Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:27:43 GMT

آموزش رنگ کردن لباس تيره

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۸۷۴۵

آموزش رنگ کردن لباس تيره

خبرگزاري آريا -
برچسب مراقبت لباس را بررسي کنيد تا مشخص شود که آيا لباس يک پارچه رنگي است يا خير. بعضي پارچه ها رنگ را بهتر از ديگران مي پذيرند، بنابراين قبل از اينکه لباس خود را رنگ کنيد برچسب آن را نگاه کنيد تا ببينيد از چه چيزي ساخته شده است. اگر لباستان از حداقل 60٪ الياف طبيعي مانند پنبه، ابريشم، پارچه کتاني، رمي يا پشم ساخته شده باشد، يا اگر از نايلون ساخته شده باشد به خوبي رنگ مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لباس هايي که از مخلوطي از الياف طبيعي و مصنوعي ساخته شده باشد ممکن است در لباس هايي که از پارچه هاي طبيعي ساخته شده اند، رنگي به نظر نرسند.

برچسب مراقبت لباس را بررسي کنيد تا مشخص شود لباس رنگ مي گيرد يا خير.
اگر لباس از الياف اکريليک، اسپندکس، پلس استر يا فلزي ساخته شده باشد، يا اگر تگ مي گويد "فقط تميز کردن"، احتمالا به خوبي رنگ نخواهد گرفت.
نکته :
اطمينان حاصل کنيد که لباس هايي که مي خواهيد رنگ بزنيد کاملا تميز است. اگر هر لکه يا لکه وجود دارد، رنگ ممکن است به طور مساوي به پارچه جذب نکند.
ابتدا يک رنگ را که به رنگ اصلي که ممکن است نزديک باشد انتخاب کنيد و از رنگ هاي خوب استفاده کنيد. سپس دستکش بپوشيد و محيط اطراف رنگ کردن را با روزنامه يا کيسه زباله پوشش بدهيد. سپس ظرفي را از آب جوش پر کنيد.

ابتدا يک رنگ را که به رنگ اصلي که ممکن است نزديک باشد انتخاب کنيد
براي هر 1 پوند (0.45 کيلوگرم) لباس، شما حدود 3 گالن (11 ليتر) آب نياز داريد.
يک سطل يا تشت براي اقلام کوچکتر مانند نکته هاي نازک، لوازم جانبي و لباس هاي کودکان مناسب است. از يک وان پلاستيکي يا ماشين لباسشويي براي اقلام بزرگتر مانند ژاکت و شلوار جين استفاده کنيد.

يک ظرف را پر از آب جوش بکنيد
رنگ و نمک را در يک فنجان کوچک آب بريزيد و سپس آن ها را ظرف آب جوش اضافه کنيد. سپس دستورالعمل رنگ را دنبال کنيد تا متوجه شويد که چه مقدار رنگ نياز داريد. به طور کلي هر 1 بطري رنگ براي هر 1 پوند (0.45 کيلوگرم) پارچه نياز است.

رنگ را داخل ظرف آب جوش بريزيد و لباستان را داخل آن خيس کنيد
براي اينکه بهتر رنگ شود 1/2 فنجان (150 گرم) نمک براي هر 1 کيلوگرم پارچه (0.45 کيلوگرم) پارچه که رنگرزي مي کنيد اضافه کنيد. نمک و رنگ را به يک فنجان کوچک آب گرم اضافه کنيد تا کاملا خشک شود. سپس، مخلوط رنگ و نمک را به ظرف بزرگتر خود آب اضافه کنيد و از قاشق يا چوب برش خورده با فلز استفاده کنيد. تا همه چيز را به هم بزنيد.

به لباس نمک و رنگ اضافه کرده و روي گاز قرار بدهيد و اجازه بدهيد بجوشد
براي تميز کردن آسان، از يک رول يا يک قاشق پلاستيکي براي ترکيب رنگ در ظرف کوچکتر استفاده کنيد به اين ترتيب، زماني که کار شما به پايان رسيد، مي توانيد آن را برداريد.
لباس ها را درون قابلمه اي قرار بدهيد و آب و رنگ را به آن اضافه کنيد و به مدت 30-60 دقيقه خيس کنيد و سپس روي گاز قرار بدهيد و به طور مداوم هر يک دقيقه 1 بار هم بزنيد و تکان بدهيد. لباس ها را به آرامي با قاشق هم بزنيد، تا رنگ به تمام قسمت هاي آن نفوذ کند. سعي کنيد لباس را صاف کنيد و چين و چروک نداشته باشد تا کاملا يکدست رنگ شود.
هر چه بيشتر هم بزنيد رنگ بيشتري خواهد داشت. سپس زير آن را خاموش کنيد و اجازه بدهيد کمي خنک شود و با انبر لباس را بيرون بياوريد و داخل سينک يا داخل حمام به طور کامل با آب سرد بشوييد.

لباس ها را با انبر بيرون بياوريد و داخل سينک قرار بدهيد
اين کار را چند بار انجام بدهيد تا رنگ آب روشن شود، سپس سينک يا حمام را سريع تميز کنيد و گرنه رنگ مي گيرد.
سپس لباس خود را داخل ماشين لباسشويي در چرخه سرد بشوييد. اگر پارچه تان ظريف است آن را خشک نکنيد و اگر ضخيم است لازم نيست آن را داخل ماشين لباسشويي خشک کنيد.

لباس تان را با آب سرد داخل لباسشويي بشوييد

بعد از خشک کردن لباستان را بررسي کنيد
بعد از خشک شدن رنگ آن را بررسي کنيد که ببينيد آيا باز هم نياز به رنگ کردن دارد يا نه؟
گردآوري: بخش اسرارخانه داري بيتوته

کسب و کاري پر سود راه اندازي کنيد
اگرشما هم دفترچه بيمه داريد حتما کليک کنيد
کفش،کيف،کوله با کيفيت و جديد از کوهنوردي
جديدترين تکنيک اثبات شده براي افزايش قد
صفحات اپليکيشن خودرا در کمترين زمان بسازيد
با 30 هزار تومان سيم کارت دائمي بخر
با کيفيت ترين کيف و کفش کوهنوري
مشهد،کيش با مناسب ترين قيمت
اسباب بازي‌هاي خانه بازي در منزل
خريد اقساطي جهيزيه
دندان هاي زيبا داشته باشيد
به همين راحتي به روياهاي خود برسيد

تازه ترين مطالب خانه داري(شستشو، نظافت، لکه گيري، نکات آشپزي، هنر در خانه، مهارتهاي زندگي و...) ساير مطالب خانه داري
3 روش درست کردن قلک

ايده هايي براي تزيين ماهي

تزيين مرغ و ماهي يخچال عروس

کاربردهاي نمک در زندگي

راهنماي تميز کردن سراميک

5 ايده براي کارهاي خلاق در خانه

آموزش درست کردن گل شکلاتي

کيک تولد با تم مينيون

آموزش تصويري ساخت جاي وسايل خياطي با نمد

آموزش گره زدن

وسايلي که خانه را کثيف مي کنند

آشنايي با انواع لامپ
ساير مطالب خانه داري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیر آموزش و پرورش خلخال در آیین اهدای ۱۰۰دست لباس کار به دانش آموزان دبیرستان آزادگان روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال گفت: حاج صفا نوری خیر نیکوکار خلخالی که پیش از این ۲ هزار دست لباس دانش آموزی به مدارس خلخال اهدا کرده است، امروز نیز ۱۰۰ دست لباس کار مخصوص کارگاه در اختیار دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی آزادگان خوجین خلخال قرار داد.
مستقیم حسینی به اهمیت مشارکت خیرین در ساخت و احداث مدارس و یا کمک به تجهیز و تامین امکانات تحصیلی دانش آموزان مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی هرگونه کمک مالی خیرین به صورت‌های مختلف از جمله تامین لباس و یا امکانات و تجهیزات کمک آموزشی دانش آموزان می‌تواند فضا و زمینه تحصیل دانش آموزان را مساعدتر کند.

دیگر خبرها

  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • لباس عروس لاکچری بازیگر زن معروف؛ «سوگل خلیق» عروس شد؟ + عکس
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • عکسی از رهبر انقلاب در لباس نظامی
  • کانتورینگ صورت برای انواع فرم های صورت
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • ایران با پیراهن سفید در اولین بازی جام ملت‌ها