Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با بیان اینکه روستای کردر از بین بیش از ۶۳ هزار روستا در کشور، مزین به نام امام رضا(ع) است، گفت: به طور یقین این از عنایات خود امام هشتم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، « سعید سعادتی » در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در روستای کردر، اظهار کرد: مردم روستای کردر علاقه ویژه و وافری به امام رضا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه مردم کردر باید قدر جایگاهی که به واسطه ارادت به امام هشتم به آن دست پیدا کرده اند را بدانند، افزود: آوازه کردر را نخستین بار از خدام حرم امام رضا(ع) شنیدم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اذعان کرد: بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور نسبت به نام روستای کردر و ارادت مردم آن به امام هشتم شیعیان حساس هستند.

 

وی تصریح کرد: وقتی از میان یک هزار و ۲۰۰ گروه سرود کانون های مساجد ثبت شده، گروه سرود روستای کردر رضوی برای اجرا در آستان قدس انتخاب می شود، این بسیار مهم است.

 

سعادتی گفت: درست است که مردم و جوانان این روستا همت می کنند و با همدلی و پشتکار این جشنواره را اداره می کنند ولی این از عنایت خود امام رضا و اهل بیت (ه) است که یک کار ارزشمند فرهنگی با محور امام رضا توانسته ۱۳ دوره موفق را پشت سر بگذارد.

 

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی در سطح کشور با نام های مختلف و شهرت فراوان وجود دارد ولی تنها روستایی که افتخار دارد به نام امام هشتم باشد روستای کردر رضوی است که حتی در مسیر حرکت امام رضا هم نبوده و شکی نیست که این نامگذاری اتفاقی نیست.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از دست اندرکاران جشنواره خواست در زمینه سیره و سبک زندگی رضوی در قالب مسابقه کتابخوانی برای جوانان و نوجوانان به ویژه قشر دانش آموز و دانشجو برنامه ریزی کنند.

 

وی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم می تواند الگوی مناسبی برای کشورهای اسلامی فعال در حوزه برنامه های فرهنگی و دینی باشد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز نماز جمعه خراسان جنوبي روزنامه بیرجند خراسان جنوبی کتابخانه های عمومی اردبیل ارزانی اوقات فراغت جشنواره آسمان هشتم آیین اختتامیه روستای کردر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در گردهمایی تعدادی از فعالان هنری مساجد مازندران در سالن همایش شهید مرتضی آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی‌های شاخص هنر انقلاب است.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل‌های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت‌های مهم و اساسی دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می‌رود.

آهنگر با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه‌های دینی برای نسل جوان محسوب می‌شود، افزود: همچنین تئاتر می‌تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

 وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

آهنگر به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنر‌های نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد