Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:37:40 GMT

نماز جمعه تجلی روح انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۸۶۲۶

نماز جمعه تجلی روح انقلاب است

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز شنبه در جلسه چهلمین سالروز تأسیس نهاد امامت جمعه با اشاره به عدد چهل که نماد کاملی است، افزود: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت و در این مدت نماز جمعه به عنوان نماد حرکت و پویایی نظام برای مردم شکل گرفت و امروز وضعیت نماز جمعه در کشور نشانه پختگی انقلاب و نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت هدایت تاکید کرد: بالاترین هدیه خداوند به بندگان موضوع هدایت است، لذا کار ائمه جمعه در راستای فرمایشات حق تعالی است و باید از این موهبت و عطیه الهی استفاده کنیم.
او با اشاره به اهمیت خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید آنقدر پرشکوه، به روز و عمیق باشد که معادلات منطقه‌ای و جهانی را متأثر کند، مثل خطبه‌های نماز جمعه‌ای که در زمان ۸ سال دفاع مقدس گاهی از تریبون نماز جمعه پخش می‌شد و معادلات جهانی را تغییر می‌داد و اوضاع سیاسی منطقه را عوض می‌کرد.
امام جمعه کرمانشاه ضمن تبیین اهمیت وجود روحیه امیدواری و نشاط در جامعه تاکید کرد: ائمه جمعه سراسر استان موضوع بسیار مهم امید و نشاط در محتوای خطبه‌های نماز جمعه بیشتر منظور نمایند و دستاوردهای انقلاب و اقتدار امروز کشور را برای مردم بخصوص جوانان تشریح کنند.

اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماز جمعه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد