Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:05:15 GMT

بارش ها درزنجان ۲۹ درصدرشد دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۹۰۳۷

بارش ها درزنجان ۲۹ درصدرشد دارد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف رضا پور شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از اول مهرماه سال گذشته تا ۲۹ تیرماه سالجاری میزان بارش‌ها در استان زنجان ۴۱۵ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: میزان بارش‌ها در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه فصل آبی گذشته ۲۹ درصد افزایش دارد و نسبت به متوسط بلندمدت هم ۳۶ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: این میزان بارش توسط ۹ ایستگاه باران‌سنجی ثبت‌شده است.

رضا پور بابیان اینکه ورودی آب به سدهای استان بیش از ۲۸۳ میلیون مترمکعب است و این میزان ورودی آب رشد ۴ برابری دارد، تأکید کرد: ورودی آب به سد تهم زنجان ۴۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال قبل ۱۴ میلیون مترمکعب رشد دارد.

وی گفت: ورودی آب به سد گلابر، کینه ورس و تالوار به ترتیب بیش از ۶۰ ،۴۷ و ۶۹ درصد رشد دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه طی فصل بهار امسال میزان بارندگی‌ها در استان زنجان خوب بوده است و امیدواریم با مدیریت درست از این بارش‌ها برای توسعه همه‌جانبه استان استفاده کنیم.

رضا پور همچنین بر مدیریت مصرف آب و الگوی صحیح مصرف آب در استان توسط شهروندان تأکید کرد.

کد خبر 4672638

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شرب بحران آب آب منطقه ای زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره آب سد کوثر به ۵۲۰ میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آب ذخیره سد کوثر در پی بارش‌های اخیر به ۵۲۰ میلیون متر مکعب رسید. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر حجم ذخیره کنونی سد کوثر به  520 میلیون متر مکعب رسید و حجم خالی این سد هم اکنون 27 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه عملیات رهاسازی از سد کوثر به میزان 60 متر مکعب بر ثانیه در حال انجام است، عنوان کرد: دبی ورودی سد به یک هزار و 100 متر مکعب بر ثانیه رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: سد چمشیر 500 میلیون متر مکعب ذخیره دارد در بارش های اخیر 100 میلیون متر مکعب ورودی داشته است.

مصلح بیان کرد: سد شاه قاسم یاسوج با دبی 1500 لیتر در ثانیه در حال آبگیری است و قبل از بارش زیر یک میلیون متر مکعب بود و الان دارد به 3 میلیون متر مکعب می‌رسد تا اواخر فروردین حجم مخزن تکمیل و آبگیری کامل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه
  • میزان ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • ذخیره آب سد کوثر به ۵۲۰ میلیون متر مکعب رسید
  • رسیدن میزان تجارت خارجی زنجان به بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته