Web Analytics Made Easy - Statcounter

آپارات یکی از سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو در ایران است که براساس قوانین جمهوری اسلامی باید به رعایت قوانینی بپردازد که متاسفانه از بیشتر آن ها عدول کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس آپارات یکی از سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو در ایران است که در سال ۹۲ از سوی جشنواره وب ایران در بخش چندرسانه‌ای برخط، به انتخاب کارشناسان برگزیده شد و در سال ۹۰ نیز به عنوان بهترین وب‌گاه فیلم برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آپارات شما نه تنها قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید بلکه می توانید با به وجود آوردن یک کانال ویدئو، دیگر کاربران را به صورت اختصاصی از ویدئوهای خود مطلع کنید.

     

جالب است که در قسمتی از این سایت به این نکته اشاره شده است که رعایت شئونات اسلامی _ اخلاقی و ملی در ویدئوهای به اشتراک گذاشته از اهمیت خاصی برخوردار است و عدم توجه به آن موجب حذف ویدئو های مربوطه خواهد شد. همچنین به اشتراک گذاری ویدئوهایی که مغایر با قوانین و مقررات جاری کشور و مصداق توهین به نظام، شخصیت های مذهبی، کشوری و لشگری می باشد ممنوع است.با توجه به کنترل کلیه گزارشات ویدیو های به اشتراک گذاشته شده چنانچه ویدیو شامل موارد فوق باشد، از سایت حذف خواهد شد.

 

 

اما به نظر می رسد این مساله به هیچ عنوان در این سرویس اشتراک ویدئو رعایت نمی شود و به سادگی قوانین خود را نقض کرده است که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

 

در ابتدا به این موضوع باید اشاره کنیم که سرویس اشتراک گذاری ویدئو آپارات حتی با منتشر کردن برنامه های شبکه های معاند همچون شبکه من و تو مشکلی نداشته و این ویدئوها را منتشر در سایت خود منتشر کرده است.

در میان ویدئوهای این سایت ویدئویی توجه ما را به خود جلب کرد که خوانندگی زن را به نمایش می گذاشت که خلاف موازین شرعی جمهوری اسلامی است.

از طرف دیگر هیچ گونه کنترل و نظارتی در محتوای فیلم و سریال های بارگذاری شده در ان وجود ندارد و بدون رعایت شئونات اسلامی ر این سرویس اشتراک ویدئو منتشر می شوند .

 

 

از طرفی در برخی از ویدئوهای سایت صحنه های ترسناک و دلخراشی وجود دارد که برای همه رده سنی مناسب نیست که حتی این سرویس اشتراک ویدئو به مشخص کردن سن (+18) آن نیز همتی نداشته است و این موضوع برای قشر کودک و نوجوان که قطعاً مخاطب این سایت هستند نامناسب به نظر می رسد.

 

موضوع بعدی که در سایت اشتراک گذاری ویدئو آپارات به چشم می خورد، عادی سازی روابط دختر وپسر است که بخشی از ویدئوهای این پایگاه اشتراک گذاری را به خود اختصاص داده است و البته برخلاف قوانین بیان شده در سایت است.

استفاده از چهره هایی که مطرود نظام جمهوری اسلامی نیز هستند و در شبکه های ماهواره ای فعالیت گسترده ای علیه کشور ایران دارند نیز بخشی از ویدئوهای آپارات را به خود اختصاص داده است.

حال بیایید بار دیگر به قوانین این سایت دقت کنیم و ببینیم که چه مقدار از این قوانین توسط این پایگاه اشتراک گذاری ویدئو رعایت می گردد:

مواردی که در حین بارگذاری ویدیو باید رعایت شوند عبارتند از :

رعایت حقوق ناشر و مولف دلخراش و آزار دهنده نبودن مغایرت نداشتن با شئونات اخلاقی و عرف جامعه اهانت آمیز نبودن به مقامات سیاسی نداشتن موزیک متن غیر مجاز عدم ایجاد تنش و التهاب سیاسی در سایت عدم تمسخر یک شهروند اهانت آمیز نبودن به اقلیت های قومی و مذهبی

پس از بررسی قوانین این سایت در می یابیم که بسیاری از آنها توسط خود این سایت نقض شده است و معلوم است که محتواهای بارگذاری شده در این سایت به هیچ عنوان از فیلتر نظارت یا تعیین رده سنی نمی گذرد. در عین حال که این سایت هنوز نتوانسته سیستمی طراحی کند که همه فیلم ها و ویدئوهای بازگذاری شده برای همه افراد قابل دسترسی نباشد و بتواند رده سنی را در نمایش ویدئوها بکارگیرد.

به نظر می رسد که مسئولین نیز باید نسبت به نظارت بر چنین محتواهایی که محتوای خلاف شرع اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، را افزایش دهند چرا که بیش از این که در جهت پیشرفت فرهنگ اسلامی گام بردارد در جهت توسعه فرهنگ غربی گام بر می دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز

عبدالله بیان با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی افزود: اکنون از مجموع مشترکان فیبر نوری بیش از ۱۱ هزار مشترک آنها با تلفن ثابت نیز از فیبر نوری استفاده می‌کنند و آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.

بیان گفت : تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزارو ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان البرز احداث شده است که برای همگامی با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تلاش هستیم تا نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در زمینه فیبر نوری در استان البرز به خوبی پیش ببریم.

بیان اضافه کرد: با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری ، ارتباط بیش از۹۵ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری برقرار شده است.

مدیرکل مخابرات البرز افزود: تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اندضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.

مدیرکل مخابرات البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.
بیان اظهار کرد: همچنین اکنون بیش از ۱۸۷هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۹۶۴ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند ؛ در زمان حاضر یک میلیون و ۸۶ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است .
وی در بخش دیگری ازسخنان خود از قرارداد بین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبرداد و گفت: مقرر شد حدود ۲۳۶هزار خانواده دراستان البرز تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت | تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز