Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، این تصمیم هیات دولت با هدف کاهش اثرات مخرب زیست محیطی پسماندها، جلوگیری از اتلاف منابع در کشور و ایجاد اشتغال در صنایع بازیافت اتخاذ شد.

آیین نامه اجرایی مذکور مشتمل بر میزان عوارض هر کالا، فهرست کالاهای مشمول، نرخ هزینه مدیریت پسماند کالاها و فرآیند اجرایی است.

منابع درآمدی حاصل از این آیین نامه برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه ‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش غیردولتی (حداقل مشارکت بخش غیردولتی ۶۰ درصد) تخصیص داده می شود تا براساس نرخ هزینه مدیریت پسماند، هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهایی که نسبت به بازیافت محصولات یاد شده اقدام می کنند، در صورتی که به تأیید سازمان محیط زیست رسیده باشد، مشمول عوارض مذکور نمی شوند.

موافقت دولت با تشکیل شورای توسعه سواحل مکران

هیات وزیران با هدف راهبری توسعه سواحل مکران و به منظور بهره برداری کامل از استعدادهای سواحل جنوب شرقی کشور، بهره ‌مندی جامعه محلی و استفاده از سرمایه ‌ها و فرصت های بین ‌المللی، تشکیل شورای توسعه سواحل مکران را به تصویب رساند.

اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی

دولت با توجه به لزوم تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید به موقع محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی، با اختصاص مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کرد.

موافقت دولت با افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران

هیات وزیران در ادامه، با پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران از محل اندوخته سرمایه ای تا سقف مبلغ یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال منقسم به ۱۲۸ میلیون و ۴۸۶ هزار سهم ۱۰ میلیون ریالی موافقت کرد.

میزان تسهیم درآمد دولت از خدمات مکالمات صوتی بین الملل وارده و صادره تعیین شد

با تصویب هیات وزیران، میزان تسهیم درآمد دولت و جریمه های قانونی جبران عدم انجام تعهدات دارندگان پروانه برای خدمات مکالمات صوتی بین الملل وارده و صادره تعیین شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت زیست محیطی ایجاد اشتغال آیین نامه محیط زیست جنوب شرقی جامعه سرمایه نقدینگی کشاورزی محصولات کشاورزی نفت وزارت نفت شرکت ملی نفت ایران درآمد ایجاد اشتغال حسن روحانی ریاست جمهوری محصولات کشاورزی جلسه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن برنامه‌هایی برای ساماندهی چالابه به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که مورد توجه گردشگران است، گفت : در گذشته هیچ زیرساخت و امکاناتی در ورودی این منطقه وجود نداشت و شاهد بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان محیط زیست، تصمیم گرفته شده که با جلب مشارکت بخش خصوصی به صورت بهره‌بردار و بدون اینکه واگذاری صورت گیرد و در عین رعایت جدی ملاحظات زیست محیطی، زون تفرجگاهی در ورودی این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است وسعت حدود صد هکتاری از ورودی چالابه به صورت بهره‌برداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند در عین ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه، به حفاظت و احیاء چالابه نیز کمک کند.

جلیلیان، پروژه‌های پیشنهادی برای اجرا در این زون تفرجگاهی را شامل ایجاد آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت محدود، پرنده‌نگری، دوچرخه سواری، سوارکاری، کمپینگ روزانه، غرفه ارائه محصولات بومی و محلی و... اعلام کرد و افزود: اجرای هریک از این طرح‌ها باید بدون هرگونه دخل و تصرف در منطقه بوده و تعارضی با ملاحظات زیست محیطی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: به علاوه سرمایه‌گذار هیچ حق مالکیتی نخواهد داشت و تنها می‌تواند در صورت تایید دوره‌ای، حداکثر تا مدت ۱۵ سال بهره‌بردار باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه به صورت مناقصه اعلام شده، گفت: در گذشته سرمایه‌گذارانی که بومی استان بودند برای این منظور اعلام آمادگی کردند و در مناقصه نیز متقاضیان بومی در اولویت خواهند بود.

جلیلیان با بیان اینکه زمان آغاز این پروژه امسال و ظرف مدت دو سال پیش‌بینی شده، حجم سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از چالابه به عنوان یک منطقه مهم با پوشش گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و ارائه خدمات به این بازدیدکنندگان در عین حفاظت از منطقه اهمیت بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان