Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت در این توییت نوشت: رئیس‌جمهور درباره آتش سوزی میدان حسن‌آباد، بناهای تاریخی را بخشی از ‫هویت ملی دانسته و شهرداران کل کشور را ملزم به مقاوم سازی این ابنیه با همکاری ‫میراث فرهنگی کرد.

پیشتر معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران نیز گفته بود که رییس جمهوری برای بازسازی آثار تخریب شده میدان حسن آباد در آتش سوزی هفته گذشته به شهرداری دستور داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن شیخ‌الاسلامی بیان کرد: بازسازی این محوطه دستور رییس‌جمهوری است که از شهرداری خواسته و بازسازی با مشارکت مالک انجام خواهد شد.
او ادامه داد: تمهیدها و مقدمه‌های تشکیل کمیته مشترک برای بازسازی بناهای تاریخی میدان حسن آباد که در آتش سوزی اخیر ویران شده نیز انجام گرفته است.
شیخ الاسلامی با بیان اینکه متولی بازسازی شهرداری است گفت: میراث فرهنگی بحث‌های کارشناسی و نظارت این موضوع را دنبال می‌کند و نامه نگاری هم برای تشکیل کمیته مشترک به منظور همفکری و همکاری برای این مهم انجام شده است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی تهران افزود: شهرداری تهران اکنون یک پیمانکار به کار گرفته و با استفاده از داربست در حال ایجاد حفاظ برای نما و کارگاه به منظور آغاز بازسازی است.
به گزارش ایرنا، چهارشنبه شب - ۲۶ تیرماه جاری- بخشی از ساختمان‌های ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد در حالی در نتیجه آتش گرفتگی کارگاه ابزار آلات و یراق در آتش سوخت که ۲ سال پیش نیز چنین حادثه‌ای در ضلع جنوبی آن در انبار نخ کاموا رخ داده بود.
میدان حسن‌آباد با چهار ساختمان و هشت گنبدی به گونه منحنی‌شکل و قرینه ساخته شده است و ساختمان‌ها گرداگرد چهارگوشه میدان را در بر گرفته‌اند.
تخریب بخش هایی از ۲ گنبد این میدان از جمله آسیب های آتش سوزی اخیر اعلام شده است.
مجموعه حسن آباد که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد در تقاطع خیابان های امام خمینی (ره) و حافظ قرار دارد که سال ۷۷ به ثبت ملی رسیده است.
درباره قدمت تاریخی میدان حسن آباد گفته شده که بناهای این مجموعه تنها بناهایی به شمار می روند به سبک رنسانس ایتالیا (نوزایی) در ایران ساخته شده‌اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری علی ربیعی درباره هویت حامیان تعطیلی روز پنج شنبه به جای شنبه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی در توئیتی نوشت؛

جریان پرقدرتی سالهاست که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده و در عمل صرفا استراتژی «بقا» را دنبال می‌کند.

انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه و تصمیماتی شبیه به این، متاثر از این نوع تفکر است. اساسا آنچه جایگاهی در تفکر این جریان ندارد، تن‌دادن به الزامات توسعه از سیاست خارجی تا سیاست اجتماعی حتی تعیین روز تعطیل است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898457

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • سهم تعویض‌های ربیعی: 2 گل و 1 پاس گل!
  • افشاگری علی ربیعی درباره هویت حامیان تعطیلی روز پنج شنبه به جای شنبه
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن