Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران از شناسایی بیش از 51 هزار تخلف در بازار در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد. به گزارش بلاغ، حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: نظارت بر بازار، تنها محدود به گران‌فروشی نیست و نظارت بر عرضه و توزیع متناسب با نیاز بازار از اولویت‌هایی است که اعمال آن، از افزایش قیمت بی‌دلیل کالاها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در استان مازندران کار نظارت و بررسی بر بازار بدون وقفه در حال اجرا است.

معاون نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در سه ماه اول 98، طبق بازرسی‌های انجام شده در بازار 51 هزار و 500 مورد تخلف شناسایی شد که 4 هزار و 600 مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

این مسؤول اضافه کرد: 3 هزار و 750 مورد گران‌فروشی اعلام شد که بیشترین عناوین تخلف شامل؛ 36 درصد تمام کالاها، 31 درصد عدم درج قیمت و 24 درصد تخلفات دیگر بوده که به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال است.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: در حوزه آرد و نان 4 هزار و 160 مورد بازرسی انجام و461 واحد متخلف شناسایی شد، در حوزه مصالح ساختمانی هزار و 213 مورد بازرسی انجام و821 تخلف شناسایی شد.

وی بیان کرد: در حوزه نهاده‌های کشاورزی هزار و 59 مورد بازرسی انجام شد و 14 مورد تخلف شناسایی شد؛ در حوزه قاچاق هزار و 88 مورد بازرسی انجام و 850 واحد متخلب شناسایی شد.

معاون نظارت و بازرسی صمت مازندران گفت: در سه ماه اول بیش از هزار و 550 گزارش مردمی دریافت شد که بیشتر از طریق تماس تلفنی با سامانه 124 بود.

اصغرزاده یادآورشد: در بخش برنج 949 مورد بازرسی صورت گرفت و بیش از 18 واحد متخلف شناسایی شد، در حوزه میوه هزار و 130 بازرسی صورت گرفته و 280 پرونده متخلف تشکیل شد، در بخش لبنیات هزار و 587 بازرسی صورت گرفت و 120 پرونده تخلف تشکیل شد، در بخش مواد پروتئینی 2 هزار و 960 مورد بازرسی انجام و 181 مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان گفت: در حال حاضر افزایش قیمت در بخش قیمت مصوب شده سیمان، روغن موتور و فرآورده‌های لبنی را شاهدیم.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد