهار پروژه تقاطع غیر همسطح در دست احداث رشت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مردم در کلان‌شهر رشت رفع موانع ترافیکی در تقاطع‌ها است، اظهار کرد: یکی از معضلات مهم شهر رشت مسئله ترافیک بود و هدف دولت سیزدهم نیز کاهش بار ترافیکی در این شهر است به همین منظور از سال گذشته اقدامات عمرانی در قالب طرح میثاق در شهر رشت آغاز شده است که به کاهش بار ترافیکی در سطح شهر رشت کمک می‌کند.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده روند احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت طبق برنامه زمان‌بندی شده با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا و پیشرفت است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث تقاطع‌های غیر همسطح در پنج نقطه شهر رشت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این پنج تقاطع غیر همسطح در میدان امام حسین، نیروی دریایی، باهنر، رودباری و حمیدیان در انجام است و پیمانکاران با قدرت در حال انجام وظایف محوله به خود هستند و امیدواریم چهار تقاطع را تا پایان سال آماده بهره‌برداری کنیم.

عباسی با بیان اینکه توجه به مشکلات زیست محیطی و فاضلاب شهر رشت لازم و ضروری است، تصریح کرد: برخی از اقدامات از سال ۱۴۰۰ در شهر رشت و در حوزه پسماند، فاضلاب و آب‌های زیرزمینی انجام شده و هیچ مشکلی در این خصوص انجام شده است.

کد خبر 747339

دیگر خبرها

  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟