Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@15:02:24 GMT

نماز جمعه تجلی روح انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۸۴۴۷

 

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما در جلسه چهلمین سالروز تأسیس نهاد امامت جمعه با اشاره به عدد 40 که نماد کاملی است، اظهار داشت: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت و در این مدت نماز جمعه به عنوان نماد حرکت و پویایی نظام برای مردم شکل گرفت و امروز وضعیت نماز جمعه در کشور نشانه پختگی انقلاب و نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت هدایت، تاکید کرد: بالاترین هدیه خداوند به بندگان موضوع هدایت است، لذا کار ائمه جمعه در راستای فرمایشات حق تعالی است و باید از این موهبت و عطیه الهی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت خطبه‌های نماز جمعه، تصریح کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید آنقدر پرشکوه، به روز و عمیق باشد که معادلات منطقه‌ای و جهانی را متأثر کند، مثل خطبه‌های نماز جمعه‌ای که در زمان هشت سال دفاع مقدس گاهی از تریبون نماز جمعه پخش می‌شد و معادلات جهانی را تغییر می‌داد و اوضاع سیاسی منطقه را عوض می‌کرد.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، نماز جمعه تجلی روح انقلاب و از برکات مهم و اساسی نظام اسلامی است.

علما ضمن تبیین اهمیت وجود روحیه امیدواری و نشاط در جامعه، تاکید کرد: ائمه جمعه سراسر استان موضوع بسیار مهم امید و نشاط در محتوای خطبه‌های نماز جمعه بیشتر منظور کنند و دستاوردهای انقلاب و اقتدار امروز کشور را برای مردم به‌خصوص جوانان تشریح کنند.

گفتنی است، نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال 58 توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان اینکه در سال پیش رو نسبت به اصلاح برخی امور اقدام خواهد شد، گفت: این مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته و سعی دارد در این راستا نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی شامگاه چهارشنبه _هشتم فرودین _در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: مجمع نیروهای انقلاب حدود ۱۴ سال پیش شکل گرفته و تا به امروز فعالیت مؤثری داشته است.

وی با بیان اینکه این مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است و سعی دارد در این راستا نقش‌آفرینی کند، افزود: سال گذشته به‌واسطه برگزاری انتخابات سال پر کاری برای مجمع نیروهای انقلاب بود؛ این مجمع از حدود ۴۰ تشکل و یکصد نفر عضو حقوقی تشکیل شده و در مقاطع مختلف به انجام مسئولیت‌های خود می‌پردازد.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان اینکه در سال پیش رو نسبت به اصلاح برخی امور اقدام خواهد شد، تاکید کرد: در سال گذشته شاهد بی مهری‌هایی بودیم اما خوشبختانه درگیر هیچیک از حاشیه‌سازی‌ها نشدیم.

کد خبر 739795

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • هجمه رسانه‌ای دشمن برای دوری مردم از نظام اسلامی
  • خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • 13 فروردین، مردم حرمت عزای امیرالمومنین(ع) را نگه دارند
  • ابتکار مسئولان در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • خطبه های نمازجمعه بندرعباس
  • خطبه های آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است