Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@02:05:56 GMT

سئول: رزمایش ماه آتی با آمریکا برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۷۵۲۶

ساعت 24- کره جنوبی اعلام کرد که با وجود هشدارهای همسایه شمالی‌اش، رزمایش ماه آتی با واشنگتن طبق برنامه انجام خواهد شد.

 کره‌جنوبی اعلام کرد که رزمایش ماه آینده مشترک این کشور با آمریکا طبق برنامه انجام خواهد شد. این در حالی است که کره‌شمالی هشدار داده است که برگزاری این رزمایش به گفت‌وگوهای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره آسیب خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیونگ‌یانگ اعلام کرده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی تاکید کرده که این رزمایش مشترک متوقف خواهد شد.

کره‌شمالی برگزاری این رزمایش را «نقض آشکار» توافق میان رهبران دو کشور و تهدیدی برای گفت‌وگوهای هسته‌ای با آمریکا توصیف کرده است.

با این وجود، «چوی جونگ کان» دستیار رئیس جمهور کره‌جنوبی در واکنش به این تهدید پیونگ یانگ گفت: «ماهیت این رزمایش تهاجمی نبوده و برای تقویت ائتلاف است.»

این مقام کره جنوبی اضافه کرد در صورتی که ترامپ با تعلیق این رزمایش در جریان گفت‌وگو با کیم موافقت کرده بود، واشنگتن این موضوع را با دولت کره‌جنوبی در میان می‌گذاشت.

وی گفت: «تا آنجایی که می‌دانم رئیس جمهور آمریکا قولی برای لغو رزمایش آتی نداده است. اگر این کار انجام شده بود با ما در این باره رایزنی می‌شد.»

چوی که با خبرگزاری «رویترز» مصاحبه می‌کرد، افزود که این رزمایش نظامی که برای ماه آگوست برنامه ریزی شده شامل شبیه سازی‌های رایانه‌ای است و هیچ نظامی در آن حضور ندارد.

علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ در خصوص تأثیر منفی رزمایش ماه آینده آمریکا-کره جنوبی بر ازسرگیری مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ، آمریکا روز سه‌شنبه گذشته در خصوص برگزاری مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی ابراز امیدواری کرده است.

در حال حاضر 30 هزار نظامی آمریکایی در کره‌جنوبی حضور دارند و رزمایش سالانه آنها با آمریکا همواره خشم کره‌شمالی را برانگیخته است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین