Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@13:34:06 GMT

اهالی ملکشاهی تابستان امسال هم آب ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۸۰۶۲

اهالی ملکشاهی تابستان امسال هم آب ندارند

تعداد زیادی از مردم این شهرستان آب مورد نیاز روزانه خود را از چشمه‌ها تهیه می‌کنند. کدر بودن آب شهرستان ملکشاهی سال‌های سال است که مردم این دیار با جمعیت ۳۰ هزار نفر را با مشکلات زیادی مواجه کرده است؛ آبی که به گفته اهالی ملکشاهی، حتی برای شست‌وشو هم مناسب نیست. طی چند سال گذشته، به خصوص در فصل تابستان، به موازات افزایش مشکلات تامین آب شهر ارکواز شهرستان ملکشاهی، میزان مراجعه و بهره‌برداری اهالی از چشمه‌های آب این شهرستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته بسیاری از کارشناسان بهداشت، به استناد آزمایش‌ها و نتایج کلرسنجی که انجام شده، مقدار کدورت آب در این شهرستان بالاست. پروژه آب‌رسانی به شهرستان ملکشاهی از سد چم‌گردلان ایلام سال ۹۲ آغاز، اما همان زمان به دلیل نبود اعتبار نیمه‌کاره رها شد. در کنار این پروژه، اجرای طرح آب‌شیرین‌کن شهرستان ملکشاهی نیز سال گذشته آغاز شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است تا مشکلات تامین آب شرب مردم ملکشاهی اندکی کمتر شود.

مردم ملکشاهی سال‌هاست مشکل آب دارند

یکی از شهروندان ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: سال‌های زیادی است که مردم شهرستان در این فصل مشکل قطعی و کدورت بالای آب را دارند. «احمد امیدی» می‌افزاید: با وجود جلسات متعدد مردم و معتمدان شهرستان با مدیران و مسئولان، متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

وی بیان می‌کند: هر سال در فصل گرما مشکلات نبود آب شرب در شهرستان تشدید می‌شود و مردم روستاها ناچارند آب مورد نیاز خود را از چشمه‌های جاری از کوه‌ها تهیه کنند که مشکلات خاص خود را دارد. از مسئولان تقاضا داریم به دنبال رفع این مشکل باشند و دست روی دست نگذارند. این شهروند ادامه می‌دهد: مردم هر روز مجبورند کیلومترها راه را طی کنند که برای مصرف خود آب چشمه تهیه کنند. امیدی می‌گوید: کدورت آب موجود در شهرستان به گونه‌ای است که نمی‌توان از این آب نه برای شست‌وشو و نه پخت غذا و آشامیدن استفاده کرد.

معضل نبود آب شرب باید سریع‌تر حل شود

رئیس شورای شهر ملکشاهی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: یکی از مشکلات و معضلات بزرگ ملکشاهی، نبود آب شرب مناسب و بهداشتی است در حالی که این شهرستان از لحاظ منابع آب هیچ کمبودی ندارد. «احمد عبدالی» می‌افزاید: امیدواریم با ورود مسئولان کشوری و استانی این مشکل زودتر حل شود.

آخرین وضعیت طرح آب‌رسانی به ملکشاهی

در این میان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام به خبرنگار همشهری می‌گوید: از سال گذشته روند تکمیل پروژه آب‌رسانی از سد چم‌گردلان و احداث آب‌شیرین‌کن سرعت گرفته است و در آینده نزدیک بخشی از مشکلات کمّی و کیفی آب شهرستان رفع می‌شود. «افشین مظاهری» ادامه می‌دهد: طرح آب‌شیرین‌کن شهر ملکشاهی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب بهمن سال گذشته کلنگ‌زنی شد.

وی اظهار می‌کند: این طرح جمعیتی برابر ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد که در صورت تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن ظرف ۶ ماه اجرا خواهد شد. مظاهری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد طرح آب‌رسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر آن می‌گوید: این طرح با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال شامل ۳ ایستگاه پمپاژ، ۲۴/۵ کیلومتر خط انتقال لوله فولادی با قطر ۵۰۰ میلیمتر، ۲۴/۵ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی، ۹ هزار متر مکعب مخزن و تصفیه‌خانه آب در دست اجراست.

لزوم تامین آب شرب ملکشاهی در کوتاه‌مدت

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری بیان می‌کند: پروژه خط انتقال آب شرب شهرستان ملکشاهی حدود ۲۴ کیلومتر است و تنها ۸ کیلومتر از آن باقی مانده است. «احمد کرمی» می‌افزاید: تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است. وی می‌گوید: با توجه به مشکلات آب شرب شهر ملکشاهی، در کنار این پروژه یک تصفیه‌خانه هم در سفر استاندار مصوب شد که اعتبار آن حدود ۷۰ میلیارد ریال است و در یک زمان‌بندی کوتاه به سرانجام خواهد رسید تا به صورت دائم آب شرب ملکشاهی را تامین کند.

اتمام حجت استاندار با مسئولان

همچنین، استاندار ایلام چند روز پیش در دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب این استان به مشکل آب شرب شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و گفت: باید در کمترین زمان ممکن به خواسته‌ها و مطالبات مردم پاسخ داده شود و نگذاریم این خواسته‌ها به گِله تبدیل شود. «قاسم سلیمانی دشتکی» با تاکید بر این موضوع که همیشه هزینه پیشگیری از خود مشکل کمتر از برطرف کردن آن است، افزود: چند سال است آب شرب شهرستان ملکشاهی مشکل دارد و علی‌رغم بیان مطالبات، دستگاه‌های متولی اقدامی برای رفع مشکل انجام نداده‌اند.

استاندار با تاکید بر این مهم که در تخصیص منابع آب ملکشاهی باید اولویت با آب شرب این شهرستان باشد، اظهار کرد: وقتی در جایی مثل ملکشاهی مشکل آب شرب وجود دارد، باید تمام منابع آن دستگاه برای رفع آن مشکل بسیج شوند و بعد دنبال امور دیگر چون فضای سبز و... باشیم.

دسترسی به آب آشامیدنی پایدار مهم‌ترین نیاز مردم شهرستان ملکشاهی است. شرایط آب شهرستان ملکشاهی اورژانسی و اضطراری است و در این میان اتمام پروژه آب‌رسانی از سد چم‌گردلان ایلام به این شهرستان باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 448724

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز سه شنبه در دیدار محمدمهدی رحمتی، مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر با بیان این که خبرگزاری مهر خلأ رسانه‌ای در شهرستان‌های استان تهران را پر کرده است، گفت: شهرستان‌های استان تهران با جمعیت نزدیک به پنج میلیون نفری نیازمند توجه بیشتر رسانه‌ای است.

وی ضمن انتقاد از رسانه ملی برای کم مهری به شهرستان‌های استان تهران گفت: رسانه ملی دفاتر شهرستانی را تعطیل کرده است و متأسفانه شبکه تهران نیز تنها در یک بخش نیم ساعته به شهرستان‌های استان تهران می‌پردازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: شهرستان‌های استان تهران باید شبکه مستقل سیما داشته باشد، اما در خلأ رسانه‌ای موجود، شاهد نقش آفرینی قابل تقدیر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر به ویژه خبرگزاری مهر هستیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت رسانه‌ای خبرگزاری مهر در استان تهران و نقش آفرینی در جهاد تبیین گفت: بحمدالله جایگاه خبرگزاری مهر در فضای رسانه‌ای و اطلاع رسانی کشور مقبول است و این خبرگزاری در بزنگاه‌ها جهادی وارد شده و گرفتار افراط و تفریط نیز نشده است.

محمودی نگاه خبرگزاری مهر به مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها در این زمینه گفت: رسانه حلقه وصل مناسبی برای رفع مشکلات مردم و مطالبه گری است، ورود چالشی به مشکلات مردم و اطلاع رسانی مطالبات مردم و اجبار مسئولین به پاسخگویی به مطالبات مردمی اهمیت فراوانی دارد.

کد خبر 6087004

دیگر خبرها

  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی