Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاه رسانی ریاست جمهوری، هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی مربوط به تعیین فهرست و میزان عوارض کالاهایی را که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می شود، تصویب کرد. 

این تصمیم هیات دولت با هدف کاهش اثرات مخرب زیست محیطی پسماندها، جلوگیری از اتلاف منابع در کشور و ایجاد اشتغال در صنایع بازیافت اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین نامه اجرایی مذکور مشتمل بر میزان عوارض هر کالا، فهرست کالاهای مشمول، نرخ هزینه مدیریت پسماند کالاها و فرآیند اجرایی است.

منابع درآمدی حاصل از این آیین نامه برای بازیافت پسماندهای حاصل از کالاهای مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه ‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش غیردولتی (حداقل مشارکت بخش غیردولتی ۶۰ درصد) تخصیص داده می شود تا براساس نرخ هزینه مدیریت پسماند، هزینه شود.

تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهایی که نسبت به بازیافت محصولات یاد شده اقدام می کنند، در صورتی که به تأیید سازمان محیط زیست رسیده باشد، مشمول عوارض مذکور نمی شوند.

موافقت دولت با تشکیل شورای توسعه سواحل مکران

هیات وزیران با هدف راهبری توسعه سواحل مکران و به منظور بهره برداری کامل از استعدادهای سواحل جنوب شرقی کشور، بهره ‌مندی جامعه محلی و استفاده از سرمایه ‌ها و فرصت های بین ‌المللی، تشکیل شورای توسعه سواحل مکران را به تصویب رساند.

اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی

دولت با توجه به لزوم تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید به موقع محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی، با اختصاص مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کرد.

موافقت دولت با افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران

هیات وزیران در ادامه، با پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران از محل اندوخته سرمایه ای تا سقف مبلغ یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال منقسم به ۱۲۸ میلیون و ۴۸۶ هزار سهم ۱۰ میلیون ریالی موافقت کرد.

میزان تسهیم درآمد دولت از خدمات مکالمات صوتی بین الملل وارده و صادره تعیین شد.

با تصویب هیات وزیران، میزان تسهیم درآمد دولت و جریمه های قانونی جبران عدم انجام تعهدات دارندگان پروانه برای خدمات مکالمات صوتی بین الملل وارده و صادره تعیین شد.

27219

کد خبر 1282062

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محصولات کشاورزی محیط زیست دولت دوازدهم نفتکش باشگاه استقلال ایران و انگلیس باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا انگلیس سینمای ایران سپاه پاسداران تنگه هرمز خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا