Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
علاقه داشتن به فرزندان بيش از همسر
اين که همسرتان در فهرست اولويت هايتان حتي بالاتر از فرزندانتان باشد، براي موفقيت در زندگي زناشويي تان الزامي است اما اين بدين معني نيست که شما فرزندانتان را دوست نداشته باشيد و از آنها مراقبت نکنيد.
از بين انواع عشق، عشق والدين به فرزندان بسيار عجيب و غريب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يعني، گاهي آن قدر زياد و غيرقابل توصيف ميشود که آن ها را وادار به از خودگذشتگي هاي بزرگ ميکند . به عنوان مثال درصورتي که از آن گروه آدم هايي هستيد که حتماً بايد درطول شب هشت ساعت بخوابيد، با داشتن فرزند حاضر مي شويد که تا صبح نخوابيد و براي تمام کردن پروژهٔ کلاسي وي، کاردستي درست کنيد. در برخي از موارد، اين عشق آنچنان پيش ميرود که والدين، فرزندان خود را به همسرشان ترجيح مي‌دهند . ولي آيا علاقه داشتن به فرزندان بيش از همسر کار صحيحي است؟
اين که همسرتان در فهرست اولويت هايتان حتي بالاتر از فرزندانتان باشد، براي موفقيت در زندگي زناشويي تان الزامي است اما اين بدين معني نيست که شما فرزندانتان را دوست نداشته باشيد و از آنها مراقبت نکنيد.
علاقه و محبّت به فرزند، بخش جدايي ناپذير زندگي هر پدر و مادري است ولي چنانچه بيش تر از عشق به همسرتان باشد، امکان دارد با مشکل روبرو شويد.
دوست داشتن همسر بيش از فرزند
دلايلي که نبايد فرزندان را بيشتراز همسر دوست داشت:
1- کودکاني که والدينشان به يکديگر عشق مي ورزند، شادترند و حس امنيت بيشتري دارند. در واقع آن ها نه تنها الگويي براي شکل اصلي روابط والدين در خانواده دارند، بلکه از اين طريق مي آموزند در چنين رابطه اي اشخاص چطور با هم رفتار ميکنند .
2- والديني که تمام احساساتشان را در فرزندشان سرمايه گذاري ميکنند ، در بزرگ سالي از وي انتظاراتي خواهند داشت، گويا بخواهند تمام آرزوهاي از دست رفته شان در انساني که بزرگش نموده اند درخشان شود. مسلما فرزند شما هنگامي که به نوجواني و جواني ميرسد ، از اين که بخواهد شما را به آرزوهايتان برساند کلافه ميشود .
3- پدر و مادر گاهي آن قدر درگير مشکلات فرزندشان ميشوند که خودشان را فراموش ميکنند . محققين اين مسئله را عامل نيمي از طلاق ها در سنين بالاي 50 سال ميدانند .
4- روابط قوي بين زن و شوهر اساس خانواده است. سنگ بناي خانواده شما مسلماً بچه ها نيستند آن ها بخش اندکي از بنيان خانواده و اما بسياري از بقيه خانواده هستند ؛ گرچه تمام اين غير ها و سنگ بنا ها را مجموعاً خانواده مي نامند ؛ ولي تأکيد مي کنم که مهم ترين قسمت خانواده شما و همسرتان مي باشيد. مسووليت مراقبت خانواده به عهده شماست و در پايان کودکان راه خود را انتخاب ميکنند به مانند شما که روزي راه خود را انتخاب کرده و از والدين خود جدا شديد.
عشق به فرزند و عشق به همسر
5- در اول يک زن و يک شوهر وجود دارد و بعد از آن کودکان بوجود مي آيند. قبل از اين که کودکان به دنيا بيايند ما تنها بوديم ؛ در آغاز رابطه در عشق يکديگر غرق شديم و تلاش کرديم هم‌ديگر را درک کنيم. روز به روز علاقه ما به يکديگر بيش تر شد و تا جايي که زندگي مشترک ما آغاز شد و اين آغاز همين خانواده اي بود که هم اکنون مي بينيد.
بعد از آن کودکان به زندگي ما زيبايي بيشتري دادند ؛ ما از آن ها سپاسگزاريم که زندگي ما را شادتر کردند ؛ ولي خاطرنشان مي کنم که اتحاد ما مقدس است يعني همان عشق نخست که سبب شد اين خانواده به اين جا برسد. پس همگي بايد از اين تقدس در خانواده محافظت کنيم.
6- تنها راه ايجاد تعادل در روابط خانوادگي، اين است که زوج ها همواره بخاطر داشته باشند که علت ازدواج و با هم بودن شان فرزندان نيستند. زوج ها بايد با هم در تعامل باشند. دلخوشي زندگي مشترک نبايد صرفا وابسته به حضور فرزندان باشد. مبناي روابط بين دو نفر تنها با هدف داشتن فرزند شکل نمي گيرد. پس بعد از تشکيل زندگي مشترک و امدن فرزندان هم، نبايد رابطه را از ياد ببرند.
7- بچه ها بزرگ ميشوند و در پايان ما براي هم مي مانيم. هيچ چيز براي هميشه باقي نمي ماند. زمانيکه بچه ها رشد ميکنند و از منزل بيرون ميشوند ؛ بعد از اين که از ما جدا شدند، آن ها خانواده خود را تشکيل مي‌دهند و در نتيجه مثل ما داراي فرزند و خانواده ديگري ميشوند .
من دوست دارم بعد از گذشت اين زمان روابط با همسرم در همان کيفيت نخست بماند و براي اطمينان از آينده مشابه، ما بايد روابط مان را در طول سالها حفظ کنيم. اين دليلي است که بايد روابط ما يک اولويت باشد. اما اين به همان اندازه ساده نيست که به نظر ميرسد .
گردآوري: بخش زناشويي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار قاآنی پیام صادر کرد +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌هایش را تسلیت گفت.

بنا به روایت ایسنا، سردار قاآانی تاکید کرد: «خون پاک این شهیدان و دیگر شهدای خانواده مجاهد هنیه، به همه دنیا مدرسه جهادی رهبران مقاومت و خانواده‌های آنان را که در راه خدا و برای دفاع از غزه و عزت و کرامت امت در کنار ملت خود جانفشانی می‌کنند، ثابت کرد.»

وی افزود: «قاطعیت و اطمینان خاطر شما لحظه دریافت خبر شهادت فرزندانتان و طلب اجر از خداوند و تاکید بر اینکه آن‌ها نیز فرزند این ملت هستند و فرقی با بقیه ندارند و همه شهدا فرزندان و خانواده شما هستند، گوشه‌ای از ایمان عمیق و ثابت قدمی و روحیه رهبری است که همیشه از شما شاهد بوده‌ایم.»

امروز محمد عبدالکریم هنیه برادرزاده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم در بمباران محله شیخ رضوان در شهر غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۶۰ نفر از اعضای خانواده هنیه از جمله شماری از فرزندان و نوه‌های او به شهادت رسیدند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896558

دیگر خبرها

  • نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  •  پیام سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • سردار قاآنی شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه را تسلیت گفت
  • سردار قاآنی پیام صادر کرد +جزئیات مهم
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر
  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است